Ga naar inhoud


derde vrt net al in de lucht via dvb-t (belgië).


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

hi,

vanmiddag mijn tv met dvb-t2 tuner opnieuw ingelezen,en het derde vrt net is in de lucht,met een testbeeld,waarin staat,dat ketnet binnenkort naar daar verhuisd.

ik weet niet direkt welke freq, en welke uitzendnorm gebruikt wordt in dvb-t.

het is in belgie grondgebied langemark.

misschien zijn er anderen die het wel weten.

op bc,mb,en tvv nog geen derde net gezien.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat testbeeld is al een paar dagen actief.

Ze gebruiken de voormalige EEN+ zender voor Ketnet.

Ik heb niet opnieuw hoeven te scannen.

En daarmee staat ook vast dat Kanvas/Ketnet+ gaat verdwijnen uit de ether.

Ik hoop nog stilletjes dat de regionale omroepen hier een plaatsje krijgen.

HTPC -> Intel Q6600 - 3 GB RAM - Geforce 8600 GT - 2000 GB HD - Creatix CTX948 - Skystar HD2 - Tevii S470;

Multytenne Twin + Funke DSC310; Win7 32bit; DVBViewer Pro 5.0 met Recording Service

Link naar reactie
Delen op andere sites

vanmiddag mijn tv met dvb-t2 tuner opnieuw ingelezen,en het derde vrt net is in de lucht,met een testbeeld,waarin staat,dat ketnet binnenkort naar daar verhuisd.

ik weet niet direkt welke freq, en welke uitzendnorm gebruikt wordt in dvb-t.

het is in belgie grondgebied langemark.

misschien zijn er anderen die het wel weten.

 

Ja is er reeds enkele dagen. Gezien je in Langemark woont zal het net zoals ik in Poperinge de zendmast Oostvleteren zijn.

 

Enkele gegevens , weet niet of ze juist zijn , lees ik af op mijn Dr.HD F16

 

Ketnet op 12 : 482.0 / 8 MHz MPEG-2 MPEG VPID.1031 APID: 1032

 

Ook wel interessant : Er is een heuse EPG en goedwerkend voor de openbare omroepen.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja is er reeds enkele dagen. Gezien je in Langemark woont zal het net zoals ik in Poperinge de zendmast Oostvleteren zijn.

 

Een misverstand dat ik nu en dan eens terug zie, maar de VRT zendt niet uit vanuit Oostvleteren, het signaal komt uit Egem. Dat toont volgend kaartje van Norkring ook aan: http://www.norkring....enderpark_kaart

Ik woon ook op enkele kilometers van Oostvleteren, en als je een goedkoop sprietje gebruikt knallen de Telenet-muxen uit Oostvleteren vlot binnen, maar van de VRT is er geen spoor.

 

Zelf nog niet getest, maar ik heb al screenshots gezien van de teletekst van het 3de net "KetOp12", met als logo het oude TV1-zonnetje, die een '3' geworden is.

Samsung UE55KS8000 - Philips 55PUS8848/12 - VU+ Duo 4K SE - Vantage HD8000S - M7 DSR8141 - M7 SAT801 - SAB Explorer CISC
Multytenne Twin - Triax 64/Triple LNB - TV Vlaanderen Basic+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...