Tsambikos Geplaatst: 7 april 2012 Geplaatst: 7 april 2012 Hallo, Ik ben niet erg bekend met decoders en andere apparatuur. Maar ik krijg een vraag uit griekenland welke merk type decoder zij nodig hebben voor een smartcard. Kan iemand mij hiermee helpen. Kom er zelf niet uit. Greetz, Tsambikos
Alventali Geplaatst: 7 april 2012 Geplaatst: 7 april 2012 Dat is afhankelijk van welke provider de smartcard is. Ofwel in welke codering de provider zijn signaal versleuteld. Nu zijn er linux boxen die de meeste smartcards wel aan kunnen. Maar ook daar moet je soms software matige aanpassingen voor doen. En in sommige gevallen moet de boxkey van de door de provider aangeleverde ontvanger uitlezenworden Een deze in de linux ontvanger plaatsen. Dit is als de card aan de box gekoppeld is. Het een en ander is natuurlijk geheel afhankelijk wat je kennisen willen. Groetjes AlvVisiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluitingVU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C
Tsambikos Geplaatst: 7 april 2012 Auteur Geplaatst: 7 april 2012 Ok, Bedankt voor deze snelle reactie, ik ga eens navragen welke provider dit is. Ze willen de nederlandse zenders kunnen ontvangen vooral Ned 1, 2 en 3.
Emekli Geplaatst: 7 april 2012 Geplaatst: 7 april 2012 Al meerdere malen gezegd, gaan voor Linux (merk Vu+ of Dream). Voordeel, géén CI-module nodig voor de kaart van Can. Digitaal of welke provider dan ook. En er zijn nog meer voordelen, die je niet hoeft/moet gebruiken, zie: http://www.sat4all.com/forums/topic/312020-wat-kan-je-allemaal-met-een-vuduo/ Dit is een voorbeeld voor Duo, maar geldt ook voor andere modellen van Vu+ & Dream. Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
satencom Geplaatst: 7 april 2012 Geplaatst: 7 april 2012 Dan zal het CanalDigitaal of TV Vlaanderen kunnen zijn ,hebben ze al een smartcard, en wat van schotel hebben ze, en welke lnb's ,de Nederlandse kanalen zitten op de 23.5 en de 19.2 Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Tsambikos Geplaatst: 7 april 2012 Auteur Geplaatst: 7 april 2012 Emekli & Satencom, Ik wacht op dit moment nog het antwoord af wat betreft de smartcard. Kom zodra ik antwoord heb hierweer op terug. Ik had wel begrepen dat de card of code uit Nederland kwam. jullie horen van mij.
Tsambikos Geplaatst: 13 april 2012 Auteur Geplaatst: 13 april 2012 Hallo, Het heeft wat lang geduurd. Ik heb antwoord gekregen uit griekenland. Het blijkt dat ze een smartcard hebben van Canaldigitaal. Deze is 2 jaar geleden voor het laatst gebruikt en moet weer geactiveerd worden. Decoder etc. hebben ze al. Het gaat allleen om de activatie. Moet ik hiervoor contact opnemen met canaldigitaal of weet iemand hoe dit in zijn werk gaat? Greetz, Tsambikos
Alventali Geplaatst: 13 april 2012 Geplaatst: 13 april 2012 http://www.sat4all.com/forums/topic/164726-activatie-canal-digitaal-smartcards/ Groetjes AlvVisiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluitingVU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C
Tsambikos Geplaatst: 20 april 2012 Auteur Geplaatst: 20 april 2012 Alventali bedankt voor deze informatie. Hier kan ik wat mee. greetz, Tsambikos
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen