Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo

In de vastgepinde draad hier boven schreef Connexxion het volgende:

"De derde stap is de Hotbird.

Deze schuif je als je voor de schotel staat op de rechterkant van de rail.

Pak een duimstok en schuif door tot je 5.4cm van de Astra 19.2 vandaan zit.

Dit is vanaf de onderkant gemeten (zie Foto)..

De vierde stap is de 28.2.

Deze schuif je als je voor de schotel staat op de linkerkant van de rail.

Pak weer een duimstok en schuif door tot je 4.8cm van de Astra 23.5 vandaan zit.

Ook dit is weer vanaf de onderkant gemeten (zie Foto)."

Hoe komt hij aan die afstanden tussen de LNB's ?

Hoe bereken je die ?

Ik vermoed dat de http://www.dishpointer.com/ bedoeld is om de schotel (niet de LNB) uit te richten. Maar hoe richt je de LNB's uit ?

De cijfers die ik uit de Visiosat website krijg, daar weet ik geen weg mee:

http://www.visiosat.com/home/pro_space/identification.php?

Ik wil Hotbird, Astra 1, Astra 2 (en als het kan ook Astra 3) ontvangen met

- een Inverto PRO Quad Monobloc 23mm met 2 koppen en 4 kabelaansluitingen

- een Inverto PRO Monobloc 40mm met 2 koppen en 1 kabelaansluiting

Hoe begin ik daar aan ?

Ik vermoed dat ik mijn schotel op Astra 1 (19.2) moet richten. Astra 19.2 en HotBird 13 zitten zo dicht bij elkaar dat ik die nu al met de eerste monoblok gemakkelijk binnenhaal.

Maar dan ?

Geplaatst:

@fangang

Als ik het goed begrijp wil je twee monoblocken gaan monteren om de vier satellieten te kunnen ontvangen. Eén monoblock om de Hotbird en Astra 1 te ontvangen en één monoblock om de Astra 3 en Astra 2 te ontvangen.

Waarom zo moeilijk? Te eerste is het al moeilijk te monteren, ten tweede moet je die twee monoblocken dan met een uncommitted switch met elkaar gaan verbinden.

Ook de afstand tussen de twee lnb’s van een monoblock is niet correct om de Astra 3 en 2 mee te ontvangen.

Bovendien is dit een veel te dure oplossing voor het ontvangen van 4 satellieten en het is ook maar afwachten of je tuner met een uncommitted switch overweg kan. Hij moet dan diseqc 1,1 hebben.

Ik denk dat het verstandig is dat jij het artikel over het berekenen van LNB-afstanden maar eens moet lezen. Toets dan maar in op Google:

Satelliet club de transponder en kijk bij “Downloads” en dan “Specials” en dan “LNB-afstanden berekenen bij offsetschotels.

Geplaatst:

OK, wellicht heb ik te veel vragen samengeperst in 1 berichtje.

Bedankt voor de doorverwijzing naar

http://www.***ongewenste_url***.nl/downloads/specials/LNB-afstanden%20berekenen%20bij%20een%20offsetschotel.pdf

Zeer interessante info !

Wat het LNG type betreft: de twee genoemde LNB's heb ik hier toevallig al liggen, ik ga dus eerst properen om het daarmee te doen. Lukt dat niet, dan moet ik nieuwe/andere kopen.

I wil er vooral Astra 2 bij hebben, met al de BBC en Englese zenders. Astra 3 is niet zo dringend.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen