Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds enkele weken werkt mijn diseqc motor niet meer consequent, dan draait hij wel en dan weer niet. Het is begonnen nadat ik de laatste versie van open pli en de laatste hans lijst draaibaar heb gedownload.

Als ik via het menu en signaal testen de satellieten een voor een selecteer draait de schotel zonder enig probleem en keurig naar iedere satelliet. Via de zenderlijst gebeurt dit echter niet, dan draait hij helemaal niet meer en dan draait hij maar een gedeelte zodat hij geen enkel signaal meer geeft.

Ik heb ook een tf 7700 hdpvr staan en hier heb ik tijdelijk mijn motor maar op aangesloten en dat werk zonder problemen dus de motor lijkt niet het probleem te zijn.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Geplaatst:

Heb exact hetzelfde probleem met Open PLI op mijn DM8000, uiteindelijk Newnigma2 geinstalleerd, en toen was bij mij de probleem verholpen.

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Geplaatst:

ik draai al op newengima. Ben nu met een losse motor aan het testen en dat werkt zonder problemen op de db. Vanavond nog eens testen op de buitenopstelling.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Geplaatst:

Mocht je de oorzaak hebben achterhaald, dan zou ik ook graag willen weten wat de oorzaak was.

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Geplaatst:

probleem is nu opgelost. Ik had tuner a en b beiden op usals gezet en dat werkt niet. A staat nu op usals en b staat op doorlussen en nu werkt alles weer zoals voorheen.

Alfred

Geplaatst:

Ik heb een vraagje over mijn DisEqC H-H motor SG 2100A

Als ik naar rotor instellingen ga om de motor fijn af te stellen lukt niet

Want als ik naar een sateliet ga zeg maar 23.5 oost die ik dan fijn af wil stellen zeg maar van 60% naar 70% wordt dat gedaan en dan sla ik de rotot position op .

Dan sluit ik hem af.

Ga ik er dan weer naar toe heeft hij niets gedaan en staat weer op 60%.

Hoekan ik dat verhelpen.

Bijvoorbaad dank

Peter

• 2 weken later...
Geplaatst:

Hoi wlady

Als je de reciever op usals hebt gezet en daar niet de juiste gegevens wat je locatie betreft hebt ingevuld blijf je dit probleem houden .

Zet daarom je reciever op diseqc 1.2 en dan werkt de optie die je wilt gebruiken wel en slaat hij die wel op.

Als het hier om een dreambox gaat vink je in het menu alleen de goto functie aan dan kan je alle satellieten handmatig opslaan en maakt de box geen gebruik van de usals functie

Indien je schotel niet op het juiste zuiden is afgesteld komt dit probleem vaak voor.

Afhankelijk van je locatie moet het juiste zuiden worden bepaald.

Sean

I dream dream dreaming
800 S/C met sundtek Usb stick,8000 2xS /C/T/ Hdd/Nas
Diverse schotels Draaibaar,Vast en Wave Frontier T90 met Emp16/1 switch

Draaibare Deltastar 120 in nieuwstaat met Invertum flens lnb

• 4 maanden later...
Geplaatst:

Komt door de dreambox waar nog steeds vele bugs inzitten> Vroeger heb ik hier ook veel problemen gehad.

Sluit nooit een dreambox of xtreme om een DiseqC motor aan wand je hebt 100 van de 100 x problemen ermee! .. :sick:

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...