Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds deze week krijg ik geen signaal meer binnen op o.a. de Film1 zenders, maar wel op de meeste andere NL zenders, die ook op de Astra 23.5 zitten (heb wel beeld op o.a. Ned1 HD t/m Veronica HD). Ook Sport1 Live HD geeft 0% SNR.

Voor de duideljkheid, ik heb dus wel een abbo op o.a. Film1, al maakt dat voor de SNR natuurlijk niet uit.

Heb een Duo LNB, welke zowel op de Astra 19.2 als de 23.5 op de meeste kanalen ruim voldoende signaal doorgeeft, dus uitrichting schotel kan niet het probleem zijn lijkt me.

Het begon met wat blokken in beeld en vervolgens ging ineens de SNR naar 0%. Terug naar een andere zender geeft weer normale SNR waardes van rond de 60% (op HD zenders). Gekeken in de settings lijst, het zijn ook niet alleen zenders van een horizontale of verticale polarisatie.

Dreambox al opnieuw geflashed met laatste versie OpenPLi, maar maakt geen verschil.

Is toch de LNB (half) stuk, de tuner van m'n DM800 of is het toch iets anders? Ik kan het niet verklaren, wie wel?

Geplaatst:

Beste DBdrug

Een Smart Duo lnb is een prima duo-lnb voor een Funke 80cm schotel.

Is je duo-lnb misschien verdraaid? De ze hoort 11 graden schuin te staan, zie bijgevoegde afbeelding.

Beter is natuurlijk nog om de lnb van Astra 3 in de klem te zetten. Deze satelliet heeft het meeste signaal nodig en daarom is het ’t beste om die kop in het brandpunt van de schotel te zetten. Je moet je schotel dan wel opnieuw uitrichten op de Astra 3 dus de elevatie 1 graad laten zakken en de schotel 5,2 graden verder naar het oosten draaien.

post-60869-0-17896800-1334350874_thumb.jpg

Geplaatst:

Bedankt voor je antwoord. Heb je tekening bij m'n LNB gehouden, zat een kleine beetje scheef, recht gezet, maar maakt geen enkel verschil, blijft 0%! Gaat me ook niet aan dat dit het zou zijn, want op vele andere zenders van de 23.5 heb ik prima signaal. Het was ook ineens dat de SNR naar 0% ging, terwijl het toen bv. niet regende, waaide o.i.d.

Nog een idee wat het zou kunnen zijn?? Is toch vaag...

Geplaatst:

Ik ga ervan uit dat de bekabeling in orde is en degelijk gemonteerd is. Is er een mogelijkheid om een leen LNB te vragen? Dan kunt u ieder geval uitsluiten dat het aan de LNB ligt.

Geplaatst:

Bekabeling is goed, blijkt ook wel aan het prima signaal op de andere zenders.

Denk dat ik eerst eens een andere ontvanger ga proberen, dat is betrekkelijk simpel te doen.

Geplaatst:

Beste DBdrug

Heeft je Smart Duo lnb één, twee of vier aansluitingen? Als je meerdere aansluitingen hebt, dan moet je eens de coaxkabel op een andere uitgang van je duo-lnb zetten. Dan merk je vanzelf of de betreffende uitgang misschien niet helemaal in orde is want het kan nooit zo zijn, dat meerdere aansluitingen hetzelfde probleem hebben.

Geplaatst:

LNB heeft 2 uitgangen, is een TWIN uitvoering. Zal dit inderdaad eerst eens proberen, dat is het meest gemakkelijk! Bedankt voor de tip.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...