Ga naar inhoud


Installatie buitenantenne voor DVB-T


yanver

Aanbevolen berichten

Wat heb ik allemaal nodig als ik in België een buitenantenne wil plaatsen

en het signaal van de antenne over een coax kabel wil sturen (die al

getrokken is en uit de buitenmuur komt)? De buitenantenne zou ook gevoed moeten worden door die

coax kabel die verbonden is met een oude CRT TV. Ik heb momenteel al een DVB-T scart 11 adapter.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Om jou antenne te voor zien van spanning ,daar heb een power inserter voor nodig

die zet je er tussen, dan moet het werken

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de hulp.

 

Geeft het storingen wanneer ik Yagi antenne op een metalen paal bevestig?

 

Ik heb het nog even in detail bekeken en er komen blijkbaar 3 verschillende coax-kabels uit de buitenmuur.

Alledrie de kabels reiken niet tot aan de antenne en ik wil ze allemaal op dezelfde Yagi antenne kunnen aansluiten.

Ik heb het forum doorzocht en en ik weet al dat ik F-connectoren en kabeltussenstukken zal nodig hebben.

Wat heb ik nog nodig om die 3 coaxkabels op de antenne aan te sluten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk ook eens http://www.tnttest.org/ hiermee kan zien hoe je je antenne moet uitrichten en zien wat je kan ontvangen.

In Waregem ontvang ik met Binnenantenne op de zolder perfect de Franse zenders TF1, FR2,3,4 enz 18 zenders

maar horizontale polarisatie richting Lille, maar dan kan ok de waalse zenders niet ontvangen (Doornik)of ik moet antenne draaien.

voor Egem (VRT canvas en ketnet) is het signaal zo sterk dat het ook via de zijkant antenne lukt.

Hopelijk heb je hier iets aan.

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om de drie antenkabels aan te sluiten heb je een splitter 1 in 3 uit nodig

even Google raad plegen

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon naast Harelbeke, hier perfecte ontvangst van Frankrijk (Lille-Bouvigny) (20 kanalen, waarvan 4 in HD (TF1, FR2, Arte en M6) en 1 vanuit Mont de Cats (= Dunkerque) (OpalTV = moeilijke ontvangst omdat de antenne naar Bouvigny gericht is) = 21 kanalen uit Frankrijk, alsook nog gecodeerde zenders, waarvan er enkele ook meestal rond 19 u dagelijks ongecodeerd zijn (Canal+ HD, Canal sport HD, Paris Premiere, CFoot en TPS star)

alsook 4 vanuit Wallonie (Tournai = La une, la deux, la trois en euronews) en 4 vanuit Egem (een, canvas, ketnet, actua)

zie volgende website om te testen www.tnttest.org = ik zie voor harelbeke centrum signaal van 3 op 5 voor Lille Bouvigny

Ik heb wel een antenne op zolder met een versterker. (zonder versterker lukt het ook, maar voor bepaalde muxen kan dit moeilijk beeld geven)

antenne is horizontaal gericht voor de franse zenders,

Egem en Doornik zijn verticaal gepolariseerd, maar komen perfect binnen.

Antenne is wel een een yagi antenne met 3 dubbele spriet

Dus via DVB-T heb ik 29 kanalen, waarvan 4 in HD met slechts 1 antenne gericht naar Lille-bouvigny.

De nederlandse zenders vanuit Goes lukt mij niet vanuit mijn zolder.

 

Zie eens de installatie van Crepion op de site tnt62 onder de photos (wel eerst inloggen, gratis registratie) regio Lessines / Ronse

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...