Jan Ambers Geplaatst: 12 april 2012 Geplaatst: 12 april 2012 Ik vraag me af waarop een automatische schotelantenne op een camper zich baseert om uit te richten? Op een van de analoge duitsers? Kan een digitaal station/signaal gebruikt worden in een automatisch systeem om het sterkste signaal te vinden? Werkt zo een systeem met zijn eigen ontvanger of in combinatie met een externe ontvanger???
Sprietje Geplaatst: 12 april 2012 Geplaatst: 12 april 2012 Dit onderwerp is een paar maanden geleden ook aan de orde geweest, zie: http://www.sat4all.com/forums/topic/320147-hoe-schotel-van-camper-besturen-bij-uitschakeling-van-analoogsignaal/
trust Geplaatst: 7 mei 2012 Geplaatst: 7 mei 2012 Ik vraag me af waarop een automatische schotelantenne op een camper zich baseert om uit te richten? Op een van de analoge duitsers? Kan een digitaal station/signaal gebruikt worden in een automatisch systeem om het sterkste signaal te vinden? Werkt zo een systeem met zijn eigen ontvanger of in combinatie met een externe ontvanger??? Jan , de materie houd mij ook nog steeds bezig en zoek regelmatig op campersites naar berichten hierover . Op een duits wohnmobilforum , weet ene Haryhirsch er meer over te vertellen . Blijkbaar word het meegezonden VPS signaal gebruikt voor de zender herkenning . Hij is bezig om een schakeling te ontwikkelen zodat dit ook kan met een digitale ontvanger . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Sprietje Geplaatst: 7 mei 2012 Geplaatst: 7 mei 2012 Deze vraag is toch niet meer actueel. De Duitse zenders zijn uit de lucht sinds 30 april. Als hij nog steeds goed werkt, dan is het toch duidelijk dat het uitrichten niet m.b.v. de Duitse analoge zenders gaat.
trust Geplaatst: 7 mei 2012 Geplaatst: 7 mei 2012 Deze vraag is toch niet meer actueel. De Duitse zenders zijn uit de lucht sinds 30 april. Als hij nog steeds goed werkt, dan is het toch duidelijk dat het uitrichten niet m.b.v. de Duitse analoge zenders gaat. Waaraan leid je af dat het nog steeds goed werkt voor iedereen ? Er zijn nogal wat campers die met zo'n analoog systeen zijn uitgerust en velen worden geconfronteerd met hoge kosten voor vervanging , dus als er iets gevonden kan worden dat niet te duur is en simpel toe te passen , zou dat voor die gebruikers fijn zijn . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Sprietje Geplaatst: 7 mei 2012 Geplaatst: 7 mei 2012 Beste trust Schrijf ik dat dan dat het nog steeds goed werkt? Ik stel alleen het feit als het nog steeds goed werk, dan gaat het dus niet via het analoge signaal, werkt het niet goed meer, dan werkt het hoogstwaarschijnlijk dus wel via het analoge signaal. Maar het antwoord op deze vraag moet toch door je leverancier te geven zijn.
trust Geplaatst: 7 mei 2012 Geplaatst: 7 mei 2012 Het gaat bij de oude Oyster systemen via een speciale analoge ontvanger met ingebouwde stuureenheid . Nu er geen analoge signalen meer zijn op de astra , werken deze sytemen niet meer automatisch . Om daarvoor een oplossing te vinden zou leuk zijn . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
wiardo Geplaatst: 5 juni 2012 Geplaatst: 5 juni 2012 er bestaat een converter die een digitaal signaal kan omzetten naar analoog. is dat geen optie om die er tussen te zetten
NioMio Geplaatst: 8 januari 2013 Geplaatst: 8 januari 2013 (aangepast) Hoe is dit afgelopen? Ik ben iemand met een camper met zo'n 'oude' Oyster schotel... 8 januari 2013 aangepast door NioMio
trust Geplaatst: 8 januari 2013 Geplaatst: 8 januari 2013 Op een duits camper forum heeft iemand (HaryHirsch) een printje gebouwd die de schotel weer automatisch laat draaien en stoppen op het signaal van een satfinder . Niet veel handiger dan handmatig draaien want de Oyster stopt daardoor bij elk signaal en moet je dus vaak nogmaals een zoek opdracht starten tot je ook het juiste beeld hebt bij het signaal . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
NioMio Geplaatst: 9 januari 2013 Geplaatst: 9 januari 2013 Wij hebben besloten het dan hier maar bij te laten. De schotel laten we gewoon op het dak van de camper zitten. Thuis hebben we niet eens tv-signaal (kijken alleen wat terug via uitzendinggemist) dus voor ons totaal geen noodzaak om dan in de camper wel te kijken. Toch erg jammer dat zo'n dure schotel nu onbruikbaar is. Gisteren nog gebeld met twee satelliet-zaken, die beide aangeven dat wat we nu hebben onbruikbaar is en dat een converter (van analoog naar digitaal) bijna evenveel kost als een compleet nieuwe set waarmee je ook nog eens weer 'up to date' bent qua techniek. We gaan maar gewoon van de camper genieten en jammer van de schotel ;-)
Sprietje Geplaatst: 9 januari 2013 Geplaatst: 9 januari 2013 Als je er niet te veel geld aan wilt besteden kun je eventueel een recreatieset nemen.
NioMio Geplaatst: 9 januari 2013 Geplaatst: 9 januari 2013 Dat is altijd nog een optie inderdaad. Ik weet niet of het wat voor ons is, we zijn het tv kijken helemaal niet gewend, dus we missen het ook niet echt Bedankt voor het meedenken!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen