Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mensen,

Waarschijnlijk is dit voor de meeste van jullie een erg simpele vraag die hier niet thuis hoort...........maar toch............heb sinds kort een dm 7020 hd. Had daarvoor een dm 800 hd en daar weer voor een 7020 s. Op de 7020 s (enigma 1) installeerde ik probleemloos picons op een usb-stick via gemini.

Helaas, nu ik die picons weer eens wil proberen op mijn 7020 hd, icm pli (nieuwste), snap ik totaal niet meer hoe ik die picons op een usb stick moet krijgen.

Kan wel picons downloaden in het menu, maar kan ze alleen kwijt in de flash. Elders in het menu zie ik mijn usb-stick wel worden herkend. Vroeger in enigma 1 moest ik dat ding geloof ik mounten, maar zie in pli dat erg kaal lijkt tov vroegere images, geen enkele optie om iets te mounten ofzo.

Iemand een idee?

bvd!

Geplaatst:

Stick wordt standaard gemounted onder /mnt/usb maar is ook bereikbaar onder /media/usb op moment dat je deze in een usb poort van je ontvanger steekt.

Openpli zoekt zelf naar een map /picon en gebruikt daar de picons uit.

Je kunt ook een softlink vanaf de flash /usr/share/enigma2/picon naar /mnt/usb/picon maken maar dat kan alleen als je stick niet FAT geformateerd is.

Gewoon op de flash laten installen en dan verplaatsen naar /mnt/usb/picon/ map

Geplaatst:

heb op alle 3 boxen usb stick voor picons, timeshift en autobackup, als ik picons instaleer krijg ik gewoon de vraag of ik ze in flash of op usb wil.

heb de sticks wel door de box zelf laten formateren, en werden automatisch gemount

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Geplaatst:

aha dan heb je een ext3 filesystem ipv fat. Ik gok dat ergo een FAT stick heeft.

partitie eraf halen en dan aansteken op de box, met de box formateren en daarna picons installeren. Denk dan dat je de vraag mbt flash of usb installatie ook te zien krijgt.

Geplaatst:

Stick wordt standaard gemounted onder /mnt/usb maar is ook bereikbaar onder /media/usb op moment dat je deze in een usb poort van je ontvanger steekt.

Openpli zoekt zelf naar een map /picon en gebruikt daar de picons uit.

Je kunt ook een softlink vanaf de flash /usr/share/enigma2/picon naar /mnt/usb/picon maken maar dat kan alleen als je stick niet FAT geformateerd is.

Gewoon op de flash laten installen en dan verplaatsen naar /mnt/usb/picon/ map

Ok thanks, de picons staan op de usb.....................nu moet ik ze activeren.................hoe? Dream doet het niet zelf.

Geplaatst:

aha dan heb je een ext3 filesystem ipv fat. Ik gok dat ergo een FAT stick heeft.

partitie eraf halen en dan aansteken op de box, met de box formateren en daarna picons installeren. Denk dan dat je de vraag mbt flash of usb installatie ook te zien krijgt.

Inderdaad, heb fat32...............da's dus fout?? Moet ik er ext3 van maken?

Geplaatst:

heb op alle 3 boxen usb stick voor picons, timeshift en autobackup, als ik picons instaleer krijg ik gewoon de vraag of ik ze in flash of op usb wil.

heb de sticks wel door de box zelf laten formateren, en werden automatisch gemount

Hoe formatteer ik em mbv de box? Waar zit die optie? Vind pli, hoewel lekker stabiel, t.o.v. vroeger Gemini soms wat onduidelijk of onlogisch qua opbouw, misschien wel minder intuitief.

Dank voor jullie hulp tot dusverre!

Geplaatst:

menu -> systeem -> harde schijf -> initialiseren

Mocht je nu ook een HDD hebben, zorg er dan voor dat je wel je usb stick selecteert want anders krijg je veel spijt van deze actie ;)

Geplaatst: (aangepast)

Thanks!!!....................gelukt zoals boven beschreven..............eerst via harde schijf opties de flashdrive formatteren (let op!!............als je dat doet dan lijkt er niets te gebeuren...........echter de dream heeft de flashdrive wel degelijk geformatteerd).............dan box restarten en picons opnieuw downloaden............nu geeft ie wel de optie om op flashdrive te installen...........doe dat, en vervolgens weer restart..............picons worden dan gewoon herkend. Wel vreemd overigens dat pli de picons, nadat ik de black hd picons de eerste keer in de flash had gezet (en weer gewist), de tweede keer alleen nog aanbiedt met uitzondering van de eerder al gedownloade black hd picons.......die kan ik niet meer downloaden?? Anyway, heb de blue picons maar gedownload, werkt ook wel....

aangepast door ergo
Geplaatst: (aangepast)

als je ze niet ziet staan onder de groene knop voor instaleren, kijk dan eens of ze nog onder onder de rode knop staan bij verwijderen, na verwijderen kun je ze dan opnieuw via de groene knop naar usb instaleren

aangepast door metoo

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...