Ga naar inhoud


blokering usb poort settop box,merkwaardige onbegrijpbare reden.


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

hi,

om geen reclame te maken,zijn er in belgië diverse setopboxen gemaakt,dit ten behoeve tv te kijken en indien je het gelooft geld uit je zakken te kloppen.

nu zijn er wel meerdere settop boxen die een of meer usb poorten hebben.die zijn niet bruikbaar,behalve voor het opladen van 5 volt toestellen :D .

bij de diverse aanbieders die deze settopboxen gebruiken,was de vraag waarom deze niet bruikbaar zijn.

als reden werd er telkens gezegd dat dit gedaan is door auteursrechtelijke reden.

dit is nu iets dat ik niet begrijp :confused: .welke auteursrechten overtreed je nu als je via deze usb poort foto's of een film kan bekijken?diverse dvd spelers linux ontvangers en nog anderen,hebben een usb poort aanwezig,waar dergelijke wel kan?waarom wel op een mediaplayer maar niet op een settop box?

of hebben ze zo'n schrik van hackers,dat ze denken dat ze via deze poort de settop box zouden kunnen hacken?echte hackers,vijzen deze toch waarschijnlijk open,als ze die willen bestuderen.

volgens mij is het een drogreden,die auteursrechten,om ervan af te zijn,dat ze kunnen zeggen dat ze daardoor niet bruikbaar zijn.waarschijnlijk hebben de firmwaremakers geen verstand om een player bij te voegen :grin: :grin:

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
als reden werd er telkens gezegd dat dit gedaan is door auteursrechtelijke reden.

 

Is wel een begrijpbaar argument. Want als je een externe HD er op kan zetten om je films af te spelen kan je dus ook opnemen. En dan schendt je de auteursrechten want er wordt niet betaald voor die opgenomen film.

Ook kan je (soms) via de usb poort aan de firmware komen of deze vervangen voor een andere open source firmware.

Als de poort dus open is dan kunnen de gebruikers meerdere auteursrechten schenden en om dat potentiele gevaar uit te sluiten blokkeren ze de USB poort.

 

 

diverse dvd spelers linux ontvangers en nog anderen,hebben een usb poort aanwezig,waar dergelijke wel kan?

Als het kan betekend dat niet dat het ook mag. Linux is een open source en daar kan je mee doen wat je wilt maar je bent zelf ook verantwoordelijk of je legale dingen doet.

Strikt genomen mag je helemaal niks opnemen zonder toestemming van de film maker. Maar hoe wil je dat controleren?

En een linux boxje mag verkocht worden ook al kan hij opnemen. Je mag ook een opvoersetje kopen voor je scooter zodat hij 100kmh kan rijden. Maar je mag er wettelijk niet de weg mee op.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

the day windows doesn't suck is the day they'll make vacuum-cleaners

 

Hee, das grappig. Mijn vacuum-cleaner werkt op windows(CE). Ik heb nog geen blauwe schermen gezien. Maar Windows doet dan ook zijn werk als ik slaap.

VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0

VU+ Duo, OpenPLI.

Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin.

iPad met Dreambox live.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Mijn vacuum-cleaner werkt op windows(CE). Ik heb nog geen blauwe schermen gezien
.

 

Logisch, die geven alleen maar zwarte schermpjes met de witte tekst: "Als je dit kan lezen dan ben ik kapot".

 

Het zijn wel heeeelllle kleine lettertjes he.. want anders past het niet op het scherm :)

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...