Ga naar inhoud


psp-1004 batterij


groeselt

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraag over mijn psp-1004.

Ik wilde een spel spelen toen werd mijn scherm zwart en starte hierna niet meer op.

Toen heb ik op internet liggen zoeken en las iets over een brick.

Dit kon je verhelpen dmv een pandora batterij, deze kon je zelf ook maken dmv de batterij uiteen halen en een pootje doorsnijden (soldeersel)

dit heb ik dus gedaan vlgs. de beschrijving.

Toen kreeg ik alleen een zwart scherm en groen lampje.

Weer vanalles gelezen op internet, en een MMS gemaakt. Daarna deed de psp het alleen via recovery menu aan netstroom, spellen en alles doen het hiermee, alleen via de batterij werkt hij niet, krijg alleen een groen lampje, ook niet via rechter trigger inhouden

 

Daarna heb ik weer gelezen dat ik het doorgesneden pootje in de batterij weer dicht moest solderen, dit is mislukt.

Als ik nu een nieuwe batterij koop, moet hij het dan gewoon weer via de batterij doen?

of moet ik iets anders doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je mazzel hebt,en de PSP niet gemold hebt met dat geknoei.

Je kunt aan dat soort berichten maar beter geen al te grote waarde hechten,vaak zijn het knoei het zelfvers die dit soort berichten op het Internet zetten,en zijn dus wetenschappelijk niet onderbouwt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er iets niet goed zou zijn met de batterij zou ik verwachten dat er een fatsoenlijke oplossing (omruilen batterij) van Sony zou moeten komen.

Kostenloos uiteraard.

 

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Google es op psp media.

Via die site heb ik m'n (3004) psp zelf omgebouwd zonder gelazer met accu's of zo.

dit is met de jouwe ook simpel te doen,simpeler dan mijn model.

 

dus gewoon een originele batterij halen en niet liggen knooien met die pandora accu's.

daar wordt een ander beter van maar niet jij.

 

oh ja,mocht je nog games op je memory stick willen koop dan niet zo'n peperdure duo stick

maar een dual micro-sd adapter en stop daar 2 micro sd kaartjes in,die kosten bijna niks meer.

ik heb er hier nog 1 over,mag je voor bijna niks hebben.

post-38897-0-58110200-1334779347_thumb.jpg


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb gisteren een nieuwe batterij besteld voor 5,95 (orgineel) dus hoop dat ik deze morgen kan ontvangen en dan weet ik het.

solderen op zo'n klein chip blijft moeilijk voor een "amateur".

de psp start nu altijd gewoon op via netstroom zonder een knop in te houden, dus denk dat hij het met accu gaat doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt het laad circuit van je PSP gemold,blijft nu het enige alternatief ,een externe universele lader.

 

Hoe bedoel je, de verkoper van de batterij zei:

je hebt waarschijnlijk de fuse tussen batterij en de spanning kapot gemaakt.

 

Hoe kan ik dit oplossen zodat ik weer zonder de spanning op de psp kan spelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik ben bang, dat je niet voldoende kennis van de materie hebt.

Het willekeurig overbruggen van zekeringen is een risicovolle bezigheid.

 

Dit onderwerp is ondertussen beter op zijn plaat in in de rokende soldeerbout.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee alicht niet,kapot maken is meestal niet zo moeilijk,overigens je kunt aan youtube filmjes geen rechten ontleden op evt verkeerd uitgelegde informatie.

Dus opsturen voor vakundige rep,indien mogelijk,want daar gaan jarenlange studie en training aan voor af,en dat alles denk jij in 5min van een filmpje te leren ?

Sommige dingen zijn indien vakundig gemold niet meer te repareren,maar dat is dus koffie dik kijken, dus zo op afstand kan ik er niets van zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb de psp uit elkaar gehaald en de desbetreffende fuse even gebridged dmv draadje of schroevendraaier erop te houden.

maar lampje blijft oranje knipperen, zou de fuse dan toch goed zijn en iets anders ?

 

Het verwonderd me dat hij het uberhaupt nog doet.

ALS een zekering springt dan is dat niet voor niets. Daar is een reden voor. Ga je de kapotte zekering overbruggen dan haal je de functie van die zekering weg.

En dat is het beschermen van de andere elektronika tegen kortsluitingen.

Jouw geluk was dat er geen zekering kapot was.

 

Zekering overbruggen..nooit doen.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...