Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb een probleempje met een USB stick.

Het gaat om de volgende stick:

- Merk Verbatim

- 16 GB

- USB Netbookspeicher 16 GB

Windows XP sp3

Ik gebruik de stick in principe constant. De stick blijft altijd in de computer zitten, ook als ik hem afsluit.

Het was de bedoeling dat de data beter beveiligd zou zijn als de harddisk van de computer zou crashen... helaas was dit dus niet het geval. Als ik de data niet meer tevoorschijn kan halen ben ik ca 2 maanden data kwijt... de wereld zal daardoor niet vergaan, maar het zou jammer zijn.

Normaal gesproken zie ik de stick in win explorer onder de letter e: met de benaming VERBATIM erbij, en de uitleg dat het een verwisselbare drive is. Nu herkent hij de stick nog wel, maar voordat hij hem ziet duurt het enkele minuten. De stick wordt ook niet meer omschreven door "verbatim" zie onderstaande schermdump, het gaat over de letter e:

explorer.jpg

als ik op deze drive klik, zegt hij "sätt in disk", hij vraagt om een disk in de drive te plaatsen, zoals bij een cd speler oid. Hij ziet het geheugen dus niet.

Ik heb de drivers al eens verwijderd, en als je de usb stick dan in de computer stopt, vindt hij nieuwe hardware, en installeert drivrutiner zoals het hoort... maar er verandert niets, de stick is en blijft niet toegankelijk.

heeft iemand een 'gouden' tip hoe ik dat ding weer aan de praat zou kunnen krijgen?

alvast bedankt!! (tack så mycket)

aangepast door satencom
Link naar internet shop verwijdert

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb intussen al e.e.a. geprobeerd (uiteraard als allereerste andere usb poorten)... het programma waarvan ik veel goede dingen over las was "Power data recovery" van minitool. Maar het programma 'ziet' de usb stick niet eens... dus kan het programma ook niets betekenen... want je moet minimaal toegang tot de stick hebben.

Ik vermoed intussen dat er een ander probleem is... het geheugenkaartje zelf wat in de usb stick zit is of defect, of heeft een slecht contact. het zou door de warmte van de computer kunnen komen? maar ik weet het niet. Doordat het een erg kleine stick is, zit hij erg dicht tegen de computer aan,en hij wordt erg warm. Het zou kunnen dat er iets een beetje krom getrokken is, waardoor er geen contact meer is oid.

Dat zou ook verklaren dat explorer vraagt om een disk in de drive te stoppen "sätt in disk" = insert disk. Die melding krijg ik als ik dubbelklik op de 'verwisselbare disk E:' in explorer.

Power data recovery zoekt naar aangesloten drives die al dan niet beschadigt zijn... maar vindt dus geen drive... vandaar mijn vermoeden van een slecht/gebroken contact... en ja, dan weet ik ook niet wat daaraan te doen is.

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Geplaatst:

Er is weinig aan te doen. Ik maak toch wel regelmatig mee dat ze er plotseling mee stoppen zonder echt aanwijsbare redenen

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Het euvel is voor een groot stuk opgelost.

Ik heb naar Verbatim Duitsland gebeld (let op , dit is geen webshop, maar een fabrikant van hardware), en het probleem uitgelegd. Volgens hun kon je met een mes tussen de metalen usb stekker en de kontacten komen, en dan een zwart stukje plastic er uit schuiven. Dat zwart stukje plastic is een micro SD kaart, waarop de data staat. Die SD kaart kan heel erg warm worden doordat die in de computer zit, en daardoor krom trekken, waardoor die geen goed kontakt meer maakt.

Ik heb de micro SD kaart eruit gehaald, en in een Adapter voor micro SD kaartjes geschoven. Op die manier heb ik 90% van mijn data kunnen terughalen... bij sommige files, vnl MP3 files krijg ik een melding dat de 'zoekweg te lang is" wat dat dan ook mag zijn...

fel.jpg

maar goed, muziek kan je altijd terughalen, dat is geen probleem, het belangrijkste is dat ik mijn excel-data weer terug heb!

Het probleem is dus opgelost... de les die ik geleerd heb is dat deze usb sticks erg onbetrouwbaar zijn.

Geplaatst:

Kijk kijk een aparte manier van usbstics produceren. Eigenlijk dus gewoon een microSD adapter... Dié was ik dus nog niet tegengekomen op deze manier en iets om te onthouden. Gelukkig dat je data terug is. Je was de 3e deze week die de data niet meer van de usb stick kon halen.

Verbatim is bekend als merk hoor ;)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Verbatim is bekend als merk hoor ;)

Ja, maar door de merklink naar de betreffende stick te plaatsen ben ik in de fout gegaan, omdat het blijkbaar een webshop is. Ik durf nu niets meer te linken.

Die hele kleine sticks zijn dus blijkbaar het onbetrouwbaarst van allemaal. Dat micro kaartje zit dus gewoon tegen de metalen behuizing geschoven.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen