Endeavour Geplaatst: 20 april 2012 Geplaatst: 20 april 2012 Ik heb twee verschillende satreceivers (en een aantal pc's, smartphones, ps3) Nu wil ik een NAS aanschaffen (Synology 212+) Heb internet van KPN met een experiabox waar nu al het bovenstaande draadloos aan hangt. De NAS zou daar dan met een cat 6 netwerkkabel aan aangesloten worden. Nu ben ik me aan het inlezen hoe je dat moet instellen. Het makkelijkste is contact maken via DHCP, maar dan heb ik steeds andere ip nummers. Dan kan je homeshare tussen de twee receivers toch niet meer laten werken, of wel? Moet ik voor de receivers (of zelfs alles) vaste ip's gaan aanwijzen? DLNA is voor delen van mediabestanden, maar tussen de pc's wil ik graag officebestanden op de NAS opslaan en delen. Heb al gezocht, maar veel informatie zegt niets over satreceivers en homeshare. Iemand hier die iets dergelijks heeft draaien met nuttige tips? Keep sending 'm up! VU+Duo op Pli, Amiko 8900 Alien, Visiosat Bisatellite G4 + 17/8 multiswitch (en op reserve een TF 4000plus)
Tonskidutch Geplaatst: 20 april 2012 Geplaatst: 20 april 2012 (aangepast) tja soortgelijks / dergelijks heb ik draaien VU+ Ultimo VU+ DUO bei beiden getest met wlan en lan PC met linux en XP (dualboot) en de QNAP NAS die je mag vergelijken met synology vast IP adres op alle bovenstaande apparaatski / geen DHCP voor de NAS (ook omdat die toch 24/7 actief is) goed overzicht maken van users en gedeelde mappen (eerst eens op papier schrijven voor je begint configureren) dan komt het goed. zelfs met dnla / mounts / privé mappen op NAS maak je systeem niet te ingewikkeld, dat is voorwaarde voor snel succes maak heldere structuur in mappen en rechten gebruik liefst de zelfde users op je NAS ( naam:paswoord) als op PC op m'n NAS heb ik diverse standaard gedeelde mappen, die ik gebruik voor het multimedia gedeelte en de PC-data zoals "office toepassingen" veel mensen beginnen met geprivatiseerde mappen aanmaken en onderliggende mappen... doe dat niet! denk over een heldere eenvoudige structuur naderhand complexer maken kun je altijd nog, ermee nu al beginnen met die complexiteit inbouwen "en tot de conclusie komen niets lukt meer" voor alle gebruikers en de netwerk klanten is de bekendste fout. ciao 20 april 2012 aangepast door Tonskidutch True North Rebekka Bakken
Endeavour Geplaatst: 22 april 2012 Auteur Geplaatst: 22 april 2012 Bedankt voor de tips! Ik heb 'm nog niet binnen, dus zal er goed over nadenken. Heb als voorbereiding veel dubbele bestanden opgespoord en weggegooid. Heb ook maar vast de handleiding gedownload. Daar staat ook veel in, dus zal me wel redden. Ciao Keep sending 'm up! VU+Duo op Pli, Amiko 8900 Alien, Visiosat Bisatellite G4 + 17/8 multiswitch (en op reserve een TF 4000plus)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen