BeoMaster Geplaatst: 24 april 2012 Geplaatst: 24 april 2012 (aangepast) Over smaak valt te twisten. Maar wil je goede ontvangst van maar liefst 14 of 16 satellieten dan is de Wavefrontier T90 een uitkomst. Stel je eens voor: Alle interessante satellieten van 28 Oost tot 12 West zonder wachttijd voor een rotor. .. Voor alleen Hotbird en 3 Astra's raad ik de Wavefrontier T55 aan. Die is bijna 2 x zo klein en pakt toch 7 of 8 satellieten. Kun je dus later nog LNB's bijplaatsen. Moeilijk? Lees dan Afstelling Wavefrontier eens door en je zult zien dat de Wave juist heel gemakkelijk is! Beste Sattje, over smaak valt te twisten. Daar zijn we het over eens. Echter de topic starter zocht een schotel voor astra 1,2,3 en hotbird. In dat licht bezien is een T90 of T55 natuurlijk onzin. Dank voor de link naar de afstelling wavefrontier van duwgati, maar als we het dan over relatief simpel afstellen van een schotel hebben met meer dan 10 lnb's (wat overigens in mijn beleving inderdaad interessant is) dan moet ik je toch ook even wijzen op de Visio BigBiSat. http://www.sat4all.c...nment-software/ . Deze afstelling is nog gemakkelijker ! De kwaliteit van de schotel is daarbij ook beter. 24 april 2012 aangepast door BeoMaster XTrend ET9000 - DM 800 HD - Triax 88 quad - Visiosat Big Bisat - 80 cm Universal sat - Panasonic Plasma Viera series - Epson TW-3500
theparasol Geplaatst: 24 april 2012 Geplaatst: 24 april 2012 Nou een T55 mag dan ook too much zijn, mocht straks de 28 graden wegvalt tgv verbeterde spotbeam ga ik toch zo'n apparaat aan de gevel schroeven. En ik zet er dan ook maar 4 lnb's op (13/19.2/23.5/28.2) Qua afmetingen horizontaal is de T55 het minst breder dan de huidige multytenne en past precies tussen de deur en een muurtje hierzo. Enfin, lelijk plaatje? Ik vind het wel meevallen. Ik vind het een mooi stukje techniek om te zien en zolang hij niet de ruit uit de deur tikt allemaal wel croky.
Gerard 76 Geplaatst: 24 april 2012 Geplaatst: 24 april 2012 Is de T55 straks nog wel groot genoeg voor de Astra2 op 28,2? Zelf heb ik 'm ook hangen,en ik ben best benieuwd of ie het gaat redden straks. Voor 4 LNB's is een Triax 88 met rail ook prima. Dan pak je iig zeker de Astra2 straks.
theparasol Geplaatst: 24 april 2012 Geplaatst: 24 april 2012 Wablief, de T55 mogelijk niet genoeg?! Sprietje en andere meer ingewijdden ik wacht met spanning jullie professionele mening hierover.
michaelangelo Geplaatst: 24 april 2012 Auteur Geplaatst: 24 april 2012 Wanneer gaat de 28,2 graden Oost over naar de nieuwe spot beam? [color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!
Sprietje Geplaatst: 24 april 2012 Geplaatst: 24 april 2012 @michaelangelo De nieuwe 2F-satelliet zou 4e kwartaal 2012 gelanceerd worden maar een exacte lanceerdatum is nog niet bekend gemaakt. Als er geen vertragingen optreden zal hij het eerste kwartaal 2013 in bedrijf komen. En of je je zorgen moet maken over de ontvangst? De mensen in Zuid-West Nederland zeker niet maar in met name de drie noordelijke provincies denk ik niet dat je het nog gaat redden met een Multytenne of TripleSat. Hoe groot de schotel daar straks moet zijn moeten we afwachten. Ik schat in zoiets van een 80cm schotel voor een betrouwbare ontvangst. Zonder regen zal iets kleiner ook nog wel lukken maar ja dat wil je toch ook niet. Het grote voordeel voor alle Engelse zenders is dat ze nog steeds geen moeilijke transpondertechnieken toepassen en ik verwacht dat dat voorlopig ook niet gaat gebeuren. Zouden ze dat wel doen, dan zullen waarschijnlijk een miljoen Engelsen zelf een grotere schotel moeten gaan zetten want de meeste kijken daar met een 40cm-schotel.
Gerard 76 Geplaatst: 28 april 2012 Geplaatst: 28 april 2012 Daarom ben ik dus erg benieuwd of de T55 het gaat redden in oost NL... Z'n ontvangst sterkte ligt dacht ik zo op het niveau van een Triax 64 cm. Corrigeer me aub als ik het mis heb.
Sprietje Geplaatst: 28 april 2012 Geplaatst: 28 april 2012 Beste Gerard76 Als het met slecht weer kantje boord wordt in oost Nederland, kun je voor de Astra 2 misschien een Inverto Black Ultra monteren als je die er toevallig nog niet op hebt zitten. Dat scheelt zowat weer een schotelmaat.
edbe Geplaatst: 28 april 2012 Geplaatst: 28 april 2012 als het zover is. en ik kan geen Astra 2 meer ontvangen met m'n T55, dan vlieg ie eruit.... dan komt er wel een Tr88 met enkele lnb's 2 x Gigablue UHD & Bigsat 28e,23e,19e,13e
mpleizr Geplaatst: 29 april 2012 Geplaatst: 29 april 2012 Heb gisteren getracht om mijn bisat g4 schotel uit te breiden met 4 twin lnb's. Op de posities 13e / 23e en 28 e heb ik perfect signaal maar op 19e niet. dit signaal is op mijn slaapkamer. Beneden in de woonkamer kan ik alleen 19e ontvangen maar de overige 3 posities niet. enig idee wat dit kan zijn. Ik heb de opstelling inmiddels veranderd met single lnb, maar bovengenoemd verhaal heb ik nu nog steeds. Hoor graag sugesties ed. wat ik nog zou kunnen nakijken. tv 2 (boven) Signaal op 28e 100% / 100% Signaal op 23e 100% / 90% Signaal op 19e 0% / 0% Signaal op 13e 100% / 100% tv 1 (beneden) Signaal op 28e 0% / 0% Signaal op 23e 0% / 0% Signaal op 19e 100% / 100% Signaal op 13e 0% / 0%
Sprietje Geplaatst: 29 april 2012 Geplaatst: 29 april 2012 (aangepast) Beste mpleizr Als jij op de TV beneden alleen maar de Astra 1 ontvangt, lijkt het er op dat de diseqc-instellingen daar niet goed staan. Als de ontvanger daar niet op diseqc 1.0 staat ingesteld, ontvang je alleen de satelliet die op ingang 1 van de diseqc-switch is aangesloten. Is het zo dat je eerst 4 single-lnb’s had die je nu vervangen hebt voor 4 twin-lnb’s? Geef eens aan hoe je de lnb’s hebt aangesloten en welke diseqc-switches je gebruikt. Geef ook eens aan hoe je tuners staan ingesteld. 29 april 2012 aangepast door Sprietje
mpleizr Geplaatst: 30 april 2012 Geplaatst: 30 april 2012 @sprietje dank voor je feedback Heb na een middag knutselen wel weer beeld gekregen op 19oost maar signaal is nu van beide ontvangers niet echt best. Krijg niet meer de waarden als voor de aanpassing De discq die ik er voor heen achter had was een spaun en maximum 4/1 1.0 diseqc Opstelling nu Disecq 2(w.kamer) EVM 8/1 switch ingesteld als 1.0 versie ontvanger Sony tv canal digitaal goedgekeurd. Signaal op 28e 100% / 90% Signaal op 23e 80% / 90% slechte waardes op oa. transpondes van c.digitaal history/eurosport, extreme sport hier is de waarde 70/50 Signaal op 19e 100% / 80% Signaal op 13e 100% / 100% 1e ontvanger heb ik afgekoppeld daar ik weer gebruik maak van single lnb Probleem die ik kreeg toen ik de twin lnb's had aangesloten en disecq instelling op volgorde van aansluiting had ingesteld de 19oost geen signaal gaf. De kabel naar de tweede tv liet wel beeld zien maar niet op de overige posities?. aansluiting diseqc tv instelling 19e lnb 3 23e lnb 4 28e lnb 1 13e lnb 2
Sprietje Geplaatst: 30 april 2012 Geplaatst: 30 april 2012 Beste mpleizr Je schrijft dat je een EVM 8/1 switch hebt. Ik ken het merk EVM niet wel EMP Verder hou je er een eigenaardige volgorde op na. Ik wil niet zeggen dat je problemen hier aan liggen maar gebruik nu eens de standaard volgorde zowel bij de schotel als in je tuner: Astra 19,2 op 1 Astra 23,5 op 2 Astra 28,2 op 3 Horbird 13 op 4 Je schrijft dat je nu wel signaal hebt maar niet echt best. Hoe richt jij je schotel uit? Gebruik je meetapparatuur, een satfinder of anders? Heb je de skew van alle lnb’s wel juist ingesteld? Voor Utrecht zijn de skew-waardes als volgt: Hotbird: 6,1 graad linksom Astra 1: 3,2 graden linksom Astra 3: 6,3 graden linksom Astra 2: 9,5 graden linksom Dit alles vanaf de achterzijde van de schotel bekeken of als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt, de lnb’s rechtsom gedraaid. Stel dit met met een klein gradenboogje af.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen