Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als u de schotel wilt plaatsen op een balkon. Dan zal ik liever een tegelvoet nemen van 30x30 of een 60x40 indien er ruimte voor is of een balkon klem nemen. Is er beschikbare ruimte om deze polarmount te plaatsen tegen een muur wand?

Geplaatst:

De polarmount kan toch ook staand gebruikt worden? Is dat niet verstandig? Een T55 met 4 lnb's weegt wel wat he.

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Geplaatst:

Als je een inpandig balkon hebt, zou je een schroefstempel kunnen gebruiken

dan zit hij als huis zo vast

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

De polarmount kan toch ook staand gebruikt worden? Is dat niet verstandig? Een T55 met 4 lnb's weegt wel wat he.

Natuurlijk kunt u de polarmount staand gebruiken. Het is wel lastiger en prijzige oplossing als u de T55 zo wilt plaatsen. Mijn voorkeur gaat toch naar een 30x30 tegelvoet. Let wel op dat de mast en of buis een diameter heeft van tenminste 48mm. Anders klemt de masthouder van de T55 niet zo goed vast. T55 weegt niet extreem zo zwaar vergeleken met zijn grotere broer de T90.

Ik kan uit ervaring spreken dat een T55 voor de astra 1,2,3 en hotbird wel mogelijk is. Helaas is de signaalkwaliteit niet echt optimaal is samen met twin lnb. Ik geef liever de voorkeur voor de Visiosat of Maximum/Jonsa E-85. De keuze laat ik aan u over.

Geplaatst:

Als je de Polarmount voor Toroidal T55 gebruikt, hoe stevig staat een T55 dan. De bedoeling is om het te stationeren op het balkon. Iemand enig idee/ervaring?

Wat versta je onder een "polarmount" ?

Dat is n.l. een draaibaar scharnierstuk om je schotel van oost tot west te kunnen draaien met een motor of actuator .

De link werkt niet .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Wat versta je onder een "polarmount" ?

Dat is n.l. een draaibaar scharnierstuk om je schotel van oost tot west te kunnen draaien met een motor of actuator .

De link werkt niet .

Sorry, het was niet als link bedoeld. Een Polarmount voor een T55 is een standaard waar de t55 op rust. Google maar eens op afbeelding en dan op polarmount t55.

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Geplaatst:
De polarmount kan toch ook staand gebruikt worden? Is dat niet verstandig?

die polarmount zou dan op een stevige ondergrond vastgeschroefd moeten worden indien je die "staand" wilt toepassen

en vergeet niet hij (de mount) is laag, dus om op balkon boven een railing uit te kunnen komen voor goed "vrij zicht" op de satelliet wordt lastig.

ik had hem zo eraan (zie afbeelding) 42mm dikwandig aluminium buis (boven en beneden met balkonklemmen aan de betonnen railing)

een tegelvoet, komt misschien niet dicht genoeg bij de railing

heb je een foto van je balkon?

ciao

Compulsion

Röyksopp

Geplaatst: (aangepast)

Sorry, het was niet als link bedoeld. Een Polarmount voor een T55 is een standaard waar de t55 op rust. Google maar eens op afbeelding en dan op polarmount t55.

Dan zie ik een hele hoop afbeeldingen w.o. mijn avatar en ook die van Tonski .

Plaats een een foto van wat je bedoelt .

Edit ,

Sorry , ik keek bij google naar de afbeeldingen , ik heb bij die shop nu gezien wat je bedoelt .

In de adv. noemen ze het inderdaad "polarmount Wavefrontier 55"

Bij de detail inf : De originele Polarmount muurbevestiging voor de Wavefrontier Toroidal T55 schotels.

Een polarmount is m.i. een mount met een as in de polar richting waarop de schotel draaien kan .

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Beste Michaelangelo

Ik begrijp nog steeds niet wat je nu met een polarmount op een balkon moet tenzij het een inpandig balkon betreft en je deze polarmount tegen de zijmuur van het balkon wilt bevestigen.

post-60869-0-09992600-1334494024_thumb.jpg

Geplaatst:

zo kun hem gebruiken maar je kan hem ook als muurbeugel gebruiken erg handig en stabiel.post-31090-0-10760500-1334505903_thumb.jpg

vu+solo2,vu+duo,vu+ultimo T90 28.2t/m15w de rest draaibaar.

Geplaatst:

@ziggy schrijft:

“zo kun hem gebruiken maar je kan hem ook als muurbeugel gebruiken erg handig en stabiel.”

Hoezo? Ik had toch een afbeelding als muurbeugel. Jij hebt een afbeelding als vloerstatief maar dan komt de schotel toch nooit over het balkonhek heen of je moet wel een heel breed balkon hebben. En moet je hem dan met pluggen aan de balkonvloer vast maken?

• 2 weken later...
Geplaatst:

mischien glazen balkon afscheiding, ik weet het niet ik geef alleen de mogelijkheid aan als als vloer statief.

vu+solo2,vu+duo,vu+ultimo T90 28.2t/m15w de rest draaibaar.

Geplaatst:

mischien glazen balkon afscheiding, ik weet het niet ik geef alleen de mogelijkheid aan als als vloer statief.

Staat deze dan wel stevig? Niet dat ie dadelijk omvalt bij een kleine windvlaag. Ik heb namelijk een glazen balkon afscheiding.

Geplaatst:

@michaelangelo schrijft:

“Staat deze dan wel stevig? Niet dat ie dadelijk omvalt bij een kleine windvlaag. Ik heb namelijk een glazen balkon afscheiding.”

Waar wil je dat statief dan aan vast maken? Je denkt toch niet dat je hem zomaar los op de vloer kunt zetten? Gaten boren in je balconvloer? Dat zal de huisbaas leuk vinden of is het een eigen woning? Dan mag je doen wat je wilt.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen