Gast Geplaatst: 9 september 2002 Geplaatst: 9 september 2002 Hallo. Ik probeer een Plips dsx6073/03a te patchen met Lookerflash maar ook met bonnyseca en een gewone seriele kabel. Ik krijg steeds errors dat er geen gegevens van de plips terugkomen. Ik heb de ontvanger met de knop voorop aangezet en de tijd staat op 00:00. Doe ik iets fout of is de seriele poort van de ontvanger kapot ? Zo ja, wie kan mij dan helpen met een OSlink patch. (in de buurt van uden) Bedankt hansi
rob1981 Geplaatst: 9 september 2002 Geplaatst: 9 september 2002 Kom je nog wel in -se-? Probeer eens je andere com-poort? Groete Rob1981 Dreambox PVR600 {gemini 4}
Gast Geplaatst: 9 september 2002 Geplaatst: 9 september 2002 Ontvanger mag i.i.g. niet helemaal aan staan, maar moet op standby staan. Patchen moet met normale seriele kabel gewoon gaan, ik heb er zelfs 'n 5 meter lange verlengkabel tussen zitten. Controleer of je de goeie com-poort gebruikt, en controleer je seriele kabel. Enige wat verder nog fout zou kunnen zijn, lijkt mij, is dat de com-poort in het bios niet goed ingesteld staat.
Gast Geplaatst: 9 september 2002 Geplaatst: 9 september 2002 Hoe bedoel je xp, ik heb nergens problemen mee!! leg eens uit groeten
Gast Geplaatst: 10 september 2002 Geplaatst: 10 september 2002 Ik ook niet en heb ook xp, maar er zijn problemen bekend met serial.exe, xp en aansturing van de compoort. Soms help het dan om dat comm progje van M_Z te draaien maar dan wordt er wel eens een 2E com1 aangemaakt door xp, en moet je er een verwijderen.
Gast Geplaatst: 10 september 2002 Geplaatst: 10 september 2002 Ik ben de allereerste keer (met bonyseca enz) wel in SE gekomen en kreeg toen het bericht " unexpected string length" terug Toen gebruikte ik W 98. Ik heb daarna Lookerflash getest (ook op XP) maar allemaal hetzelfde. Geen signaal terug van ontvanger.
MJB Geplaatst: 10 september 2002 Geplaatst: 10 september 2002 Hallo, Ik heb gisteravond met het patchen ook problemen gekregen Eerst de deco (DSX6073) uitgelezen met Bonny (ging goed) Daarna patchen met Lookerflash. Blok 0,1,2,5,6 en 16 gingen goed maar de andere blokken konnen niet geprogameerd worden (wissen ging wel) Ik heb naar herhaalde keren van retry de hoop maar op gegeven. Deco staat nu op zwart. Ben in de buurt nog op zoek naar een OS-link beziiter. Gr. Marcel
Gast Geplaatst: 10 september 2002 Geplaatst: 10 september 2002 Ik woon in Rosmalen en heb een Oslink. Mocht het niet lukken dan wil ik je wel helpen. P.S. Ik heb zelf ook altijd serieel gepatched met serial.exe en lookerflash, beiden onder XP en geen problemen.
Gast Geplaatst: 10 september 2002 Geplaatst: 10 september 2002 Bedankt John, ik wil graag gebruik maken van je aanbod want ik ben bang dat er iets mis is met de seriele port van de Phips. Je kunt me mailen om af te spreken. Ik zou anders ook niet weten hoe het moet. hans.meijers@wolmail.nl Hans
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen