Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heeft er iemand een service manual of een schema van de Aphex compellor 320A liggen?

Ik ben er al een tijdje naar op zoek maar ik vind het nergens.

Het probleem is dat het ene kanaal harder gaat dan het andere.

Er is ooit een herstelling op de compellor gebeurd, maar volgens mij hebben ze trimmers vergeten af te regelen zodat er nu een geluidsverschil van meer dan 3dB is.

Zonder schema of service manual is dit afregelen echt gokwerk.

Het zou mooi zijn als er iemand mij verder kan helpen.

Vu+ Uno 4k SE, Mut@nt HD2400, triax multi rail met 4 inverto black premium LNB's, 1.1m triax schotel

• Moderator
Geplaatst:

Volgens Aphex worden schema's alleen verstrekt aan distributeurs en wederverkopers met in house reparatie faciliteiten.

Misschien kan je de Benelux importeur (Amsterdam) vragen of die het schema ter beschikking willen stellen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Helaas, de importeur heeft me laten weten dat ze het schema niet aan derden mogen geven.

Wie kan mij verder helpen om de compellor terug te calibreren?

Vu+ Uno 4k SE, Mut@nt HD2400, triax multi rail met 4 inverto black premium LNB's, 1.1m triax schotel

Geplaatst:

@ steve

Ik woon in Belgie (Limburg), kan jij me verder helpen?

PM me gerust om iets af te spreken.

Geplaatst: (aangepast)

Kozmoz,

als je de Compellor open maakt, en de bovenste PCB's omhoog lift, vindt je daaronder de setting voor ingang-, en uitgangsgevoeligheid. Waarschijnlijk hebben ze bij de reparatie die niet juist gezet...

Ik heb zelf twee kapotte Compellors liggen die ik ook eens moet repareren..

aangepast door Eliani
Geplaatst:

Eliani, der zijn op de onderste PCB verschillende instel trimmers en ook 2 meetpunten. Ook op de bovenste PCB zitten er 2 trimmers vlakbij het zwarte Aphex doosje.

Maar welke trimmer is wat, welke waardes moet ingesteld worden, welke signalen moeten er gemeten worden....?

Zonder schema met meetwaardes is dit koffiedik kijken en krijg je de trimmers niet afgeregeld.

Ik heb een scoop en een signaalgenerator, dus met meetwaardes is het volgens mij te doen.

Als jij dit kan, mag je mij altijd tips of foto's geven.

Het probleem bij mijn compellor is, dat er een signaalverschil van meer dan 3dB is tussen de kanalen. Dit zie je duidelijk op een VU meter bij lage signalen.

Als het signaal hoger wordt, is het verschil kleiner. Het zit ergens in de treshold van leveling denk ik.

Een schema of service manual is zeer welkom, maar is nergens te vinden. Dit wordt bij Aphex goed geheim gehouden.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...