Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

TV Vlaanderen gaat binnenkort een deel van zijn/haar zenders overzetten op de Astra 3 satelliet. Verleden jaar had ik mij daar op voorbereid door de installatie van een visiosat G3 c voor de drie Astra's. 19.2 voor de gangbare zenders, 23.5 voor de tokomst dus en 28 voor de egelstalige zenders.

Om eerlijk te zijn, werd de astra 3 nooit aangesproken door mij dreambox 7025, dus groot was mijn verbazing toen ik verleden week een paar zenders van de betreffende satelliet uitprobeerde ... geen ontvangst op 23.5. Net nu ik van plan ben om een nieuwe HD linux ontvanger aan te schaffen.

Mijn eerste reactie was dat er waarschijnlijk een probleem met de uitlijning was. Verleden winter heeft vrouwlief een paar keer met de bezem de sneeuw verwijderd van de koppen en de schotel. Dus manlief het dak op om de uitlijning over te doen. Frustratie alom hierbij toen ik enkel Astra 1 en 2 te pakken leef krijgen.

(Tip : als je een dreambox of eerder welke linuxontvanger met netwerkverbinding hebt kan via de laptop en de locale website het signaalniveau van een zender op een bepaalde satelliet in het oog houden op het dak, het tuinhuis of eerder waar in huis, zolang je draadloze router tot bij de laptop komt. Een uitstekende satfinder bij de hand dus)

Na vele pogingen om het kreng terug uitgericht te krijgen begon het bij mij te dagen dat de uitlijning toch niet zo veel verstoord kon zijn door vrouwliefs bezem. Dus wisselde ik de LNB van 19.2 (waarvan ik zeker wist dat hij werkte) met de positie van de 23.5 en voila, ontvangst op 23.5.

Uiteindelijke moraal van dit verhaal : met de uitlijning was niks mis, een verekte LNB had de geest gegeven.

Dit wou ik even delen, want zo zie je maar. Het blijft een fascinerend hobby.

Visosta G3C, 3 x Triax DiSEqC switch 4/1, DM7025, DM600 beiden met OpenPli

VU+ Duo VTi - DM 7025 OpenPli - DM600 OpenPLi

Visiosat Big Bisat 3Gc Astra 1,2,3 - 3 x Triax Diseqc Switch

3 Inverto Quad LNB

Geplaatst:

Hij bedoeld waarschijnlijk een Satfinder of Signalmeter programma op je laptop gekoppeld via WiFi naar je IP-adres v.d. DM.

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Geplaatst:

Inderdaad via de lokale website op je linuxontvanger, momenteel openwebif. Open je browser en tik het lokale ipnummer in van de linuxontvanger. Open een willekeurige zender van de betreffende satelliet en daar kan je perfect het signaal volgen.

VU+ Duo VTi - DM 7025 OpenPli - DM600 OpenPLi

Visiosat Big Bisat 3Gc Astra 1,2,3 - 3 x Triax Diseqc Switch

3 Inverto Quad LNB

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen