Stefanr89 Geplaatst: 10 april 2012 Geplaatst: 10 april 2012 Hallo, Afgelopen weekend heb ik een schotel (64cm triax) met een Duo LNB kop aangeschaft. Als receiver heb ik een Vu+ Uno erbij. Voor mij is het de eerste keer dat ik een schotel moet installeren. Met enige uitleg en advies van de verkoper ben ik eraan begonnen. De schotel staat op een dakterras op de 1ste verdieping en heeft geen belemmeringen zoals bomen of iets dergelijks in zijn signaal. Ik heb zo precies mogelijk uitgemeten met de richting (19,2 oost) en de hoek van 30 graden. Echter geeft hij aan op de receiver bij de signaalzoeker dat ik 0% ontvang. Wie zou mij kunnen helpen met mijn probleem? Alvast bedankt! Gr. Stefan
Ventura Geplaatst: 10 april 2012 Geplaatst: 10 april 2012 Ik vermoed misschien een diseqc instelling fout in de vu+ uno. Hoe hebt u deze ingesteld?
a33 Geplaatst: 11 april 2012 Geplaatst: 11 april 2012 Dag stefan, Uitgemeten op 19 graden; hoe bedoel je dat? Als ik dat zo lees, lijkt het alsof je op je kompas 19 graden links van het zuiden hebt gericht. Om vanuit Heerlen te richten op de satelliet op de 19,2, moet je (volgens dishpointer.com) ongeveer op 163 graden richten, lees: kompas-stand 17 graden links van het zuiden. Maar... misschien begrijp ik verkeerd wat je gedaan hebt? A33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
Sprietje Geplaatst: 11 april 2012 Geplaatst: 11 april 2012 Belangrijk bij het afstellen is natuurlijk ook welke lnb je in de klem hebt staan. Als je de duo-lnb voor je hebt en je kijkt dus naar de binnenzijde van de schotel, welke lnb staat dan in de klem, de linker of de rechter?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen