Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb in Jan 2010 de versie 1.9.2.3993 Thunderbird Mozilla geïnstalleerd Win 7 64 bit.

Ik zie nu dat de laatste versie 11.0.1 is.

Heeft de recente versie voordelen en kan je die gewoon over de bestaande schrijven met behoud van alle mails?

grts

aangepast door pirrewit

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Geplaatst:

Wat denk je van veiligheid? Eventuele lekken die gedicht zijn. En trouwens waarom zou je het niet doen en ja je kunt hem over de oude heen installeren.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

• 2 weken later...

Ik heb de laatste versie van Thunderbird over de oudere versie gezet. Dit ging probleemloos.

Maar als ik nu een mail krijg met een pps bijlage krijg ik steeds de volgende foutmelding

C:\Users\Willy\AppData\Local\Temp\l1eCojsp.pps.part kon niet worden opgeslagen, omdat het bronbestand niet kon worden gelezen.

Probeer het later opnieuw, of neem contact op met de beheerder van de server.

De enige optie is OK te nemen en dan gaat telkens alsnog het pps bestand foutloos open.

De foutmelding komt ALTIJD nu met een pps bijlage aan een mail en voorheen nooit.

Kent iemand deze anomalie. Het is enkel storend en absoluut niet problematisch.

Voor het overige werkt Thunderbird uitmuntend.

grts

aangepast door pirrewit

Kan zijn dat je firewall iets tegenhoudt, dat Thunderbird niet van pps houdt, dat je virusscanner iets blokkeert, misschien zelfs wel een rechten probleem op die map met Thunderbird...

De melding geeft echter aan dat hij geen verbinding krijgt/problemen met de verbinding heeft waar het bronbestand vandaan komt. En gezien het feit dat hij al probeert op te slaan denk ik dat je de melding dus pas krijgt wanneer je het bestand direct opent vanuit Thunderbird en je PC een temp wil wegschrijven naar je temp map. Dan is het bronbestand de bijlage in je mail en dan ga ik sterk denken aan iets met rechten.

Maar, nu moet je iets meer info geven aub. Je zegt als je een mail krijgt met een PPS, maar krijg je deze melding gelijk of pas wanneer je het bestand probeert te openen?

Als je het pas bij het openen krijgt, sla het bestand dan eerst een op op b.v. je bureaublad en open hem daar eens.

aangepast door Sjattuh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

De melding komt eerst als je de bijlage opent.

Als je eerst opslaat op bureaublad dan opent de pps niet en bekom je een kladblad met zo iets

úÉ«Óxo¬Ð7v궻~æ~þåù¸‚E’GeÑÄjÒý^ú«Ð¯¯.ܳ‘ÕZ×5¾‘,e²½ŽkY,³.ÖúŽÿ ÏÑ‚ÿ º.ŸÑúmM¯"ŒJqî->›ê¯Óö¼7íšÆÔßÒ:¶}6~Žµ,¬*­Ä­¬t²™±þ›³,?Ÿu–º·:«`ö>–ÖÐ[ÔC(.ap©­¬:¹£÷žïÏwòÿ 늴²JRâ”­—„U ðãæÙ×™^ QŽÆê½Ï¹Ûy­Ý·Ûù똀 -:žþnoOÎê7æç<XûZÆ’ZÆ’ÚëfÒæÿ ™ôßúE—V)~úNÆ@ã¿‚½Ó%`Õx0Ns-"L“à“˜Ø™S5>Ç7°:n)ß@càÍŽþ*H˜hOMÀU5´’`ñ⑲]x)[§Œ(Ÿc¥ºÈÕ G®ßú·\½å»@†ø¨"B-L}¬y Bkà8@ Ÿ):}‰Qô÷L¸¨mÒîi“x©ÔXC·¶`h— –½…›]°X´Iû’Ù°ƒÉR–– Kù”šç¾G²€lé²µÿÒó0ø:…0%ÒK@qòÕY§Ë+/tµ H1ÊѳtÄ{µ É]ŸÕžžpªvSÜæÛ^A ’Gº£·éU_î~}‹•éu7#©cÔóíß$ù7ô‡þ¡w¸Íkqkixa~è’ç8ϵŸœ«ós1ˆ€ÒÊübν˜gõ,€áE»~ÐâÑ0^Eliwî½îØ®ýZûShÉe¯5zìŲA{ë/sÇé.o§ìeUþý'ø%‰²¼¼±S Ïy1¸¡WÒú-þ¯©êÅ­J1µŸclm2Ð5:*À 8v$/×b«-fE€8—@v„ƒ»cŸþjŸZ·vsƒ,½“¹Ðç[-ßTý?wÑÿ 1M˜

—áÎ$4x}7{9dfYÕé±®Êqª‚Ç

en zo verder. Het zijn ook maar gewone slide shows of komische wmv filmpjes. Niets bijzonders dus.

Dus er is mee te leven het is enkel eigenaardig. Voorheen was dit euvel niet aanwezig maar na de update wel.

grts

aangepast door pirrewit

Geplaatst:

Het lijkt erop dat er een bestandskoppeling niet goed staat. Wellicht eens vanaf het opgeslagen bestand op je bureauknop via de rechtermuisknop "openen met" te kiezen. Daarna vanuit het lijstje powerpoint.Zorg ervoor dat er een vinkje staat bij: Dit type bestand altijd met dit programma openen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Het vinkje stond aan . Maar heb dit even vernieuwd en nu werkt het foutloos van op het bureaublad.

Maar daarmee is het probleem van de bijlage in de mail niet opgelost.

Met dubbelklik op de bijlage in de mail krijg ik nog steeds de foutboodschap eerst, waarna na "OK" het bestandje toch opent.

grts

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen