Ga naar inhoud


Vraagje over APK keuring


Matchless

Aanbevolen berichten


  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator
En verder zijn een paar aanvullende rijlessen voor haar verjaardag misschien wel een goed idee?

Lol..dan slaap ik gelijk een maand op de bank.

 

 

Maar ik ben bang dat er ook een paar andere auto's niet onbeschadigd zijn gebleven?

 

Gelukkig valt dat nog mee. Dat waren gelukkig niet zo'n grote dingen en de auto's waren oud en de schade was klein. En de eigenaren erg tolerant. het is nooit tot een schadeclaim gekomen.

Dat geldt ook voor de fietser die tegen de zijkant knalde.

Maar ik heb vorige week deze auto over een betonnen parkeer afscheiding moeten tillen :crazy:

En dat gat in de bumper..tja,was gelukkig een trekhaak. En dat hek staat wel scheef maar was voor de eigenaar niet zo'n ramp..

pffff... en dit is niet eens alles wat er geraakt is.

Ik hou me hart iig iedere keer vast als ze wat verder weg moet.

 

vandaag hebben we een proefrit gemaakt in een nieuwe panda en dat beviel haar op zich wel alleen is rest financiering minder.Als ze een financiering moet nemen dan wilt ze een auto die haar ook bevalt qua uiterlijk. En niet zo'n seniorenbak.

 

Maar ik heb net een leuke peugeot 107 gezien die erg interesant is in zowel prijs als leeftijd.Morgen eens kijken wat ze er van vindt maar ik denk dat ze het wel een mooi karretje vindt. daar zit zelfs garantie op en is wegenbelastingvrij.

 

 

Onze peugeot 306 uit 1996 heeft nog geen spat roest, staat overigens altijd buiten weer of geen weer.

Dus dat franse auto's roesten geldt in elk geval niet voor die van ons.

Dat is echt een uitzondering want ik weet dat voor 2000 roest een behoorlijk probleem is bij peugeot.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Lol..

 

Ik had een leuke peugeot 107 urban move gezien uit 2010 met heel veel extra's. Gewoon een prachtig autootje.Perfect in de lak en puntgaaf.

 

Maar dat wordt hem niet want ze wilt nu persé een panda.

Ik heb haar al gewaarschuwd voor de reakties van haar vrienden/collega's. Want een panda is niet verkeerd als je de 40 hebt gepasseerd. Niet echt een auto die bij haar leeftijd past.

Maar het is haar auto dus ook haar keuze.Ik was voor de 107 gegaan.

Voor het geld hoeft ze de peugeot niet te laten want een panda is voor hetzelfde bedrag ouder. En lelijker.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Machless,

 

Een panda .................

 

Maar ik heb net een leuke peugeot 107 gezien die erg interesant is in zowel prijs als leeftijd

 

Ik zou toch eens even kijken wat de 107 nu nieuw doet in prijs, ze hebben net weet een aktie ;) , gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Is het misschien geen tijd voor een bezoek aan de opticien?

 

Het klinkt veel meer naar een gemis aan visuele informatie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heb ik gezien.. maar ze wil een panda :crazy:

En ze is er niet meer van af te brengen..

 

Ze heeft een aparte smaak want me harley vindt ze ook maar niks :angry:

 

 

Is het misschien geen tijd voor een bezoek aan de opticien?

 

LOL..

 

edit..

 

Dit is de 107 die ik bezichtigd heb:

 

En de andere is een panda (maar dan wilt ze hem in blauw)

107.jpg

panda.jpg

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een panda? Sind die reclame met die motoragent kan een panda echt niet meer. Daar moet gewoon meer achter zitten. Volgens mij wil ze jou gewoon niet meer in de auto hebben :D

 

Fiat-Panda-leukste-reclame.jpg

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Volgens mij wil ze jou gewoon niet meer in de auto hebben :D

 

LOL..

Ze kan ook gewoon zeggen dat ik de harley moet pakken en alvast de weg vrij maak :)

Is niet echt een straf en daar hoeft ze geen smoesjes voor te verzinnen. Ik zit liever op een harley dan in een panda :P

 

Maar ik las dat de panda's last hebben van condens op de ramen. Zelfs bij nieuwe modellen.

En condens is op latere leeftijd roesten.

Bij de fiat dealer stond een panda uit 2009 die water in een zij knipperlicht had. Lijkt me ook minder.

Mischien gaat ze dan toch voor de 107.

 

Daar heb ik wel een vraagje over.

Ik zag dat de uitlaat van die 107 behoorlijk roestig was. Ook wat roestvorming bij het slot op de achterklep.

En in de motorruimte iets bij de computer en roest op de aandrijf assen en op 1 motorsteun.

De carosserie en bouten die uit en aan de carosserie zagen normaal uit.

Ook was de auto volledig met poetsolie of zoiets ingesmeerd. zelfs de banden. Dat kan gedaan zijn omdat hij buiten staat of om iets te verbergen?

In de oliedop zag ik een beetje bruine sludge maar dat kan door kort starten/rijden denk ik. Het blok klonk goed en er kwamen geen uitlaatgassen uit de achterkant.

 

Mischien kijk ik te kritisch maar een auto uit 2010 met nog geen 33.000 op de teller vind ik het wel vreemd. Of is roest op die plekken normaal door het altijd buiten staan?

De verkoper zei dat het door de goedkope bouw van de auto. De fabrikant moest toch ergens op bezuinigen volgens hem.

En het slot v.d motorkap zag er idd wel erg "chinees" uit.

De rest was gewoon 100%

 

Reviews op het net schrijven dat het een betrouwbaar en zuinig karretje is.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hmm..

 

Wat gevonden over de peugeot 107 en dat is niet echt om vrolijk van te worden. Na de velen gebruikers ervaringen kunnen ze die wagen beter een sauna noemen.

Heel veel gebruikers klagen over schimmel en z**knatte vloermatten. Oorzaak is de 3e remlicht, de achterklep, de achterlichten, de raamrubbers en de deur rubbers.Ook gaat de waterpomp in no time eraan.

Leuke auto maar beter laten staan :(

Idem voor aygo en citroen C1

 

Wordt het toch dat lelijke ding ? :crazy:

Daar zijn de gebruikers wel tevreden over (op de condens v.d ramen dan maar dat zou aan de paravan liggen, schoonmaken en prbleem was opgelost).

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat dacht je van een Nissan Micra ,deze zijn betrouwbaar ,makkelijk in het onder houd,,je kunt overal goed bij,en ze zijn er in 3 & 5 deurs,evt met Arco en ABS ,automaat of hand geschakeld ,zag er div staan al van af 3700€ ,echter als je lange benen hebt is hij een beetje aan de krappe kant.

Die C1 is een speelgoed auto vol elektronica,die rommel heb je allemaal niet nodig bij een goede eenvoudige auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Matchless

 

Ach weet je. Je kan wel van die beoordelingssites bezoeken maar daar wordt je niet echt wijzer van. Het probleem van die sites is dat mensen pas geneigd zijn er iets op te zetten als ze iets te zaniken hebben. Het gebeurt zelden dat iemand denkt: "Wat een fijne auto, daar ga ik iets over een een site zetten".

 

Dan moet je op zoek gaan naar echt objectieve tests.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij deze dus,2 kennisen van mij hebben een Nissan Micra van ca 20 jaar oud ,de een heeft een rode ,en de vrouw van de 2e, een Roze,ik heb aan die rode wel eens rep.verricht nieuwe lampjes voor inst.paneel ,en de bedrading vd verlichting voor en achter gerepareerd,laswerk aan auto's vanr derden doe ik niet ,moet altijd op zaterdag,daar heb ik dus geen behoefte aan.aangezien ik zelf geen garage heb.

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

@Matchless

 

Ach weet je. Je kan wel van die beoordelingssites bezoeken maar daar wordt je niet echt wijzer van. Het probleem van die sites is dat mensen pas geneigd zijn er iets op te zetten als ze iets te zaniken hebben. Het gebeurt zelden dat iemand denkt: "Wat een fijne auto, daar ga ik iets over een een site zetten".

 

Dan moet je op zoek gaan naar echt objectieve tests.

 

Dat is logisch..maar..

Ik heb netjes naar die verkoper terug gebeld om te zeggen dat we geen interesse hebben. Ook de reden heb ik erbij gezegd en zijn reaktie was dat ze daar wel last van hebben.

 

Een andere garage waar we keken naar een panda hadden we het ook over de peugeot en die zei dat het een bekend probleem was. Dat zijn personen die niks met elkaar te maken hebben plus de berichten op het net zegt mij dat dit een miskoop zou zijn geworden.

 

Ik heb vandaag ook de cinq beter bekeken en dat is gewoon einde verhaal.Ook een gat in de koker bij de steun waar de veer vastzit. En dat is absoluut een dragende deel.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Pff..zware bevalling maar ze heeft haar pandaatje.

 

Dit is hem geworden. Met sportvelgen,verlaagd met stuggere vering ,bleutooth carkit en getint glas. Alles erop en eraan.

Alleen wilt ze ws de orginele vering er weer op hebben. Die krijgen we er bij.

Iedereen bedankt voor het meedenken :)

panda.jpg

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...