Ga naar inhoud


twee apparaten op 1 antenne?


jakoli

Aanbevolen berichten

Ik heb de volgende vraag:

 

Mijn TV is voorzien van een insteekkaart en een buitenantenne met power-inserter.

Omdat ik ook programma's op wil nemen wil ik een recorder aanschaffen met 16Gb geheugen.

 

Kan ik zowel de TV als de recorder aansluiten op één antenne en hoe moet het dan met de power-inserter?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb de volgende vraag:

 

Mijn TV is voorzien van een insteekkaart en een buitenantenne met power-inserter.

Omdat ik ook programma's op wil nemen wil ik een recorder aanschaffen met 16Gb geheugen.

 

Kan ik zowel de TV als de recorder aansluiten op één antenne en hoe moet het dan met de power-inserter?

Een splitter tussen je TV en de powerinserter zetten.

 

De USB PVR heeft ook weer een antenne uitgang waarop je je TV aan kunt sluiten. Alleen komt daar het antennesignaal alleen uit als de USB PVR aan staat. Wel heb je dan ook geen powerinserter nodig, de PVR voedt de antenne.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een splitter tussen je TV en de powerinserter zetten.

 

De USB PVR heeft ook weer een antenne uitgang waarop je je TV aan kunt sluiten. Alleen komt daar het antennesignaal alleen uit als de USB PVR aan staat. Wel heb je dan ook geen powerinserter nodig, de PVR voedt de antenne.

 

Een splitter tussen je TV en de powerinserter zetten.

 

De USB PVR heeft ook weer een antenne uitgang waarop je je TV aan kunt sluiten. Alleen komt daar het antennesignaal alleen uit als de USB PVR aan staat. Wel heb je dan ook geen powerinserter nodig, de PVR voedt de antenne.

 

Ik wil eigenlijk de recorder alleen aanzetten als ik iets opneem of als ik de radio wil luisteren middels koppeling op mijn geluidsinstallatie.

In alle andere gevallen pak ik het TV-signaal via de insteekkaart. (geeft een betere kwaliteit).

Link naar reactie
Delen op andere sites

heeft je tv (misschien handig om merk + type te vermelden) een usb aansluiting?

heeft je tv een opname mogelijkheid?

en 16GB is niet al te groot, een fikse usb stick heeft meer....

 

de TV is een LG 32LE4500 met o.a. een usb aansluiting, maar geen opnamemogelijkheid.

 

Voor wat betreft de 16Gb heb ik als oplossing een harde schijf van een laptop (160Gb) in een externe behuizing gekoppeld middels een USB-aansluiting

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de volgende vraag:

 

Mijn TV is voorzien van een insteekkaart en een buitenantenne met power-inserter.

Omdat ik ook programma's op wil nemen wil ik een recorder aanschaffen met 16Gb geheugen.

 

Tenzij je al een extra (en geactiveerde) smartcard hebt schiet je daar niks mee op, die wordt toch omgezet in een huur contract.

 

Kan ik zowel de TV als de recorder aansluiten op één antenne en hoe moet het dan met de power-inserter?

 

Deze vraag is al eerder gesteld, zie http://www.sat4all.c...splitter-dvb-t/

 

Ik wil eigenlijk de recorder alleen aanzetten als ik iets opneem of als ik de radio wil luisteren middels koppeling op mijn geluidsinstallatie.

In alle andere gevallen pak ik het TV-signaal via de insteekkaart.

(geeft een betere kwaliteit).

 

Oh ja? En daar heb je wel een extra 8€ /maand voor over?

 

Als je die (smart)kaart uit je TV trekt en vervolgens in de recorder steekt kun je die 8€ per maand besparen en dan kun

je idd zo'n recorder aanschaffen voor ongeveer 50€ bij een winkel op marktplaats waar KPN niks mee te stellen heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...