Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik ben op zoek naar surround headphones die aangesloten kunnen worden op mn set top box / tv etc. evt een receiver/amp in combinatie met de koptelefoon geen probleem. Graag wireless maar dit is geen vereiste.

Op het moment heb ik al een aantal surround opties maar volgens mij werken deze alleen voor de pc en playstation 3 en xbox.

Ik heb de Astro A40's (2011 model) en the Mad Catz Black Ops (gemodde versie van de Tritton Ax Pro's).

De Astro A40's hebben een optical input maar ik krijg geen geluid als ik deze aansluit op de optical outs van mn Tv of Sat ontvanger.

De Tritton's hebben analoge Jack 3.5m pluggen en zijn volgens mij alleen geschikt voor pc soundcards

Ook heb ik een Sennheiser dolby pro logic amp die stereo geluid omzet in surround voor koptelefoons. Deze laatste gebruik ik eigenlijk alleen op mn tv maar ik heb t idee dat er op t moment wel wat beters te vinden is dan dit oude kastje (wat overigens ontzettend heet wordt).

Kan iemand me op weg helpen? Wat ik op het moment het liefst wil is degelijk surround sound via mn sat ontvanger / tv . Als mn ps3 en pc er ook op aangesloten kunnen worden zou dat mooi zijn maar is geen vereiste. Een oplossing om boven genoemde koptelefoons werkend te krijgen over mn tv / sat ontvanger zou evt ook een oplossing zijn maar dat zie ik somber in. Dus ik denk aan een nieuwe audio decoder die ook geschikt is voor surround headphones. Ik ben na veel zoeken een beetje de bomen door het bos kwijt geraakt :(

Budget is niet echt een rol al denk ik dat een oplossing van over de 1000 euro een beetje over de top is voor surround sound over de koptelefoon

aangepast door Hoax

EDIT -

Sorry, forum had last van kuren, ik dacht dat de thread leeg was. dit bericht kan gewist worden

aangepast door Hoax
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Beyerdynamic Headzone Home Headtracker

heb hem op het hoofd gehad en was extreem aangenaam verrast

(ik vind het zelfs erg goed uitzien met een antenne op het hoofd) :D

ciao

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

Geplaatst:

Razer Chimaera 5.1 draadloze headset 5,8 Ghz ?

Hier heb ik onlangs naar gekeken en vergeleken maar qua geluid schijnt deze toch onder te doen voor de turtle / tritton / astro headphones (die net als de razer voornamelijk voor gamen geschikt zijn)

De Beyerdynamic lijkt me wel iets, alleen t nieuwste model kost 900 euro rond de 1300 euro incl koptelefoon Ik heb zelf nog een beyerdynamic DT 990 liggen, heb alleen gelezen dat je voor surround sound beter een open koptelefoon moet gebruiken (wijder stereo beeld).. Ik ga maar eens op zoek naar reviews etc. van de Headzone, Weet iemand nog andere alternatieven die iets goedkoper zijn? Alvast bedankt voor jullie hulp :)

Nog wat leuks gevonden .. De Realiser A8

A8 with all accessories, no headphones $2910

A8 with Stax SRS-2170 headphone and amplifier $3760

Kwam het tegen aangezien het net zoiets als de beyerdynamic headzone, is alleen een stuk geavanceerder nog. En volgens de Pro's de enige serieuze oplossing.. Erg duur :'(

aangepast door Hoax
Geplaatst:

Even iets uit een ander forum geplukt betreft de headzone voor degene die misschien ook geintreseerd zijn in dit onderwerp .

Een gebruikers ervaring van iemand nadat iemand hem vroeg hoe normale dolby headphones klinken vergeleken Headzone:

Ah! This is the million dollar question and a very legitimate one if you consider buying an almost 2'000$ emulation system.

IF I had to make an analogy I would say comparing the headzone to Dolby headphones is like comparing Microsoft paint to Adobe photoshop, they are both software and they are both doing the same thing, image editing but the difference is in how the they do it and the quality they offer.

I'm mostly a gamer and a cinephile so my quest for the best multi-channel emulation over headphones has been a long one, I started with the obvious choice of using Dolby headphones but I never was very satisfied with them, so I moved on to headphones specifically made for multi-channel, there's a big market for gaming headphones and I can say I have owned most of them (Tritton, Turtle Beach, Astro), some are doing multi-channel emulation like the Astro with the mix amp and other are trying to implement multiple drivers in the headphones themselves, the problem was that the sound/build quality of the headphones was quite bad and even if some were offering an upgrade from Dolby headphones, I still wasn't very satisfied with the multi-channel effect.

This is when I decided to invest in the headzone and all I can say is I was blown away, it's a complete different experience and it's hard to put into words but I will try to describe as accurately as I can. The sound simply expends beyond the headphones, at some points and it still happens to me I have to remove the headphones to make sure my speakers are actually off, the multi-channel emulation is simply the best I ever heard (or was until I purchased the smyth realiser A8, but this is a different story), things that are vastly improved compared to Dolby headphones are the accuracy of surround effect, the speaker placement or one could say the positioning of speakers in the virtual room, sound dynamic and the effect of spazialisation.

On top the headzone let's you 'play' with the virtual room you're trying to recreate so you can increase/decrease the room size and you can also play on the room acoustics to make it sound bright or dark, the headtracker is a nice addition but only if you're sitting off center when watching a movie or playing game, I'm pretty much sitting dead center In front on my screen so the little head movement I make don't have much impact. Another nice addition is that you're able to use it with any headphones and while the DT-880 are very nice headphones (and by far the most comfortable I owned) I used it with LCD-2 and Denon D7000 and boy this is FUN, it's like sitting in the theater but with headphones on/

Last but not least, it's a pretty nice amp and the sound emulation can be bypassed all together so it can be used as a stereo amp too.

• Moderator
Geplaatst:

Hoax, dit is een Nederlandstalig forum.

Kijk even naar onze huisregels, en maak even een samenvatting van de door jou geplaatste tekst.

De leden die de Engelse taal niet machtig zijn zullen je er dankbaar voor zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Hoax, dit is een Nederlandstalig forum.

Kijk even naar onze huisregels, en maak even een samenvatting van de door jou geplaatste tekst.

De leden die de Engelse taal niet machtig zijn zullen je er dankbaar voor zijn.

Ik zal een poging doen :)

Volgens die gebruiker is het vergelijken van dolby headphones vs headzone het zelfde als appels met peren vergelijken.

Als game en movie fanaat heeft hij lang gezocht naar de beste multi kanalen emulatie over koptelefoon. Hij is begonnen met het voor de hand liggende uitproberen van de dolby surround koptelefoons die zo'n beetje overal wel makkelijk te vinden zijn zoals de Tritton's / Astro / Turtle Beach. Sommige van deze doen multi kanalen emulatie en andere hebben meerdere speakers ingebouwed in de koptelefoon. Het probleem was alleen de geluidskwaliteit en de bouw kwaliteit. En zelfs na bepaalde updates/upgrades was het nog steeds matig.

Toen hij besloot in headzone the investeren was hij kompleet verkocht, het was een totaal andere ervaring die moeilijk te beschrijven is. Het lijkt of het geluid voorbij/vanachter de koptelefoon komt en in sommige gevallen moet hij zn koptelefoon af doen omdat hij het idee dat zn normale speakers nog aan staan. De multi kanalen emulatie is het best die hij ooit gehoord heeft (behalve dan de Smyth Realiser A8 die hij nu net gekocht heeft, maar dat is weer een ander verhaal). Dingen zijn aanzienlijk verbeterd vergeleken de Dolby koptelefoons zoals onder andere: de nauwkeurigheid van het surround effect, het positioneren van speakers in een virtuele kamer, dynamiek van het geluid en het effect/gevoel van ruimte.

Daarnaast laat de headzone je "spelen" met de settings van je virtuele kamer die je probeerd na te maken. Je kan dus de groote van je kamer groter of kleiner maken en kan met de akoestiek van je kamer spelen zodat het helder klinkt of donker. De hoofd volger (klinkt echt lomp in t NL) is een leuke toevoeging maar voegt alleen wat toe als je bijvoorbeeld schuin voor de TV zit. Als je recht voor je beeld zit heb je er niet veel aan. Nog een leuke toevoeging is dat je elke koptelefoon kan gebruiken. de DT-880 is leuk (wordt er standaard bijgelevered zal ik erbij zeggen) en het meest comfortabel van alle koptelefoons die hij heeft gehad maar met de LCD-2 of Denon D7000 wordt het leuk en lijkt het alsof je in bios zit met je koptelefoon op.

Ook kunnen alle settings op de versterker (amp) uitgezet worden en werkt de amp als een normale stereo amp.

=================

Na wat research zal ik even kort uitleggen wat de headzone en de veel duurdere realiser doen, Wat deze eigenlijk doen is het emuleren van een surround setup in een kamer of zelfs concert zaal. De Headzone is hierin vrij basic maar gebruikt hetzelfde principe als de realiser. Bij de realiser moet je dus een bepaalde kamer/speaker setup calibreren en meten. Je gaat bijvoorbeeld in het midden staan en dan kun je met bijgeleverde spullen zeg maar een virtueel beeld van je kamer en je speakers maken. Je kan daarna dus je speakers uitzetten en de koptelefoon opzetten. Op de koptelefoon zit een aparaatje dat via infrarood verbonden is met een receiver die op de versterker zit. Dankzij dit systeem kan de versteker zien wanneer jij je hoofd draait of waar je je bevind in de kamer en past dan het geluid aan van alle virtuele speakers die je eerder zeg maar gecloned heb. Draai je je hoofd naar rechts bijvoorbeeld zal het geluid in de koptelefoon naar je linker oor draaien. Hierdoor wordt er dus heel precies een 3D beeld (of eigenlijk geluid) gemaakt. De realiser kan zelfs zogenaamde stoelen schudders aansturen (voor de echte thuis bioscoop fans) zodat je stoel gaat trillen aangezien dit zo'n beetje het moeilijkst is the emuleren; Een bass moet je voelen en horen

Anyways, bedankt voor je replies zover, Heb weer totaal iets nieuws ontdekt, wou alleen dat het wat betaalbaarder was :D.

Ik heb die andere forum gebruiker een berichtje achter gelaten, Ik ben erg benieuwd of de Realiser zn extra geld waard is, Nadeel van de realiser is dat je er alleen analoge tulp stekkers op kan aalsuiten en hij ook nog een externe decoder nodig heeft. De Headzone heeft dan weer enkel digitale ingangen en is gelijk een decoder/amp dus dat scheelt weer heel wat kabel gepruts en ruimte. Verder is er op t internet helaas niet al te veel te vinden over de headzone qua reviews

aangepast door Hoax
Geplaatst:

Als je een beetje logisch nadenkt is de benaming surround-hoofdtelefoon grote onzin.

De meeste mensen hebben twee oren en de enige manier van richtingbepaling is het fase verschil tussen die twee oren.

Meerdere speakers in een hoofdtelefoonschelp is dan ook echte kolder, daar één oor geen richting kan waarnemen.

Met een goede stereo hoofdtelefoon en een goede fasevaste versterker is dus gewoon surround mogelijk.

Mits de bron ook surround is gemixt/opgenomen.

Verder heb ik ook bedenkingen bij het speakers plaatsen in een virtuele ruimte en kamers groter en kleiner maken?

Je zit toch film/TV/videogame te kijken en wat je ziet is wat de ruimte bepaalt, oftewel de regisseur/geluidsman/montageman bepaalt de ruimte en toch niet de geluidsinstallatie?

De grote beperking van een geluidsinstallatie is bijna altijd de luisterruimte/akoestiek en die beperking ga je dan nog eens toevoegen aan een hoofdtelefoon? :grin:

Dat is net zoiets als een kraak- en ruis-generator op je CD-speler omdat je dat gewend was van je elpees.

De soundprocessor van de suroundhoofdtelefoon vertraagt en vergroot de verschillen tussen de twee kanalen en voegt galm toe.

Zo'n soundprocessor voegt dus zelf geluid toe waarvan je je kunt afvragen of dat wel gewenst is.

Als je dan ook nog eens dynamiek moet toevoegen kun je rustig stellen dat je probeert een k*t-installatie op te pimpen.

