Ga naar inhoud


Installatie buitenantenne voor DVB-T


yanver

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...

Dus als ik het goed begrijp kan je de franse kanalen ontvangen met een spriet antenne ergens om en bij harelbeke.

 

En wat dan met een actieve antenne die op zolder zou worden gehangen? zou je daar ook de franse kanalen mee ontvangen kunnen worden! Of moet dit echt met een spriet antenne vanwege de horizon en vertikale freq.

 

Want vele tv hebben nu een actieve antenne nodig of ze werken niet.

 

Homer

aangepast door Homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat bedoel je met een actieve antenne ?

Ik vermoed een antenne met een versterker ingebouwd, die gevoed wordt door het TV toestel.

Een sprietantenne met een externe versterker op de coax kan ook door de TV gevoed worden.

Normaal gezien moet die voeding kunnen worden uitgeschakeld via een menu op je TV

 

PS : als je geen antenne hebt, kan je altijd experimenteren met 2 blikjes : zie http://muziekmuseum.skynetblogs.be/archive/2009/02/20/maak-zelf-uw-dvb-t-spotgoedkope-antenne.html

Een perfect resultaat, ook zonder versterker

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haal hier zowat 60 tv zenders met een 96 elementen hark driedubbele spriet ) . Nederland , luik , genk en aaken haal ik hir zo binnen als ik maar wa draai , dit zonder mastversterker . Dit in bosrijkgebied. En dan nog pak ik zo nog zendmasten 80 km verder , op 3 meter hoogte van de grond ( als het weer beetje meezit ) .

aangepast door smoking

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

PS : als je geen antenne hebt, kan je altijd experimenteren met 2 blikjes : zie http://muziekmuseum....pe-antenne.html

Een perfect resultaat, ook zonder versterker

 

Klopt, met een dergelijke "bierblikantenne" op 3 m. hoogte ontvang ik alle zenders van Egem,Bouvignies en Mont-de-Cats. En dit zonder versterking.

Hang ik er een breedbandversterker van johansson (7315 , 25db) tussen dan komen zonder problemen ook de zenders van Doornik erbij (la une,la deux , la trois).

Dit alles met de DVB-T tuner van de Dr.HD F16 en met de voeding van 5V aangeschakeld.

Dus in totaal heb ik nu 66 TV zenders ( inbegrepen alle gecodeerde en de testzenders van Teletenne ) + 30 Radiozenders )

 

Spijtig dat niet iedereen zijn woonplaats opgeeft in zijn profiel , anders hadden we een veel beter inzicht vanaf welke woonplaats er zoal te ontvangen is via DVB-T. ;)

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net als gezecht op pagina 2, instalatie van Crepion is te bekijken op http://tnt62.xooit.fr/index.php

 

Dan gaan naar Photos de nos installations TNT (visible seulement par les membres) --> je moet je wel inschrijven voor deze link kunen te bekijken

 

T'is wel in het frans maar gemakelijk te verstaan.

 

Vriendelijk.

 

Crepion

aangepast door crepion
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...