michaelangelo Geplaatst: 8 april 2012 Auteur Geplaatst: 8 april 2012 Thanks voor de reacties. Ik denk dat ik maar voor de Visiosat ga. [color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!
Sprietje Geplaatst: 8 april 2012 Geplaatst: 8 april 2012 @michaelangelo Mooie schotel, bedoel je de Bisat of de Big Bisat. Aan de Bisat kun je geen 4 Alps quad hangen. Dat is te zwaar. Dan zakt de lnb-arm helemaal omlaag omdat de bevestiging van de arm aan de polyester schotel zwak is. Vier Alps twin kan wel.
michaelangelo Geplaatst: 8 april 2012 Auteur Geplaatst: 8 april 2012 @michaelangelo Mooie schotel, bedoel je de Bisat of de Big Bisat. Aan de Bisat kun je geen 4 Alps quad hangen. Dat is te zwaar. Dan zakt de lnb-arm helemaal omlaag omdat de bevestiging van de arm aan de polyester schotel zwak is. Vier Alps twin kan wel. Ik denk aan een Visiosat Bi - Satellite G4 QUADRO met 4 Alps twin lnb's in combinatie met een Spaun SAR 422 WSG 4 / 2 Switch. Ik heb maar beschikkiing over twee Satelliet tuners. Op de andere twee zitten al twee DVB-C tuners. Ik hoop echter dat ik geen spijt krijg. [color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!
Ventura Geplaatst: 9 april 2012 Geplaatst: 9 april 2012 Ik denk aan een Visiosat Bi - Satellite G4 QUADRO met 4 Alps twin lnb's in combinatie met een Spaun SAR 422 WSG 4 / 2 Switch. De visiosat bi-sat is een goede keuze. Ik zal voor de astra 2,3 en hotbird de volgende lnb nemen Inverto black ultra twin en voor de astra 1 de Alps twin lnb. Het enige wat ik niet snap is de switch. U hebt gekozen Spaun SAR 422 WSG 4 / 2. Dat is een uncommited switch. U kunt niet direct een lnb daar op aansluiten. Als ik het goed lees wilt u twee satelliet ontvangers aansluiten. Dan zal ik voor de volgende switch gaan: Spaun Sar 411 F WSG of de Triax DiSEqC 4/1 switch.
Eduard07 Geplaatst: 9 april 2012 Geplaatst: 9 april 2012 Ik denk aan een Visiosat Bi - Satellite G4 QUADRO met 4 Alps twin lnb's in combinatie met een Spaun SAR 422 WSG 4 / 2 Switch. Ik heb maar beschikkiing over twee Satelliet tuners. Op de andere twee zitten al twee DVB-C tuners. Ik hoop echter dat ik geen spijt krijg. Ik kreeg dat wel van de BiSat, en heb hem snel weer weggedaan. Te weinig slecht-weer-reserve. Een schotel van 80-90 cm geeft een stabieler resultaat. Blij dat ik nu signaal hou bij zware regen. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Sprietje Geplaatst: 9 april 2012 Geplaatst: 9 april 2012 Ik zou altijd voor de Maximum E85 gaan. Deze geeft in het bereik van de 4 satellieten Astra 28,2 en Hotbird 13,0 is 15,2 graden orbit, dit is 18,5 graden Azimuth, dus 9,2 graden links en rechts van het midden 37,9 dB versterking, in het midden zelfs 38,7dB. Dat is een stuk meer de de Visiosat Bisat met slechts 37,5dB versterking in het midden. Voor technische gegevens van de Visiosat Bisat zie: http://www.visiosat.com/images/products/bisat.pdf Voor een testrapport van de Maximum E85 zie bericht 368 van deze site: http://www.boards.ie/vbulletin/showthread.php?p=67044038 De Maximum E-85 is dezelfde schotel als de Jonsa Multifeed Antenna E0851W22. En dus gebruik maken van twee diseqc-switches bijv. de Spaun Sar 411 F WSG.
cheapwatcher Geplaatst: 9 april 2012 Geplaatst: 9 april 2012 @michaelangelo Mooie schotel, bedoel je de Bisat of de Big Bisat. Aan de Bisat kun je geen 4 Alps quad hangen. Dat is te zwaar. Dan zakt de lnb-arm helemaal omlaag omdat de bevestiging van de arm aan de polyester schotel zwak is. Vier Alps twin kan wel. Ik heb 2 Alps quad en tweemaal inverto quad. Dit past prima! Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10 VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665 Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700 Ziggo start CI+
theparasol Geplaatst: 9 april 2012 Geplaatst: 9 april 2012 Passen wel, maar sprietje heeft het over het gewicht. Die zou wel eens te veel kunnen worden voor de arm waar het geheel aan moet hangen.