Geplaatst:

Heb ondertussen nog wat meer info en details verzameld.. Het calibreren en meten van de realiser gaat dus ERG diep. Je kan dus niet alleen je kamer/speaker setup clonen maar ook echt het karakter van de speakers. Ken je bijvoorbeeld iemand met een setup van 150.000 euro dan zul je dit er absoluut in terug horen. De manier zoals jij zelf het geluid hoort zo zal de realiser het overnemen. En lijkt het dus precies alsof je midden in deze speaker setup / kamer / studio / hal zal staan. Het geluid wordt gemeten door een aantal mini microfoontjes die je in je oor moet doen. Elke meting is dus persoonlijk en werkt dus het best voor degene die de meeting heeft gedaan. Er zijn een aantal high end studios die voor een paar honderd dollar je een meting laten doen in een dure studio setup van zo'n 250.000 dollar. Hoe beter de setup je cloned des te beter geluid je krijgt. Heb je thuis dus een armzalig setje of helemaal geen surround set staan (zoals ik :( ) dan zal je er weinig uithalen tenzij je met je realiser onder je arm bereidt bent enkele studios op te gaan zoeken of het geluk hebt iemand te kennen met een zeer goede thuis setup. Ook wordt het aangeraden high end koptelefoons te gebruiken anders zal je nooit dichtbij komen bij de geluidskwaliteit van een dure speaker setup die je heb gecloned. Smyth raad zelf een instap model aan van Stax (zo rond de 500 dollar) om er zeker van te zijn dat je een koptelefoon heb met de kracht hele diepe bass te kunnen weergeven.. Maar goed, het mooie van dit alles is dus dat de realiser het geluid zeg maar uit je hoofd haalt, het klinkt niet meer alsof je een koptelefoon op heb maar de koptelefoon wordt gebruikt door je het gevoel te geven dat de speakers die je heb gecloned dus van buitenaf je oren inkomen precies zoals je het zou horen alsof ze aan staan (vandaar ook de opmerking van die eerdere persoon die ik vertaald heb dat hij regelmatig zn koptelefoon af moest doen om te checken of ze wel echt uit stonden).

Ondertussen een emailtje terug gekregen van de duitse importeur voor de realiser:

thank you for your Email.

We do not offer any headphones with the Realiser. You can use whatever you may have.

There is also no additional amp necessary - there is an excellent headphone amp integrated in the unit.

So basically all you need is the unit itself. It comes with all accessories: Measurement microphone, Headtracker and Remote.

We can offer a price of 2.998,00 EUR including 19% german VAT.

If you have a dutch VAT number we can deduct the VAT of course.

Payment by Paypal is easily possible.

We have the product on stock and shipping is free to your premises by UPS insured shipping.

If you have any technical questions dont hesitate to contact our Realiser product manager Mr. Tom Jansen:

Was er al een beetje bang voor .. Alle high end audio apparatuur wat in de VS bijv. 3000 dollars kost, kost in europa rond de 3000 euros (wat dus eigenlijk zo'n 4500 USD is)

Ontzettend mooi ding en met wat googlen heel veel over te vinden. Het is een grote rage onder de koptelefoon audiofielen (vooral in de VS dus). Denk dat ik zelf niet echt de volle potentie eruit kan halen, Daarnaast over de 3500 euro uitgeven (of meer) om kompleet te zijn En dan nog eens een honderden euros om in dure studios te gaan meten en calibreren zie ik mezelf niet doen.

Verder heb ik ook bedenkingen bij het speakers plaatsen in een virtuele ruimte en kamers groter en kleiner maken?

Je zit toch film/TV/videogame te kijken en wat je ziet is wat de ruimte bepaalt, oftewel de regisseur/geluidsman/montageman bepaalt de ruimte en toch niet de geluidsinstallatie?

De grote beperking van een geluidsinstallatie is bijna altijd de luisterruimte/akoestiek en die beperking ga je dan nog eens toevoegen aan een hoofdtelefoon? :grin:

Die speakers plaatsen is dus bedoeld zoals je speakers zou plaatsen in je eigen kamer, niet om de set in the film groter of kleiner te maken :). Wat dus de realiser doet is je speaker setup clonen ipv direct en enkel alleen je beeld/geluidmaterial te gebruiken en dat direct de koptelefoon in the sturen. Vandaar dat de Realiser dus ook nog een surround decoder nodig heeft om streams direct de speakers in the sturen. En luisterruimte/akoestiek overnemen hoeft dus niet altijd een min punt te zijn, vandaar dat je bijv. je realiser in dure studios kan calibreren waarbij dit allemaal perfect tot zn recht komt.

Maar goed, De realiser en de Headzone is dus een totaal andere techniek dan de gewone dolby koptelefoons. Ik kan alleen maar zeggen dat op de gewonen dolby koptelefoons je wel degelijk surround kan horen. Nadat je oren en brein erop af gesteld is leer/hoor je al snel welke geluiden er van achter komen of van de zijkanten.. Het is dus alleen ver van perfect.

aangepast door Hoax

Nog een mailtje terug gestuurd naar de importeur, aangezien hij zei dat je er verder niks bij nodig heb terwijl ik had gelezen dat je er wel degelijk een decoder voor moet hangen.. Ook heb ik gevraagd of het evt. Mogelijk was om de realiser bij hun te calibreren. Ook heb ik gevraagd of ze evt. Stax koptelefoons verkopen maar ze raden mij de sennheiser HD 800 aan of iets dergelijks. De laatste keer dat ik naar de HD 800 heb gekeken was deze rond de 1000 euro

Antwoord:

yes you need to feed Stereo, 5.1 or 7.1 into the unit by analog or HDMI - directly from BluRay or DVD player or via a Receiver.

No we do not sell the STAXes. You can use any good Headphone you might have or we recommend the HD 800 Sennheiser or alike.

Just in case you are planning to come to the High End show in Munich next week - we have a measuring session on friday and saturday evening at the best Surround mastering room in germany - MSM Studios....see here: http://audio-import-...emid=37&lang=de

Here we offer to demo the unit in a perfect studio: http://audio-import-...mid=121&lang=de

If you want to then purchse the Realiser you can also buy the measurement too - in that way you have the best possible studio in your home....

If you cannot come we can also do a measurement in an excellent Studio in Oberhausen which is closer to you - thsi can be done at a later date and you can find the info here: http://audio-import-...mid=122&lang=de ..

Zit er aan te denken de Headzone te kopen om eens te proeven hoe goed deze technologie is. De Headzone is speelgoed vergeleken de realiser maar de realiser vergt simpel weg teveel werk en geld (voor mij) om er het maximale uit te halen :(

aangepast door Hoax
Geplaatst:

Die speakers plaatsen is dus bedoeld zoals je speakers zou plaatsen in je eigen kamer, niet om de set in the film groter of kleiner te maken :). Wat dus de realiser doet is je speaker setup clonen ipv direct en enkel alleen je beeld/geluidmaterial te gebruiken en dat direct de koptelefoon in the sturen.

Maar waarom zou je dat willen?

Als ik een natuurfilm zit te kijken, wil ik de natuur horen en niet een apparaat of alle rammelende spullen in de kamer of echo's uit een studio in Oberhausen.

Speakers zijn nooit perfect en liefst zou je ook geen speakers willen hebben maar het echte geluid, toch?

Als er muziek wordt opgenomen heb je al een "studiosound" of een akoestiek van een live-opname. Waarom zou je daar nog iets aan toevoegen?

Een Rembrandt ga je toch ook niet met de kwast bijwerken omdat het dan beter bij het behang past?

En luisterruimte/akoestiek overnemen hoeft dus niet altijd een min punt te zijn, vandaar dat je bijv. je realiser in dure studios kan calibreren waarbij dit allemaal perfect tot zn recht komt.

Noem dan eens een pluspunt, want ik snap er zo niks van.

En dit was toch het uitgangspunt?

Ik ben op zoek naar surround headphones die aangesloten kunnen worden op mn set top box / tv etc.

Ligt het accent nu meer op "etc"?

Geplaatst:

Ik heb met belangstelling de informatie in dit draadje gelezen en kan wel zeggen dat ik dit wereldje niet kende.

Als ik de prijzen lees ben ik ergens blij dat mijn oren zo slecht zijn dat ik een goedkope koptelefoon sowiezo al niet kan onderscheiden van een peperdure.

Suc6 met je queeste!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen