Ga naar inhoud


Advies Receiver (tuner/versterker) met Internetradio


Aanbevolen berichten

Kan jouw sat reveiver dan ook internetradio ontvangen?

ja met de juiste plugin kan ik dat

dreambox / VU+ / ET9000

en echt een heel ordentelijke geluidkwaliteit.

dus de av-receiver moet niet alles "ook nog" kunnen

 

heb nu nit die kanalen geprobeerd die jij grag hoort, maar ook daarvoor is een oplossing met de url naar de stream.

 

ciao

90

John Mayall

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 80
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik ben als ik eerlijk mag zijn geen Dreambox liefhebber... ik hou me maar bij mijn Technisat :)

Sat-radio luisteren zonder de tv aan te zetten kan prima.

 

Ik ben weer wat opgeschoten... ben de 'losstaande' internetradio's eens aan het bekijken, icm een gewone (tuner)versterker.

 

Ik kwam op heel erg goede recenties van de Logitech Squeezbox touch. Logitech is dan ook gelijk weer een bekend merk tussen alle vreemde eenden in de bijt.

De squeezbox heeft een groot schem met veel informatie erop... touch hoef je gelukkig niet te gebruiken, want er zit een goede aqfstandsbediening bij... Ik lees erg veel lof op duitse forums over de geluidskwaliteit... Ik heb een paar youtube filmpjes gezien waarin het gebruiksgemak duidelijk wordt (zonder tv)... Enig 'nadeel' is dat het apparaat niet echt goedkoop is. Maar icm een normale receiver kom je waarschijnlijk ongeveer op hetzelfde bedrag uit als de onkyo's en pioneers...

Ik ga de squeezbox eens wat beter onderzoeken... mijn interesse is gewekt.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naast de Squeezbox van Logitech heb je dan ook nog de Streamium NP 3500 van Philips... iets goedkoper dan de Logitech...

ook even verder bekijken :)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Inmiddels zit internet steeds vaker als app op menige tv en linux satellietontvanger.

Ben blij dat ik een half jaar geleden geen losse internetontvanger heb gekocht. Heb nu Shoutcast al bijna overal op. :eek: (Kan beter een DAB+ ontvanger kopen in de toekomst. :grin: )

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben heel erg blij met mijn Logitech Squeezebox Touch!!

Ik luister de hele dag naar internet radio... en uiteraard ook naar satelliet-radio...Geweldig!

 

Dat app gedoe op tv's of luisteren met linux receivers... nee. Ik wil niet de tv aanhebben om radio te luisteren. Radio moet iets zelfstandigs zijn, waarvoor de tv uit moet blijven. Het voordeel van de Squeezebox touch is dat hij een groot display heeft... het "touch" hoef je gelukkig niet te grbruiken, er zit een afstandsbediening bij, en dat werkt uitstekend.

Wat shoutcast betreft... dat kan je ook installeren op de squeezebox, maar voordat ik dat gedaan heb, heb ik op de computer even gekeken wat deze provider te bieden heeft.... noum ik was teleurgesteld, daar kan je niets mee... blijkbaar hebben ze vrijwel geen traditionele radiozenders aan boord... erg matig, dus ik hed dat maar niet geinstalleerd. Tunein maar zlefs ook Orange radio is interessanter voor mij. Met beide portalen heb je erg veel... bovendien kun je ook nog manueel een stream adres aansturen.

 

DAB is inderdaad erg goed, als je in Duitsland woont, of net te ver van de grens... daar heb je al die prima duitse zenders ter beschikking... in NL is het niets.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor de een dit voor den andere dat...

ik kan me goed voorstellen dat je met de squeezebox leuke dingen doet en kunt.

 

Dat je schrijft dat je de hele dag radio hoort, kan ik voor mezelf (indien thuis zijnde) ook als typische radio luisteraar beaamen.

Maar met nagenoeg altijd de PC aan en de sat receiver + av receiver =>

is juist die linux sat receiver wel heel prettig voor de combinatie van alle wensen. zelfs het opnemen van internet radio streams gaat via m'n sat-receivertje en wordt bediend cq bestuurd vanaf de PC.

sat-radio + sat tv

internet radio luisteren en evt opnemen

vol geluid via de B&O speakers

bediening zeer flexibel en onder de vingers - muisklik

en met de Amarok player (linux) heel confortabel playlists etc aanpassen

 

ja ik heb wat kilootjes toegenomen :grin:

 

Ik wil je niet nogmaals overtuigen of zo, enkel weergeven voor de een dit<> voor de ander dat passend is.

ciao

90

John Mayall

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het altijd interessant om te horen hoe een ander e.e.a opgelost heeft...

 

Voor mij was het belangrijk dat de computer niet noodzakelijk zou zijn om radio te luisteren. Hij staat wel vaak aan, maar niet de hele tijd, en luisteren via de computer icm een FM zendertje heb ik vroeger ook gedaan... nadeel was dat de computer na een poos luisteren herstart moest worden omdat winamp maar vooral RealPlayer blijkbaar teveel resources gebruikt, waardoor de boel ontzettend vertraagt.

Luisteren via satelliet doe ik ook... naar sat radio stations, en daarvoor hoeft de tv dus niet aan, want de technisat heeft een mooi alfanumeriek display, waarop je alles kan aflezen wat ik weten moet.

Het was voor mij ook een vereiste dat de tv niet aan moet, ook niet heel even, om radio te gaan luisteren.

 

Als ik wil kan ik de Squeezebox ook bedienen via de computer... het is leuk dat het 'kan'.

 

Ik gebruik de squeezebox niet als audioplayer, muziek op eigen computer of server... slechts alleen om naar radiozenders te luisteren. Streams opnemen doe ik niet... en als ik toch eens iets zou willen opnemen kan dat gewoon altijd aan de computerm via "screamer radio"

 

Het isnderdaad zoals je zegt... de een wil graag dit, en de ander vind dat weer belangrijker. Ik vind het in ieder geval fijn dat er nu zo ontzettend veel mogelijk is, voor een bescheiden prijs. Ik herinner me vroeger in de 80-er jaren toen ik met een 'goede' middengolf antenne, gericht in de goede richting, naar de uitzendingen van "Stimme der DDR" en "Radio DDR1" zat te luisteren. Prachtige muziek hadden ze, en interessante nieuwsberichten. Nu is er veel van de muziekkeuze terug te vinden op MDR1-Radio Sachsen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar je hoeft de tv toch niet aan hebben om Shoutcast te luisteren op je Linux ontvanger?

(Ook heb ik de tv vaak wel aan staan, vanwege de extra info die de Dreambox app dan geeft over de muziek.)

 

Wat de Squeezebox doet, doet m,.i. de Dreambox ook: op het schermpje aangeven wat je wilt weten.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou kunnen... ik weet het niet. Shoutcast alleen is echter onvoldoende, die hebben lang niet alle radiozenders beschikbaar.

Ik weet niet of je de tv toch niet aan moet hebben om tot in het menu van de internetradio te komen, als je dit met een dreambox zou willen doen.

 

Wat receivers betreft ben ik eigenlijk nooit in de ban van dreambox gekomen. heb er ooit eens eentje werkend gezien, maar vond destijds mijn Echostar beter. Ik ben altijd een echostar fan geweest, met even een kleine uitzondering bij het digitaal gaan, toen had ik even een Nokia Dbox bovenop mijn Analoge echostar staan... later ben ik toch weer naar Echostar gegaan... Nu, omdat Echostar blijkbaar niet meer in europa bescvhikbaar is, ben ik overgestapt naar Technisat, en dat is echt supergoed. Volgens mij de ultieme ontvanger.

Dreambox is overigens relatief duur... maar dat kan je van de Squeezebox ook wel zeggen... maar ik ben nog steeds heel erg tevreden mijn mijn aankoop!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Weet iemand misschien een internetradio apparaat van 43cm (voor in de toren) die shoutcast kan ontvangen, maar ook de streams van de Nederlandse publieke omroep? En die bij voorkeur ook nog via een webbrowser te programmeren is.

 

Ik heb nu verschillende apparaten bestudeerd. Sommigen kun je programmeren door middel van een soort 'SMS-toetsenbord' op de afstandsbediening, maar dat is een gebed zonder end voordat je alle zenders naar wens geprogrammeerd hebt is het apparaat alweer versleten.

 

Ik kan met mijn Nokia DBox2 Kabel met de GLJ-Image precies doen wat ik hierboven vraag, maar het oog wil ook wat.

 

Het is voor gebruik in Bulgarije, vandaar ook de streams van de NL-omroepen.

 

Wie weet er wat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...