Eduard07 Geplaatst: 9 april 2012 Geplaatst: 9 april 2012 Passen wel, maar sprietje heeft het over het gewicht. Die zou wel eens te veel kunnen worden voor de arm waar het geheel aan moet hangen. Ook die ervaring kan ik ondersteunen. Alleen de Visio BigSat zit stevig genoeg in elkaar om gewicht aan te kunnen op de arm. Tja, en daarom vind ik die Duitse schotels ook zo goed. Ook al zou ik eraan hangen, dan nog gaan ze niet gemakkelijk stuk. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
michaelangelo Geplaatst: 9 april 2012 Auteur Geplaatst: 9 april 2012 De visiosat bi-sat is een goede keuze. Ik zal voor de astra 2,3 en hotbird de volgende lnb nemen Inverto black ultra twin en voor de astra 1 de Alps twin lnb. Het enige wat ik niet snap is de switch. U hebt gekozen Spaun SAR 422 WSG 4 / 2. Dat is een uncommited switch. U kunt niet direct een lnb daar op aansluiten. Als ik het goed lees wilt u twee satelliet ontvangers aansluiten. Dan zal ik voor de volgende switch gaan: Spaun Sar 411 F WSG of de Triax DiSEqC 4/1 switch. Wellicht ben ik een beetje in de war hoor. Maar ik zou graag mijn beide satelliet tuners willen aansluiten op de installatie om te kunnen kijken en opnemen. Met een tuner gaat dit toch niet? Ik maak nu gebruik van 1 tuner en het lukt mij niet op gelijktijdig te kijken en op te nemen. [color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!
Ventura Geplaatst: 9 april 2012 Geplaatst: 9 april 2012 @michaelangelo Wat voor satelliet ontvanger bezit u? Gelieve merk en type nummer vermelden.
Sprietje Geplaatst: 9 april 2012 Geplaatst: 9 april 2012 Inderdaad Eduard07 Een beetje knullige constructie om de aluminium lnb-arm bij de Bisat zo maar met een paar schroefjes onder aan de rand van de schotel te bevestigen en dit terwijl er geen afdoende versteviging aan de polyester schotel zit om dit doorbuigen te voorkomen. Door dit doorbuigen komen de lnb’s niet zuiver meer in het brandpunt van de schotel te staan wat signaalverlies gaat opleveren. Je kunt dit probleem wel oplossen: Boor een gaatje in de lnb-arm van 3mm ongeveer 5-10cm voor de lnb’s en ook boven in de rand van de schotel. Span hiertussen een nylondraad van 2mm dik die ook voor grasstrimmers gebruikt worden. Bij de lnb-arm kun je een stevige knoop in de draad leggen (even verwarmen) zodat hij niet door het gaatje kan. Aan de bovenzijde gebruik je het messing binnenwerk van een kroonsteentje dat voorzien is van een aandrukplaatje, dus niet dat de schroefjes op het nylon koord drukken. Stel de draad net strak in als er geen lnb’s aan de arm zijn gemonteerd.
Ventura Geplaatst: 9 april 2012 Geplaatst: 9 april 2012 Wat ook mogelijk twee aluminium strips op maakt maken. Net zoals bij zijn grotere broer de big bi-sat.
michaelangelo Geplaatst: 9 april 2012 Auteur Geplaatst: 9 april 2012 @michaelangelo Wat voor satelliet ontvanger bezit u? Gelieve merk en type nummer vermelden. Ik beschik over een Dreambox 8000. Inderdaad Eduard07 Een beetje knullige constructie om de aluminium lnb-arm bij de Bisat zo maar met een paar schroefjes onder aan de rand van de schotel te bevestigen en dit terwijl er geen afdoende versteviging aan de polyester schotel zit om dit doorbuigen te voorkomen. Door dit doorbuigen komen de lnb’s niet zuiver meer in het brandpunt van de schotel te staan wat signaalverlies gaat opleveren. Je kunt dit probleem wel oplossen: Boor een gaatje in de lnb-arm van 3mm ongeveer 5-10cm voor de lnb’s en ook boven in de rand van de schotel. Span hiertussen een nylondraad van 2mm dik die ook voor grasstrimmers gebruikt worden. Bij de lnb-arm kun je een stevige knoop in de draad leggen (even verwarmen) zodat hij niet door het gaatje kan. Aan de bovenzijde gebruik je het messing binnenwerk van een kroonsteentje dat voorzien is van een aandrukplaatje, dus niet dat de schroefjes op het nylon koord drukken. Stel de draad net strak in als er geen lnb’s aan de arm zijn gemonteerd. Als je een nieuwe schotel zelf ook nog moet aanpassen, kan je dan niet beter gaan voor een andere schotel? [color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!
Sprietje Geplaatst: 9 april 2012 Geplaatst: 9 april 2012 @michaelangelo schrijft: “Als je een nieuwe schotel zelf ook nog moet aanpassen, kan je dan niet beter gaan voor een andere schotel? “ De Visiosat Bisat is in eerste instantie ontworpen voor 3 lnb’s. Later is er ook een houder op de markt gekomen voor 4 lnb’s. Dat gaat allemaal goed tot bijv. 4 Alps met 2 aansluitingen. Vier Alps met 4 aansluitingen is echt te zwaar voor de constructie.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen