Fritsjof Geplaatst: 1 mei 2012 Geplaatst: 1 mei 2012 (aangepast) Ik heb sinds een week (eind april) een CD smartcard van een sat4all lid overgenomen. Wij hebben het overnameformulier netjes ingevuld, hij had het set-top box pakket en omdat dit niet overdraagbaar is heb ik het basis-pakket genomen (http://www.canaldigi...sis-pakket.aspx let vooral even op de twee aangegeven abonnementsprijzen: 10,95 en 9,95 per maand). Wij hebben ervoor gekozen dat ik het abonnement NIET overneem en een nieuw jaar-abonnement afsluit. Ik heb netjes de kaart gekregen en sinds een aantal dagen kan ik naast de op de website aangegeven zenders ook EDL en Film1 kanalen ontvangen. Ik heb van CD enkel een "overname goed verlopen" brief ontvagnen waarin niet wordt gesproken van mijn abonnementsvorm of het 'tijdelijk' ongevraagd doorgeven van zenders die ik niet wil ontvangen. Pas hier op dit forum lees ik hierover, en ik heb eigenlijk meteen al spijt dat ik klant ben geworden van CD, want dit soort verkoopactiviteiten stel ik niet op prijs: ik wil gewoon het abonnement dat ik heb aangekruisd op het formulier en niet iets extra waar ik dan voor moet gaan betalen als CD toevallig mijn brief niet ontvangt waarin ik dit extra pakket opzeg. Mensen die zeggen "het is ook nooit goed" of "ze geven het toch gratis" snappen niet dat dit niets met weggeven te maken heeft maar puur bedoeld is als marketinginstrument: upselling, en gedwongen in dit geval. Het zou niet zo moeten zijn dat ik contact met CD op moet nemen om dit te stoppen, maar zij zouden mij moeten vragen of ik dit wel wil. Die telefoonaanbieders houden zich voorlopig wel even koest door wat Den Haag ze oplegt, nu dit soort bedrijven nog (UPC is net zo erg, zo niet erger). 1 mei 2012 aangepast door Fritsjof
HDFreak Geplaatst: 1 mei 2012 Geplaatst: 1 mei 2012 Toen ik vorige maand klant werd bij CD was ook EDL en Film1 geactiveerd. Dit is nu afgelopen en ook netjes afgesloten. Je kan er ook gewoon een maand van genieten.
MACKerMD Geplaatst: 1 mei 2012 Geplaatst: 1 mei 2012 @Fritsjof .. als 'nieuwe' klant krijg je altijd alle zenders een week of 3.. dat heet 'lekker maken' ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.542x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100AW - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45
Fritsjof Geplaatst: 1 mei 2012 Geplaatst: 1 mei 2012 (aangepast) Ah, stopt dit vanzelf? M.a.w.: ik hoef geen actie te ondernemen, dit wordt niet spontaan een abonnement? Waarom laten ze mij dit niet even weten? (offTopic @MACKerMD: Karl Pilkington for president! :-)) 1 mei 2012 aangepast door Fritsjof
gps Geplaatst: 1 mei 2012 Geplaatst: 1 mei 2012 Als je het HD pakket niet wil, ook al heb je dat niet besteld, dan moet je dat sinds kort binnen een maand laten weten anders zit je daar wel een jaar aan vast. Je kunt dit ook in "Mijn CanalDigitaal" bij "HDTV-proefpakket opzeggen" doen. Ik vermoed dat de overgenomen kaart nog een Seca2 kaart was en dat je nu van CD een Seca3 kaart kosteloos hebt ontvangen en dan heb je op de meeste kanalen voor ongeveer 3 weken beeld.
Fritsjof Geplaatst: 1 mei 2012 Geplaatst: 1 mei 2012 Dank, zodra ik inloggegevens ontvang zal ik dit online regelen. Volgens mij is het een Seca3 kaart die ik heb.
Gerard 76 Geplaatst: 3 mei 2012 Geplaatst: 3 mei 2012 Dat HD pakket zit je echt niet een jaar aan vast hoor. Dit is per direkt per maand opzegbaar.
Fritsjof Geplaatst: 4 mei 2012 Geplaatst: 4 mei 2012 (aangepast) Toen ik vorige maand klant werd bij CD was ook EDL en Film1 geactiveerd. Dit is nu afgelopen en ook netjes afgesloten. Je kan er ook gewoon een maand van genieten. Ging dit vanzelf, het beeindigen? Als je het HD pakket niet wil, ook al heb je dat niet besteld, dan moet je dat sinds kort binnen een maand laten weten anders zit je daar wel een jaar aan vast. Je kunt dit ook in "Mijn CanalDigitaal" bij "HDTV-proefpakket opzeggen" doen. [...] Ik heb me aangemeld voor Mijn CanalDigitaal, als ik nu inlog zie ik onder het kopje "Zenderpakket opzeggen" het volgende: Om uw abonnement te wijzigen of om op te zeggen kunt u contact opnemen met onze klantenservice via het telefoonnummer 0900-9323 (€ 0,15 p/min). Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, vragen wij u uw smartcardnummer bij de hand te houden. U vindt uw smartcardnummer op de achterkant van uw smartcard. Onder "Zenderpakket uitbreiden" staat dat ik 1 smartcard heb, abo heet "Basis-pakket" en loopt tot volgend jaar. Er staat niets over een HD pakket en opzeggen kan alleen telefonisch, maar wat ga ik opzeggen? Ik wil het Basis-pakket, ik heb officieel het Basis-pakket, maar ik ontvang dus de HD zenders en EDL en Film1, en ik wil dit niet meer (zeker niet als de 'welkomstperiode' voorbij is), en vind het vervelend om achteraf "je had het ook zelf moeten beeindigen" oid te horen dus vandaar dat ik me er druk over maak. 4 mei 2012 aangepast door Fritsjof
Fritsjof Geplaatst: 4 mei 2012 Geplaatst: 4 mei 2012 Ah daar... Bedankt! Uw opzegging zal worden verwerkt.
HDFreak Geplaatst: 5 mei 2012 Geplaatst: 5 mei 2012 @Fritsjof: EDL en Film1 stopte idd automatisch. Dat HD pakket zit je echt niet een jaar aan vast hoor. Dit is per direkt per maand opzegbaar. Als ik anders inlog staat de datum voor het HD pakket hier op dezelfde datum als het entertainment pakket. Niet dat ik er vanaf wil. Ben al langer als een maand lid maar het HDTV proefpakket opzeggen staat hier ook nog steeds.
fritsspits4 Geplaatst: 6 oktober 2013 Geplaatst: 6 oktober 2013 (aangepast) Ik wil ook niet betalen voor iets wat vlg mij niet waar te nemen is. Ik zie op mijn tv's geen verschil in sd of hd. vorige maand nog mijn ogen laten testen, 100% in orde,daar ligt het dus niet aan. 6 oktober 2013 aangepast door fritsspits4
Eduard07 Geplaatst: 11 oktober 2013 Geplaatst: 11 oktober 2013 (aangepast) verwijderd 11 oktober 2013 aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen