Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

primary hard disk drive 0 not found

No bootable device(s) selected

strike f1 to retry boot,f2 for setup utility

dit krijg ik te zien als ik mijn laptop met xp wil opstarten.

hierbij blijft hij steeds een klikgeluid geven,alsof hij naar de harde schijf aan het zoeken is.

wie kan mij helpen zodat hij toch weer de hd vind.

in de bios staat: primary hard drive op none.

humax 5400,xcam, Vu+Duo

Geplaatst:

Ik ben bang dat je HD overleden is (getik), of de ide kabel is los of zit niet goed vast.

Geplaatst:

of de ide kabel zit in het verkeerde slot bijvoorbeeld in ide-1 i.p.v ide-0 of je hebt master/slave verkeert staan

Geplaatst:

@BigBull: Denkelijk niet want het gaat hier om een laptop.

Ik ben ook bang dat de HD stuk is. Neem eens een win98 bootdisk met fdisk.exe erop, start na het booten fdisk eens en zie of de primary partitie nog actief is (dan staat er een A voor).

Zoja, dan ga er maar van uit dat je hd stuk is of op zijn minst de bootsector, je kunt dan nog proberen iets te redden met sommige disk reparatie utilities maar de ervaring is dat in de meeste gevallen dit ook niet meer zal helpen.

Geplaatst:

Citaat:
in de bios staat: primary hard drive op none.

Betekent m.i. dat de HD niet meer in de BIOS staat aangegeven. Zit er geen auto-mode op die zelf zoekt wat voor HD er in zit ? Anders een type aangeven die volgens jou goed is en opnieuw opstarten...

DM7000s, DM7025 (320GB, quad lnb) & DM8000 (1TB, Multytenne twin). Newnigma2 images. Samsung 65".

Geplaatst:

heb laptop opnieuw opgestart met win98 opstartdiskette en win98 cd ondersteuning.

melding: kan geen vaste schijf vinden.

krijg a:\ prompt te zien.

doe ik fdisk ,doet of kan hij niets doen.

ga ik in bios kijken staat bij harddisk opeens 6,4 gb.

start ik opnieuw op zonder opstartdiskette staat bij harddisk weer none.

ook vraagt hij zonder opstartdiskette naar password.(staat in bios heel raar aangegeven)xxxx Hard-disk drive password(s) xxxx

Met opstartdiskette vraagt hij er niet om en staat in bios gewoon op disabled.

humax 5400,xcam, Vu+Duo

Geplaatst:

scarlette,

Ik heb toevallig ook een Dell Latitude van de baas en deze werkt niet met een 98 opstart diskette. Inderdaad geen c drive, maar hij is er wel! Dit komt omdat dit heel mooi afgeschermd is (tegen misbruik). Heeft XP er al opgestaan of probeer je het erop te installeren? En deed de C drive het onder het oude OS het wel?

Flappie.

Geplaatst:

hoi flappie,

werk al een heel jaar met deze laptop met xp.

echter nu begint hij kuren te krijgen nadat ik hem zonder af te sluiten heb uitgezet vanwege zwaar onweer.

heeft altijd perfect gewerkt.

humax 5400,xcam, Vu+Duo

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen