pirrewit Geplaatst: 7 april 2012 Geplaatst: 7 april 2012 Vlc player is op PC en dreambox 8000 geïnstalleerd en de verbinding werkt maar hoekig. Ik krijg geen vloeiende beelden. Klank is goed en ondertekst volgt het beeld goed. Het bestand op de pc is een filmbestand MKV 1080p x264. Video norm 720 en 25 ps is het minst slecht. Maar ik ga ervan uit dat ik 1920 x1080 25 ps HDTV moet nemen en dat werkt niet. Kan er iemand de juiste instellingen geven ? Verbinding loopt over utp kabel. Alvast dank grts Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
metoo Geplaatst: 7 april 2012 Geplaatst: 7 april 2012 gewoon rechtstreeks zonder VLC afspelen werkt bij mij prima met de 800, dus moet met de 8000 zeker goed kunnen ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
pirrewit Geplaatst: 7 april 2012 Auteur Geplaatst: 7 april 2012 Doe je dit met mediaplayer.? Hoe stel je dan ondertitels in? grts Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
metoo Geplaatst: 7 april 2012 Geplaatst: 7 april 2012 (aangepast) net zoals je een opgenomen film afspeelt, weet niet precies welke knop omdat de 8000 dacht ik een andere uitgebreidere afstandbediening heeft als ik met 800? ondertitels komen er vanzelf bij , of selekteren via audiotoets 7 april 2012 aangepast door metoo ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
pirrewit Geplaatst: 7 april 2012 Auteur Geplaatst: 7 april 2012 De film bevind zich op de pc. Onder de pvr knop kan je locaties drukken en dan het pad naar de film maken maar dan werkt de gele audio toets niet en 2 maal geel voor ondertitels ook niet. Ook de ingebakken ondertitels komen niet te voorschijn. Bedoel jij dat de film zich op de schijf van de DB moet bevinden.? Dat wil ik juist vermijden. Met VLC werkt het wel maar met hakkelend beeld alsof de snelheid dan weer te snel en dan weer te traag is. grts Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
Meega1 Geplaatst: 8 april 2012 Geplaatst: 8 april 2012 Wanneer heb je Openpli voor het laatst geupdate? Het was een tijdje zo dat ondertitels niet goed werkte ,meestal de film iets achteruit spoelen of nog een keer starten. Als je film dts geluid heeft moet je ten alle tijde de downmix uitzetten ,en met een extern apparaat afspelen. Openpli heeft op het moment wel dts downmix toegevoegd maar ook dat werkt nog niet helemaal lekker met verschillende dts audio sporen. Vlc heb je op een dm8000 echt niet nodig.(zeker niet met OpenPli) Al is de waarheid nog zo hard , achter een kinderwagen moet je toch duwen.
Loui (K) Geplaatst: 8 april 2012 Geplaatst: 8 april 2012 Doe je dit met mediaplayer.? Hoe stel je dan ondertitels in? grts Ik speel verschillende fims mkv/avi rechtstreeks af op mijn dm8000 via de pvr knop zoek even de film op en druk op oke.als er geen ondertitteling is zoek ik die op internet op en plaatst die file naast de film in de zelfde map,daarna kun je via de gele toets op je Ab de ondertitteling gewoon starten.Werkt perfect alleen moet de ondertitteling file eksact de zelfde naam hebben als de film. voorbeeld:Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull.mkv Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull.srt Ik hoop dat dit zo duidelijk is.
pirrewit Geplaatst: 8 april 2012 Auteur Geplaatst: 8 april 2012 Dit is duidelijk Loui. De mkv via pvr is geen probleem dat werkt prima. Nu nog weten waar je een goede site vind voor de srt files en kan ik weer aan de slag. Mijn laatste update was trouwens van 07-01-2012. Een van de laatste voor de dvdplayer in de mediaplayer is gegaan. grts Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
metoo Geplaatst: 8 april 2012 Geplaatst: 8 april 2012 (aangepast) De film bevind zich op de pc. Onder de pvr knop kan je locaties drukken en dan het pad naar de film maken maar dan werkt de gele audio toets niet en 2 maal geel voor ondertitels ook niet. Ook de ingebakken ondertitels komen niet te voorschijn. Bedoel jij dat de film zich op de schijf van de DB moet bevinden.? Dat wil ik juist vermijden. Met VLC werkt het wel maar met hakkelend beeld alsof de snelheid dan weer te snel en dan weer te traag is. grts de HDD zit bij mij ingebouwd in de VUDUO, via het netwerk speel ik mkv, iso, vob(DVD) etc rechtstreeks zonder vlc op de 800's af op dezelfde manier als ik een opgenomen tvfilm(TS) afspeel, VLC is alleen nodig bij formaten die niet ondersteunt worden door de dreambox 8 april 2012 aangepast door metoo ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
pirrewit Geplaatst: 8 april 2012 Auteur Geplaatst: 8 april 2012 metoo ik heb op pc 1 terra en daar staan mkv's op en in de dream steekt 1.5 terra en daar staan avi's en VideoTS en Iso bestanden op .Dit wil ik ook zo houden.Ik ga dus eerst maar eens met de raad van Loui aan de slag. Begrijp ik goed dat Vlc op de Dream bvb wmv bestanden (ander formaat) kan spelen die zich op de PC bevinden? grts Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
pirrewit Geplaatst: 8 april 2012 Auteur Geplaatst: 8 april 2012 Ik heb al iets gevonden op het net. Ik heb bvb een mkv film op de PC met bestandnaam : Perfect.Sense.NLSubs.1080p.x264 - QoQ Ik vind nu een file met de volgende SRT 's Perfect.Sense.LIMITED.2011.BRRiP.XViD Perfect.Sense.LIMITED.720p.Bluray.x264-CBGB Perfect.Sense.LIMITED.1080p.Bluray.x264-CBGB Moet ik dan de naam aanpassen van de mkv of de srt of beide enkel bvb perfect sense noemen .? grts Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
Meega1 Geplaatst: 8 april 2012 Geplaatst: 8 april 2012 Dat maakt allemaal niet uit ,maar ik zou eerst checken of de srt synchroon loopt met je film. Al is de waarheid nog zo hard , achter een kinderwagen moet je toch duwen.
pirrewit Geplaatst: 8 april 2012 Auteur Geplaatst: 8 april 2012 Kun je dan een xvid srt aan een mkv blue ray film koppelen? Deze materie is sinds een uurtje kompleet nieuw voor mij. grts Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
Meega1 Geplaatst: 8 april 2012 Geplaatst: 8 april 2012 Als die gelijk loopt wel maar meestal is dat niet zo. Test het gewoon door de film op je pc te bekijken en kijken of het synchroon loopt. Anders zijn er wel programmatjes die je kunt gebruiken om te syncen maar beter is gewoon de srt te zoeken die bij je film past. Al is de waarheid nog zo hard , achter een kinderwagen moet je toch duwen.
Loui (K) Geplaatst: 9 april 2012 Geplaatst: 9 april 2012 Dit is duidelijk Loui. De mkv via pvr is geen probleem dat werkt prima. Nu nog weten waar je een goede site vind voor de srt files en kan ik weer aan de slag. Mijn laatste update was trouwens van 07-01-2012. Een van de laatste voor de dvdplayer in de mediaplayer is gegaan. grts http://www.nlondertitels.com/ deze gebruik ik altijd.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen