Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb mijn VU+Duo (OpenPLI 2.1) voorzien van de laatste flash. Nu wil ik de koppeling met een andere pc, die ik voorheen werkend had(!), weer toevoegen. Maar wat ik ook probeer, hij blijft aangeven "Niet verbonden". De gebruiker en wachtwoord werken gewoon vanaf een andere pc. Zoals gezegd, het heeft ook gewerkt voordat ik hem flashte, dus firewall en dergelijke zijn uitgesloten, het is puur iets in de VU+Duo waarom het nu niet wil werken.

Nu kwam ik via Google al uit op dit draadje, waarbij uitgelegd wordt hoe je het via de command prompt kun doen. Maar zo kom ik er ook niet door.

Ik vul via een telnet in: mount -t cifs //192.168.1.10/video/ /media/video -o username=administrator,password=password

(IP/Username/Wachtwoord zijn fictief ;) Maar werkt wel vanaf een andere windows machine)

En ik heb van tevoren al een map video aangemaakt in de media folder.

Maar dan krijg ik:

mount error(13): Permission denied

Refer to the mount.cifs(8) manual page (e.g. man mount.cifs)

mount error(13): Permission denied

Refer to the mount.cifs(8) manual page (e.g. man mount.cifs)

mount: mounting //192.168.1.10/video/ on /media/video failed: Permission denied

Wie kan en wil me hierbij helpen? Ik mis nu toch wel dat ik nu niet rechtstreeks mijn films kan benaderen.

Tevens zag ik in andere draadjes continu iets terug over fstab. Is dat voor automount als ik de VU+Duo een keer reset? Hoe werk ik daar mee?

Alvast bedankt voor al jullie hulp!

Geplaatst:

-=Ron=-

vreemd dat je zo weinig resultaat hebt met zoveel informatie op het sat4all forum in zake mounten op externe media per CIFS

welke procedure is het makkelijkst en slim?

in ieder geval niet zo maar per telnet een commando gebruiken

eerst weten hoe ons netwerk uit ziet en hoe we dan per cifs kunnen mounten (fstab is 24:7 <> automount is beschikbaar of niet>> niet=dus geen mount)

ciao

Moments In Love

Art Of Noise

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...