Gast Geplaatst: 20 september 2001 Geplaatst: 20 september 2001 Ik heb ergens een heel stuk over het principe en de werking van AU gelezen en vraag me af of dat AU-principe ook mogelijk is op een hmx5k4+ <P>En als dat dan niet mogelijk is, vraag ik me weer direct af: waarom niet <P>Wie kan mij hierin op weg helpen
Gast Geplaatst: 20 september 2001 Geplaatst: 20 september 2001 Hier ben ik ook benieuwd naar!<BR>Heb al vaak kunnen lezen dat dit technisch op de 54 niet mogelijk is, maar nimmer een reden kunnen bedenken/ of een verklaring kunnen vinden.<BR>Er zijn dus meer mensen met deze vraag.<BR>Wie kan een verklaring geven?
Duwgati Geplaatst: 21 september 2001 Geplaatst: 21 september 2001 Het is mogelijk om 3in1 files AU te maken, maar alleen voor Irdeto/Betacrypt.<BR>Kenmerk van de 3in1 files is namelijk dat ze Irdeto en Betacrypt signalen behandelen zoals de "dedicated" Irdeto/Betacrypt files dat doen. De Seca en Viaccess signalen worden echter d.m.v. emulatie afgehandeld.<P>Volgens mij werkt het als volgt (korrigeer me maar als ik het fout heb):<BR>Simpel gezegd worden de Seca en Viaccess keys als op een sjabloon over de Irdeto keys gelegd. <BR>Als je Receiver naar bepaalde Seca keys vraagt, dan worden die keys van je kaart gelezen en op de Irdeto keystruktuur "geprojekteerd".<BR>Dat betekent ook dat dit proces 1-richtingsverkeer is. Er wordt dus geen update doorgegeven naar het Seca of Via gedeelte van de kaart.<BR>Groeten<BR>Duwgati
Gast Geplaatst: 21 september 2001 Geplaatst: 21 september 2001 hee D,<P>ik heb eigenlijk nog nooit de mogelijkheid<P>gezien om ook maar MK00/01/PPUA's in tevullen<P>met 3in1, of zit ik nu te slapen, is het<P>misschien zo dat de software(cam) het wel kan maar<P>wij er nog niet klaar voor zijn met ons kaartjes?<P>trouwens klinkt jouw uitleg erg plausibel maar het viel me<P>gewoon op dat je met via/ird en beta veel meer<P>parameters te editen hebt(*vooralsnog*)<P>sccsss
Gast Geplaatst: 21 september 2001 Geplaatst: 21 september 2001 @duwgati: dus als ik het goed begrijp worden de s/v keys naar de vorm van i/b gegoten en zo doorgegeven aan de provider. maar daarna heb je contact en kunnen de AU-gegevens die binnenkomen direct worden toegepast op de s/v keys en hoef je die niet van of naar i/b te converteren. of denk ik nou te moeilijk.<BR>(als ik dit zelf teruglees heb ik het vermoeden van wel <BR> )
Duwgati Geplaatst: 21 september 2001 Geplaatst: 21 september 2001 @Radxnl, ik schreef ook dat je het Irdeto gedeelte AU kunt maken. PPUA en MK01 zijn Seca onderdelen. Voor Irdeto heb je HMK en Hexserial nodig.<P>@Dism, ik ben bang van wel. Te moeilijk voor mij in ieder geval <BR>Je kaart staat nooit in kontakt met de provider. Althans niet in die zin dat de kaart iets terugmeldt aan de provider.<BR>Wat er gebeurt (als ik het allemaal goed begrepen heb) is dat de keys die opgevraagd worden (de Operational Keys dus) door de receiver via de patch vertaald worden naar een soort van Irdeto struktuur. De kaart antwoord daarop keurig (in Irdeto struktuur)terug aan de CAM wat die voor info heeft gevraagd. De patch zorgt er dan weer voor dat de receiver de info begrijpt als een korrekt Seca of Viaccess antwoord.<P>Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.<BR>En ik hoop natuurlijk dat ik het zelf allemaal goed begrepen heb want anders zit ik hier foute dingen te verkondigen. <BR>Het probleem is namelijk dat de DS9 informatie (het zgn. Full Project) oorspronkelijk in het Italiaans (denk ik) geschreven is en vervolgens door een software-pakket erg beroerd vertaald. <BR>Het engels is dus nog flink doorspekt met italiaans. Er zijn dus ook voor mij nog enige blinde vlekken.<BR>Bye<BR>Duwgati
Gast Geplaatst: 22 september 2001 Geplaatst: 22 september 2001 Thnx voor de info.<BR>Tja, ik ben er zelf ook niet al te los op, maar zit (lig) vaak te denken hoe het nou toch werkt <P>Nu is het ook zo, dat er op dit board ontzettend knappe koppen rondzwerven (waaronder jij) en als dat AU al mogelijk zou zijn....was het er waarschijnlijk ook al geweest.<P>We wachten af en blijven piekeren over de materie (heerlijk!)
Gast Geplaatst: 22 september 2001 Geplaatst: 22 september 2001 Duwgati je hebt het goed begrepen hoor je geeft gewoon het antwoord wat verwacht wordt door een seca/viacc cam en voila. Wat betreft AU wordt het verhaal iets ingewikkelder je hebt tenslotte geen specifieke seca/viacc kaart in de receiver zitten en een key wordt gescreven op een specifiek adres op de kaart(offset). Kijk maar eens in een eeprom file met icprog en laat dan het asm deel zien. Wat eventueel wel mogelijk is om de key updates die binnen komen(de nano) naar de kaart te schrijven maar dit moet dan geprogrammeerd worden in het DS9/3in1 verhaal, al dan niet in kombinatie met log software en een season interface.<BR>Voor degene die hier echt in wil duiken probeer HBE eens te disassembleren of de sourcecode te pakken te krijgen. HBE heeft de mogelijkheid tot update vd keys direkt op de kaart ingebakken zitten. Is natuurlijk geen echte AU maar het resultaat is wel hetzelfde nl een altijd werkende kaart.<BR>Suc6
Duwgati Geplaatst: 22 september 2001 Geplaatst: 22 september 2001 Bedankt voor de info Avensis.<BR>Daar ga ik nog eens induiken dan. Weet je toevallig ook wat de laatste versie HBE is? Ik heb hier nu 0.8200.<BR>Bye<BR>Duwgati
Gast Geplaatst: 22 september 2001 Geplaatst: 22 september 2001 Laatste mij bekende versie is 0.8400<BR>Suc6
Aanbevolen berichten