riji Geplaatst: 14 april 2012 Geplaatst: 14 april 2012 Ik krijg maandag onze VU+ Ultimo binnen. Wij zijn PLI gewend voor onze DM800, maar als ik wil veranderen van image zal dit nu gemakkelijkst aanvaard worden. Wij zijn wel tevreden van PLI ware het niet dat we steeds opnieuw de ondertitels moeten aanzetten. We verlangen ook niet veel: softcam en HDD OK, geen multimedia functies nodig, wel background transponder scannen moet uitgezet kunnen worden (om mijn eigen settings niet tot een vuilhoop te laten verworden). Ik lees dat er problemen zijn met recente drivers... Uit wat ik lees zou VTI versie 4.1 te verkiezen zijn; klopt dit? Ik weet wel dat het kiezen van een image nogal met persoonlijke voorkeur te maken heeft, maar misschien wil iemand ons toch de moeite besparen alles te moeten uitproberen.
Tonskidutch Geplaatst: 14 april 2012 Geplaatst: 14 april 2012 Als je al gewend bent, (maanden of jaren aan Openpli) dan zou ik er voor de gemoedsrust en huisvrede wederom Openpli erop flashen. Niet dat VTI menu besturing nu heel lastig of moeizaam is maar het is op bepaalde punten anders en dat moet je jezelf aanleren... En dat aanleren kost toch even tijd. Ook het inrichten zal met een nieuw ongekend image (voor jouw VTI) altijd veel meer tijd kosten en gehaspel met zich brengen. De functionaliteit en werking is echter identiek. Of je nu knop X moet drukken of knop Y om TV te kijken is minder relevant. Daar waar persoonlijke voorkeuren bestaan zijn de meningen altijd verdeeld en dat krijgen we ook niet onder een noemer. Als ik schrijf dat ik VTI iets intuitiever, dus makkelijker vind hebben we al meteen ruzie met de Openpli gebruikers. Dus daarom schrijf ik dat ook niet ciao I Am Gone Love You JESTOFUNK
stevie-v Geplaatst: 14 april 2012 Geplaatst: 14 april 2012 Er zijn geen problemen met de drivers van de Ultimo er zijn problemen met de drivers van de VU Duo dus ik zou gewoon voor PLI gaan als je dat gewend bent. VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.
riji Geplaatst: 14 april 2012 Auteur Geplaatst: 14 april 2012 Bedankt, ik zal dan maar bij PLI blijven wel hopen dat die nu eindelijk mijn keuze bewaart dat wij altijd ondertitels willen...
Tonskidutch Geplaatst: 14 april 2012 Geplaatst: 14 april 2012 riji, indien je ondertitels gebruikt per teletekst (txt pagina) moet teletekst altijd OPnieuw worden gekozen indien je echter dvb subtitles kiest, is dat eenmaal ingesteld en een keer (met die instelling herstarten) altijd met dvb subtitles dat is naar ik meen op alle receivers EN tv apparaten. ciao I Am Gone Love You JESTOFUNK
riji Geplaatst: 14 april 2012 Auteur Geplaatst: 14 april 2012 bedankt tonski, inderdaad teletekst voor slecht horenden, dus gaat het bewaren nooit lukken...
Tonskidutch Geplaatst: 14 april 2012 Geplaatst: 14 april 2012 yep tragisch maar waar providers hebben dat als stiefkindje behandeld zie ik nagenoeg elke tweede derde week bij bezoek aan ouders met dezelfde wens ze zijn het inmiddels echter wel gewoon die txt pagina op te roepen veel plezier met de VU+ I Am Gone Love You JESTOFUNK
Klavervier Geplaatst: 15 april 2012 Geplaatst: 15 april 2012 Ik zeg maar zo: ik zeg maar niets. Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen. Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.
riji Geplaatst: 15 april 2012 Auteur Geplaatst: 15 april 2012 @Tonskidutch Op het OpenPLI forum kreeg ik info en nadat ik Menu - Instellingen - systeem - automatische taalkeuze selectie: Voorkeur voor ondertitel opgeslagen tijdens kanaal scan = JA ingesteld en dan Afsluiten via Menu toegepast en dan heropgestart en dan in (gewone) stand-by en dan zo van de stroom gehaald (omdat ze dit hier altijd zo doen) en heropgestart: ondertitels blijven aan. Het lijkt dus toch te lukken.
riji Geplaatst: 15 april 2012 Auteur Geplaatst: 15 april 2012 Nog even aanvullen: naar ik mij herinner gaan die instellingen wel verloren bij het inladen van nieuw settings of herscannen.
Tonskidutch Geplaatst: 16 april 2012 Geplaatst: 16 april 2012 Hoi riji Menu - Instellingen - systeem - automatische taalkeuze selectie: Voorkeur voor ondertitel opgeslagen tijdens kanaal scan = JA ingesteld die eerste twee menu instellingen heeft dus het Openpli image wel maar VTI niet (vandaar dat ik dat niet wist) ciao I Am Gone Love You JESTOFUNK
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen