Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds ik een nieuwe image van PLI erin heb gezet (zo'n 2 weken geleden) loop ik tegen de bekende melding "Afstemmen mislukt" aan. Dit gaat vooral mis bij de Astra 23,5, op Astra 19 heb ik gewoon beeld.

Ik heb alles geprobeerd, maar op de Disecq switch zie ik dat hij even schakeld naar de 23,5 en daarna terug naar de 19 en weer naar de 23,5 , etc. Ik heb zo'n Triax Diseqc met LED erop gezet.

Het vreemde is dat ik ook een Dm500HD heb, met dezelfde versie firmware en deze heeft geen enkle probleem.

Schotel is goed uitgericht, en de kaart is up to date.

Ik heb nu bijna alles geprobeerd, en weet het niet meer:

kabels omgewisselt, de box laten scannen, andere Diseqc switch, zender lijst van de DM500HD erin gezet en opnieuw scannen. Niets helpt.

Hebben meer mensen dit probleem? Ik heb het idee dat het een combi van de DM800HD met PLI is, helaas heb ik de oude image niet meer. Want die had ik er graag weer in gezet :-(.

Robert

een sat groet van

Hobby Robby

Geplaatst:

Ik zou gewoon eens een settingslijst downloaden en deze in de box planten.

Als dat niet helpt, gewoon nog eens opnieuw flashen met een vers gedownload image.

Als ik ooit dergelijke meldingen zie, is het met een beetje "prutsen" weer in orde; dat zou een ander dan ook moeten kunnen...

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Geplaatst:

@Loui (K),

Voor TS of voor mij?

Ikzelf, ik kijk naar 6 posities (tussen 0 tot 28 oost), ben bezig met nummer 7...

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Geplaatst:

Likus, ook dat heb ik al 3 keer geprobeerd zonder resultaat :-(.

Louis, ik heb 4 LNB's 13,19,23 en de 28. Ik zal de xml eens proberen morgen. Ik laat het je weten!.

grt

Robert

een sat groet van

Hobby Robby

Geplaatst:

Louis, ik heb de file erin gezet en de dreambox gereboot, maar ik krijg nog steeds de melding afstemmen mislukt :-(.

Morgen de boxen maar eens wisselen, kijken of het probleem mee gaat.

een sat groet van

Hobby Robby

Geplaatst:

Ik weet niet of mijn situatie iets gemeen heeft met jouw situatie. Maar ik krijg plotseling geen satellieten gescand. Ik maak gebruik van 19, 13, 23,5 en 42 graden Oost. En als ik automatisch willen scannen dan begint ie te scannen op 23,5 graden. Hier vindt ie tot 106 kanalen en dan blijft ie hangen. Ik heb het gisteren 3 uren lang geprobeerd, maar zonder resultaat. Waar zou dit aan kunnen liggen?

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Geplaatst:

Ik heb hier ook een heel vreemd probleem aan de hand, ook ik hoop dat iemand deoplossing weet....anders knikker ik er nieuwe image overheen.

Opstelling: rotor, die door omstandigheden niet helemaal juist staat en voorlopig...door evt verhuis... doe ik daar niets aan.

dm 800 met laatste nieuwe openPli.

tot gisteren had ik perfect beeld met de geavanceerde optie de nodige 4 satelieten, 13,19.2,23.5 en 28.2......maar toen ik er nog een paar satelieten bij wilde zetten ging het mis.

Ineens helemaal GEEN beeld meer en geen ontvangst, ben zelfs zover gegaan at ik box terug gezet heb naar fabrieksinstellingen.

Nog niets...vandaag na werk schotel gecontroleerd en daaar zat het probleem...warteltje van rotor afgebroken en draad eruit.

Nieuwe op gezet, opnieuw in de configuratie van satellietten gaan rommellen bij 'rotorinstellingen'.....en daar gaat het fout !!!!!

Voorheen was bij mij opslagplaats 1 voor 13E, opslagplaats 2 voor 19.2E enz

Nu probeer ik deze configuratie weer hetzelfde in te stellen, maar dit lukt gewoonweg niet meer de box "vergeet" gewoon letterlijk de vorige opgeslagen postie.....dus na het opslaan van 13E kies ik een kanaal op 19.2E ga naar de 'rotorinstellingen' stel de rotor in op 19.2E sla deze op, exit exit exit en ja ik heb beeld op 19.2E, maar als ik dan een 13E kanaal op zet kan de box deze ineens niet meer vinden en loopt er echt los overheen !!!!!

Geplaatst:

Ik weet niet of mijn situatie iets gemeen heeft met jouw situatie. Maar ik krijg plotseling geen satellieten gescand. Ik maak gebruik van 19, 13, 23,5 en 42 graden Oost. En als ik automatisch willen scannen dan begint ie te scannen op 23,5 graden. Hier vindt ie tot 106 kanalen en dan blijft ie hangen. Ik heb het gisteren 3 uren lang geprobeerd, maar zonder resultaat. Waar zou dit aan kunnen liggen?

Zie http://www.sat4all.com/forums/topic/323717-astra-235-scannen-duurt-een-eeuwigheid/

hier hebben plotsklaps meer mensen last van op 23.5!! Geen idee wat ineens de oorzaak is, wel wat bij mij gewerkt heeft.

>>>> Ik ben luier dan Pampers...<<<<

Kweetnie

Geplaatst:

Loui,

Ik heb de settings exact hetzelfde staan als de DM500HD die het gewoon doet :-(.

Nog even en ik gooi de DM800 het raam uit. En koop een VU+.

een sat groet van

Hobby Robby

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...