Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Er is hier een tijd geleden sprake geweest dat er een duo-tuner (2x S2) op komst was of er reeds is voor de DM800HD-se. M'n zus heeft een tijdje geleden zo een ontvanger gekocht en mist nu natuurlijk een tweede tuner. Ik zie hem nog niet te koop staan bij invoerder. Heeft er iemand die tuner al echt gezien ?

Dank

Leen

DM 8000 + Formuler F1 88cm schotel 4x quad lnb, 2x UHF-antenne voor dvb-t ontvangst.

Geplaatst: (aangepast)

Je bedoeld een duo tuner waar je ook 2 tv's afzonderlijk kan ansluiten? nou ik denk niet dat die er komen.wel zoals de DM8000-HD die heeft wel 2x een sattuner aan boord en daar kun je nog 2 losse tuners bij plaatsen zoals een digitenne of cable tuner of nog een S2 tuner.Dus in totaal 4 tuners.

aangepast door Loui (K)
Geplaatst:

Dag Louis,

Ik bedoel een uitbreiding van 1 s2 tuner naar een module waarop er twee zitten zodat je kunt gebruik maken van twin lnb's zodat je de mogelijkheid hebt te kijken naar een kanaal op astra1 en op te nemen op een kanaal op astra3. (zoals ik kan met m'n 8000 waarin standaard twee s2 tuners zitten) Ze had beter een ontvanger genomen met standaard 2 tuners aan boord, maar ze zag wat op tegen de meerprijs. Ik las een hele tijd geleden al eens een discussie daarover op dit forum ivm de DB800HD-se.

Leen

DM 8000 + Formuler F1 88cm schotel 4x quad lnb, 2x UHF-antenne voor dvb-t ontvangst.

Geplaatst:

die twintuners / dual tuners worden enkel in de vorm van een insteektuner gemaakt,

de ondersteuning qua drivers en image moet volgens mij nog komen

Vu+ echter heeft er al iets voor klaar liggen als die tuners op de markt komen>

driver update

20120228 - Add support for dual S2 Tuner(uno, ultimo)

moet wellicht ook bij de dreambox komen.

ciao

Opium

Dead Can Dance

Geplaatst:

Ik heb gezien dat de tuner van de DM800HD-se uitneembaar is wat betekent dat er misschien ergens een bedoeling was om die te vervangen door een andere. Ik dacht ook dat er een dvb-s -dvb-t combinatie zou in kunnen mocht het dvb-t gebeuren dan toch wat ruimere vormen krijgen in Vlaanderen.

Uiteraard is een nog niet zo lang geleden een ontvanger bijgekomen, DM7020 HD met twee verwisselbare tuners. Hoe plaats je die dan naast de DM800HD-se ? Of heeft de 7020 veel meer mogelijkheden dan de 800 ? Hij is vooral veel duurder !

insteektuner kan in een receiver met de insteekplaats

dus heeft dat model maar een insteekplaats = er een wissel mogelijk naar een ander type tuner

niet er naast maar in plaats van.

ciao

aangepast door Tonskidutch

Opium

Dead Can Dance

Geplaatst:

Ik heb op 27 maart 2012 het onderstaande bericht gehad van Dream Multimedia aangaande de twin tuner voor de Dreambox 800HDse:

"Derzeit gibt es mit diesem Tuner noch ein paar technische Schwierigkeiten,

sodass der geplante Releasetermin auf das 2. Quartal 2012 verschoben wurde.

Konkretere Informationen dazu haben wir leider noch nicht."

Dus nog ff wachten, er staat al wel een anim de site:

http://www.dream-multimedia-tv.de/sites/default/files/360grad/360animation/dvb_twin.html

Misschien dat je beter voor zoiets al dit kan gaan, werkt ook goed op dm800hdse volgens de verschillende fora:

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

aangepast door Michel
Reclame link verwijderd

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...