Ga naar inhoud


Vraagje over APK keuring


Matchless

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Omdat de auto van me vriendin gekeurd moet worden heb ik vandaag even wat dingen bekeken en ben iets tegen gekomen wat niet goed is.

 

De auto (nou ja, auto) is een fiat cinqeciento uit 93. Voor de vorige keuringen zijn de banden,uitlaat,remmen en nog meer van die dingen vernieuwd. Het is dan ook zonde om de auto naar de sloop te laten gaan en ik hoop dat het probleem wat ik nu gezien heb opgelost kan worden.

Helaas is dat een lastige.

 

De auto is niet rot op 3 punten na. Maar dit zijn dan wel gelijk de probleempunten.

Als eerste is dit een hoekje plaatwerk achter de bumper. Dit omdat me vriendin erg blij is met extra grote bumpers en daar ook regelmatig gebruik van maakt. Daardoor is de achterbumper wat meer naar binnen geschoven en is het regenwater via de achterlicht naar binnen gelopen. Nu is op 1 punt het plaatwerk doorgeroest.

Dit zal voor de keuring niet zo'n probleem zijn denk ik (?).

 

Waar de auto wel op afgekeurd zal worden denk ik zijn de 2 kokerbalken achter.

 

Bij 1 wielkast heb ik met een schroevendraaier een gat gedrukt in de zijkant van die koker. Daar zit wat ik op dit moment kan zien een roestplek van ongeveer 5 cm.

Aan de andere kant zit dat gat aan de onderkant van die koker. Voor de rest is de balk goed net als de rest van de onderkant van de auto.

 

ALS ik geen andere plekken of die roestplekken groter zijn dan nu kan ik dan een plaat lassen waardoor de auto alsnog goed gekeurd zou kunnen worden? Of is een gat in de kokerbalk meteen einde verhaal?

 

Ik heb een prof. CO2 las apparaat en kan daar ook mee overweg. In het verleden heb ik al vaker voor vrienden overzet dorpels gelast dus dat lukt me wel.

Alleen weet ik niet wat de huidige APK regels zijn.

 

Als de auto dit jaar door de keuring komt heeft me vriendin even de tijd om te sparen voor een andere auto. Zou de auto afgekeurd worden kan ze evt wel een andere auto kopen maar dat wordt dan een goedkope met bijbehorende risico's.

Zou de auto het min nog een jaar doen dan kan ze sparen voor een nieuwere wat ik liever heb. Spaart mij een hoop onnodige reparaties. En deze auto is op de boven genoemde punten nog een betrouwbare en goede auto.

Hij heeft in al die jaren maar 1x stil gestaan en dat kwam door de start onderbreker die er nu uit is.

 

Wie weet of ik de auto goed gekeurd krijg als ik deze punten repareer? Ik kan evt morgen wat foto's maken.

 

En ja, ik weet dat een roestplek meestal groter is dan het op het eerste oog lijkt.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Probleem opgelost :)

 

Het wordt toch een andere auto.En een probleem erbij.

 

Me vriendin en airbags :crazy:

Geen goeie combinatie..

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Rijlessen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem opgelost :)

 

Het wordt toch een andere auto.En een probleem erbij.

 

Me vriendin en airbags :crazy:

Geen goeie combinatie..

 

Je kunt je vriendin ook voorzien van Bulgarian airbags . Er zijn aardig wat berichten over vrouwen die een ernstig auto ongeluk of zelfs steekpartijen en schietpartijen overleefden door deze vorm van airbag. En misschien heb je er zelf ook nog wat aan.

aangepast door grunnsat
Link naar reactie
Delen op andere sites

je mag zonder meer de kokerbalken repareren zo lang het maar deugdelijk gebeurd

dus plaat oplassen of nieuwe kokerbalken in lassen is geen probleem voor de apk

maar je mag GEEN platen er op popnagelen of kitten en zeker geen gaten dicht smeren

das zonder meer afkeur!

 

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ja ,en zo'n roestbak wil jij aan iemand verkopen?

Ik zou als ik jou was dan maar snel een goede rechts-bijstand verzekering nemen,,die zul je dingend nodig hebben,nl als er iest gebeurd waardoor de auto het begeeft,en er slachtoffers vallen ,ben je het (beun)haasje,je bent nl altijd aansprakelijk voor ondeugdelijk uit gevoerde reparaties !

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Ja ja ,en zo'n roestbak wil jij aan iemand verkopen?

 

Dat zal ook absoluut niet gebeuren. Dit soort autootjes zijn altijd beginners karretjes en dan zo'n koop een levens gevaarlijke aankoop.

ALS ik hem ga repareren en wil verkopen wordt netjes verteld wat er gedaan is. Maar de sloop is op dit moment de grootste voorkeur.

 

Maar nu een andere vraag nl de koop van een andere auto. We zijn vandaag een beetje gaan kijken en we denken om een panda te kopen. Geen spannende wagen maar wel betrouwbaar en vooral niet te snel ;)

Het budget is na het lief aankijken van haar pap gestegen naar max 5000 euro. Daar moet wel iets redelijk betrouwbaars voor te vinden zijn.

 

Mijn eerste vraag is of er probleempunten zijn bij een panda rond 2006/2007. roest? waar? andere dingen die ik bij aankoop moet controleren?

 

Of wie weet een betrouwbaar en goedkoop merk die max 2006 oud is en onder de 5000 euro zit. Het hoeft geen racebak te zijn als hij maar goedkoop in gebruik is en niet teveel problemen geven.

 

Ze wilde eerst een seicento maar die vind je hier in het zuiden niet rond dit bouwjaar. En ouder willen we niet.

Wat vinden jullie van een renault 107 of een citroen c1? hoe zijn die vanaf 2006? probleem punten? of probleem auto ?

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joh, wat heb jij toch met die italiaanse en franse troep? Die dingen roesten al in de folder. Dat weet toch iedereen?

 

Ga eens kijken bij de Toyota dealer voor een Aygo of nog mooier een Hyundai i10. Zie op autotrader een i10 bouwjaar 2010 met met 36.875km op de teller voor net geen 5000 euries.

 

Andere optie. Nieuwe auto met helft nu betalen en andere helft over 2 jaar. Kan ze nog effe sparen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Joh, wat heb jij toch met die italiaanse en franse troep? Die dingen roesten al in de folder. Dat weet toch iedereen?

 

Ga eens kijken bij de Toyota dealer voor een Aygo of nog mooier een Hyundai i10. Zie op autotrader een i10 bouwjaar 2010 met met 36.875km op de teller voor net geen 5000 euries.

 

Andere optie. Nieuwe auto met helft nu betalen en andere helft over 2 jaar. Kan ze nog effe sparen.

 

Toch zie je nu weinig japannertjes uit 93 maar nog best een grote hoeveelheid fiats. bij de franse auto's heb ik wel me twijfels maar ik weet niet of ze zich verbeterd hebben wbt roest problemen. Daar hadden de oude fransen veel last van.

Maar ook de japanners konden goed roesten zoals de mazda en toyota.

 

Een nieuwe auto kopen is op zich wel een goed idee zij het niet dat me vriendin echt niet zo goed met rijden is.

Toen we de auto10 jaar geleden kochten washij puntgaaf en nu heeft hij , ehh..hoe moet ik dat netjes zeggen, rondom schade?

Haar eis van een nieuwe auto is dan ook dat hij hoge bumpers heeft en niet meegespoten is.

Van heerlen naar weert stap ik iig niet in de auto met haar.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch zie je nu weinig japannertjes uit 93

 

Welnee. Bij autotrader vliegen de Toyota Starlets uit 1990 je om de oren :grin:

 

Toyota is al jaren het merk voor betrouwbare occasions.

 

Hoge bumpers lijkt me weinig zinvol. Is allemaal plastic tegenwoordig en houdt niets tegen. Niet meegespoten is inderdaad handig maar tref je alleen aan bij de goedkoopste (lees kale) modellen. En verder zijn een paar aanvullende rijlessen voor haar verjaardag misschien wel een goed idee? Want dat haar auto rondom niet helemaal schadevrij is is haar probleem. Maar ik ben bang dat er ook een paar andere auto's niet onbeschadigd zijn gebleven?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...