Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb net de FAQ over de verschillende soorten ontvangers gelezen.

(Welk type ontvanger kiezen?)

Toch nog een paar vraagjes:

Waar hoort een dreambox thuis in de genoemde lijst ? Is een Dreambox altijd een CI ontvanger ?

Heeft het vandaag nog zin om een niet-HD (high definition) ontvanger te kopen ?

Zijn er ontvangers die niet-gecodeerde satellietbeelden verwerken zonder dat ik de hele tijd kabels moet zitten te herkoppelen ?

Zijn er ontvangers die tegelijkertijd DVB-S (Satelliet TV) en DVB-T (Terrestrial) aankunnen zonder dat ik de hele tijd kabels moet zitten te herkoppelen ?

Zou ik een echte dreambox kopen of zijn er dreambox clonen die beter zijn dan Dreambox zelf ?

Zo ja, welke ?

Als ik een echte dreambox koop, kan ik daar dan een kaartlezer voor TV Vlaanderen insteken, het TV Vlaanderen aanbod bekijken en later met cardsharing mijn TVV kaart overbodig maken ?

Kopen jullie allemaal je nieuwe ontvanger in Keulen ?

Of direct van de fabrikant in China ?

Geplaatst:

Hoi,en welkom op sat4All.

Goed dat je de FAQ alvast gelezen hebt.

Een dreambox heeft geen CI nodig,je steekt de kaart direkt in de dreambox en kijken maar.

Aanschaf van een niet HD decoder is idd voor de NL en Vlaamse markt best zinloos ja.

Sommige modellen dreambox kunnen tegelijkertijd met DVB-t en DVB-s overweg zonder coax los te koppelen ja.

Hiervoor gebruik je switches tussen je LNB's schotel en T antenne.

Nooit een kloon kopen.

Hier op Sat4All is het niet gewenst om te discussieren over clones.

Ditzelfde geldt voor cardsharing.

Geplaatst:

Bedankt voor de snelle antwoorden. Deze vraag blijft nog onbeantwoord:

Kopen jullie allemaal je nieuwe ontvanger in Keulen ?

Of direct van de fabrikant in China ?

Nieuwe vraag:

Waarom is het ongewenst om op dit forum over Dreambox clonen en cardsharing te spreken ?

Geplaatst: (aangepast)

De meeste kopen hun ontvanger gewoon bij de lokale satboer.

Of via een onlie winkel lijkt me zo.

Je andere vraag.

Huisregels:

Paragraaf 4

4. Illegale zaken mogen hier niet besproken worden!

Het doel van dit board is een verzamelpunt te zijn voor satelliet en elektronica hobbyisten die middels dit board over hun hobby kunnen discussiëren. Een gezonde discussie over alle aspecten van satelliet ontvangst is dus zonder meer mogelijk en wordt zelfs aangemoedigd. Ons doel is echter niet om mensen middelen of informatie te verschaffen waarmee men gratis naar betaal TV programma's van welke betaal TV aanbieder dan ook kan kijken. Ieder lid draagt hierbij zelf de verantwoordelijkheid dergelijke informatie niet middels dit board te verstrekken. Het plaatsen van decoderingsleutels (keys), bestanden (zip files, firmware enz.) waarin zich keys bevinden of het vragen naar keys of deze bestanden of links naar sites waar ze te vinden zijn is op ons board is dan ook ten strengste verboden! Ook discussies over illegale clone boxen en/of cardsharing zijn taboe. Uitsluitend wanneer het gaat om situaties waarbij je via een LAN binnenshuis je eigen kaarten shared over meerdere eigen ontvangers, kan een discussie over cardsharing worden toegestaan. Vanwege de grote 'gevoeligheid' van het onderwerp, zullen dergelijke discussies echter altijd zeer kritisch en met weinig tolerantie worden beoordeeld.

aangepast door Alventali

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

• Moderator
Geplaatst:

Ja.

Ons doel is echter niet om mensen middelen of informatie te verschaffen waarmee men gratis naar betaal TV programma's van welke betaal TV aanbieder dan ook kan kijken.

Einde discussie!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

er zijn diverse ontvangers,die dvb-t en dvb-s aankunnen.het hoeft daarbij geen dreambox te zijn,maar een vu kan ook een oplossing bieden.ik raad mensen een ontvanger aan die een ci aan boord heeft,mochten überhaupt de softcam binnen enkele jaren bvb niet meer werken.

als je eerlijk bent,met de fabrikant,die het heeft gemaakt,en al hun energie erin te steken,laat staan massa's geld er in te pompen,dan hoop ik dat je begrijp wat ik bedoel.je kan je ontvanger bij een lokale satellietwinkel kopen,en je kan hem meestal zien spelen en soms direct kopen.je kan ontvangers ook op webshops kopen,en ik heb al positieve dingen gehoord.helaas kan ik je geen winkels opnoemen.het is dom nu nog een niet hd ontvanger te kopen,want binnenkort zal het ook hd worden.ik weet niet hoelang de nederlandse commerciëlen nog en in sd en in hd zullen uitzenden,maar (sorry dat ik het zeg) zijn de sd zenders van de commerciële nederlandse zenders puur transponderverspilling,maar ja....cd wil er ook aan verdienen.de belgische commerciëlen,gaan ook over naar mpeg4 en zullen tegen ? tijd niet meer zijn in mpeg2.jim tv is begonnen in mpeg4,en zal denk ik eind mei hun uitzendingen in mpeg2 stopzetten,en ik verwacht van de anderen,dat ze dezelfde koers zullen varen.

over je andere vragen kan ik niet antwoorden.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...