Ga naar inhoud


conflict met warenhuis


sattos

Aanbevolen berichten

na 3 maanden zag ik beschadigingen aan het laminaat,ik heb toen gelijk contact opgenomen met het warenhuis waar ik het gekocht heb,het contact en het regelen van een expert,dat ging allemaal goed.

volgens die expert had mijn laminaat 3 soorten beschadigingen.

 

beschadiging 1:lak of bovenlaag is verwijderd,volgens expert mag deze nooit voorkomen.Dit duidt op een kwaliteits probleem.

beschadiging 2: stukjes of hap uit zijkant laminaat,dit duidt op fabrikage-fout of aanleg fout(mijn fout).

beschadiging 3: putjes op het laminaat dit is volgens de expert mijn fout,dit duidt erop dat iets is op gevallen.

 

na 2 weken kreeg ik van warenhuis te horen dat al deze beschadigingen niet onder garantie vallen,omdat al de fouten door mijn slechte gebruik zijn ontstaan.

ik was weer niet mee eens en heb toen het warenhuis op de hoogte gehouden,vandaag weer een brief ontvangen dat het warenhuis bij haar beslissing blijft.

ik moet zelf voor een contra expert zorgen en als ik dat doe dan wil het warenhuis de boel herzien,en als ik gelijk heb vergoedt het warenhuis mij tot max. 150 euro

 

de meeste zullen zeggen dat ik een contra expert in moet schakelen,dat zal op zijn minst 100 euro kosten

 

het probleem is dat deze warenhuis niet is aangesloten bij geschillencommissie.

Hoe moet ik het nu aanpakken?
Link naar reactie
Delen op andere sites


Vast vreselijk duur laminaat. Je moet natuurlijk ook niet met je werkschoenen vol gruis eroverheen gaan walsen ;)

 

Van de 3 punten is de winkel maar "schuldig" aan 1. Hoeveel experts je ook inhuurt je zult nooit volledig schadeloos gesteld gaan worden. De kosten zullen alleen maar oplopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de lak er dan volgens de expert nooit af mag gaan dan kan het warenhuis nooit alle garantie verwerpen.

 

punt 2 kun je dan denk ik alleen zelf bepalen als je het ook zelf gelegd hebt. Is dat volgens de voorschriften van de leverancier gebeurd dan moet de winkel maar bewijzen dat dat niet zo is.

Het consumentenrecht is nl. zo dat niet de gebruiker maar de winkelier aan moet tonen dat het verkeerd gelegd is.

 

Als er een paar deukjes in de vloer zitten kun je dat wijten aan iets laten vallen maar als de vloer bij normaal gebruik al vol butsen zit dan kun je je afvragen of de gelegde vloer wel geschikt is voor de ruimte waarin die gelegd is.

Staat op de verpakking dat die geschikt is voor intensief gebruik dan zal die bij normaal gebruik niet vol deuken mogen zitten en zou het wijzen op een te zachte vloer.

 

Feit is nu alleen dat de winkel een expert heeft ingehuurd en hiermee heeft bewezen dat het aan je zelf moet liggen.

 

Nu is het zo dat de door hun ingehuurde expert vrijwel nooit onpartijdig is en meestal een oordeel zal vellen in het voordeel van de winkelier.

Dus zul je nu zelf aan moeten tonen dmv. van een contra expertise dat het wel aan de vloer ligt.

Ben je zeker van je zaak dan kun je gewoon zo iemand inhuren en vooraf aangeven dat de kosten niet boven de 100 euro uit mogen komen en dat hoeft meestal ook niet, kijk maar eens hoelang de 1e expert maar bij jullie ter plekke is geweest.

 

Geeft deze expert aan dat de vloer van slechte kwaliteit is dan kun je vervolgens wel garantie claimen of in ieder geval een deel van de garantie claimen.

Vaak wordt dan gesteld "ja, wat verwacht je ook van een vloer van maar 10 euro per m2" maar als er vermeld is dat de vloer voor intensief gebruik geschikt is dan maakt het niet uit wat die kost maar moet die daar gewoon aan voldoen.

Doet die dat niet dan valt dat onder de noemer misleiding, immers de fabrikant stelt iets en dit blijkt achteraf niet te kloppen, dat had de fabrikant zelf moeten voorzien en die had er dan bijv. op moeten zetten dat die vloer alleen voor slaapkamer gebruik oid. geschikt is.

 

Nu heb jij de vloer niet van de fabrikant gekocht, maar van de winkelier dus de winkelier moet dat dan maar zien te regelen met de fabrikant, daar sta jij geheel buiten.

 

suc6

 

Gerrit

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vast vreselijk duur laminaat. Je moet natuurlijk ook niet met je werkschoenen vol gruis eroverheen gaan walsen ;)

 

Van de 3 punten is de winkel maar "schuldig" aan 1. Hoeveel experts je ook inhuurt je zult nooit volledig schadeloos gesteld gaan worden. De kosten zullen alleen maar oplopen.

 

als je zelf transport regelt niet (tijdens transport kunnen er ook beschadigingen optreden)

als je bij aanlevering niet alle pakketten openmaakt en op schade controleert samen met de leverancier / pakketdienst, ook niet

 

de meesten kopen een aantal pakketten van dat spul Opdat het per vierkante meter past met het vloeroppervlak van de te stofferen / af te werken ruimte

de specialist legt het en neemt van het aantal pakketten met inhoud enkel de goede planken (ik zeg maar planken of paneel) > hij sorteert uit

 

dus de specialist (parketlegger) gooit uit de geleverde voorraad planken / panelen weg uit de "te leggen sortering" die aan de kwaliteitseisen voldoen

>>>

kan betekenen dat je een pakje (een aantal planken/panelen) extra moet inkopen

doe je het zelf, ben je ten volle zelf verantwoordelijk voor het gebruik van ongesorteerde panelen.

<<<

 

je hebt vooral als je het zelf legt en vooraf niet de hele sortering hebt gecontroleerd dus geen POOT om op te staan.

mits die gekochte partij was zodanig gecertificeerd en foutloos was dat zulks ook op de aankoopbon wordt vermeld.

 

de meesten kopen een partij waarvan 15 a 20% al ondermaats zijn / geen wonder want de kwaliteitscontrole in de fabriek kost ook euro's/vierkante meter { wat koste jouw harde vloerafwerking? }

(was hier 142 euro/m2 inclusief afname en oplevering met 20 jaar garantie)

 

wat te doen?

 

je kunt enkel op coulance rekenen, meer niet.

Madammen Met Een Bontjas

Urbanus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

eeeuuhhhh

 

We hebben het hier niet over parket maar over laminaat.

En uitsorteren bij laminaat???? nog nooit van gehoord.

Natuurlijk kun je zelf ergens een randje oid. van beschadigen en gebruik je die niet maar 15 a 20% ondermaats????? dan heb je toch wel heeeeeeel slecht laminaat gekocht.

 

Waar jij het denk ik over hebt is massief parket bijv. frans eiken met noesten ed. die ga je inderdaad uitsorteren omdat er planken tussen zitten die minder mooi zijn maar niet met laminaat.

 

Koop je gewoon laminaat dan mag je er vanuit gaan dat je elk deel kunt gebruiken en dat deze geen gebreken vertoond.

Vertoond laminaat na enkele weken al gebreken door een loslatende laklaag dan is er serieus wat aan de hand en kun je gewoon een beroep doen op garantie en kan de leverancier zich niet verschuilen achter oneigenlijk gebruik, mits de vloer uiteraard gebruikt wordt waarvoor die is bedoelt is.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

eeeuuhhhh

 

We hebben het hier niet over parket maar over laminaat.

En uitsorteren bij laminaat???? nog nooit van gehoord.

Natuurlijk kun je zelf ergens een randje oid. van beschadigen en gebruik je die niet maar 15 a 20% ondermaats????? dan heb je toch wel heeeeeeel slecht laminaat gekocht.

 

Waar jij het denk ik over hebt is massief parket bijv. frans eiken met noesten ed. die ga je inderdaad uitsorteren omdat er planken tussen zitten die minder mooi zijn maar niet met laminaat.

 

suc6

 

Gerrit

 

nam het voorbeeld parket ter illustratie hoe de doe hetzelver met materiaal om KAN gaan

het probleem is wel, zoals jezelf schrijft

 

Natuurlijk kun je zelf ergens een randje oid. van beschadigen en gebruik je die niet maar 15 a 20% ondermaats????? dan heb je toch wel heeeeeeel slecht laminaat gekocht.

 

dus dat er weldegelijk zeer slecht laminaat in bepaalde winkels ligt

welke misschien af fabriek nog in orde was, maar tijdens transport en "handling" in de winkel zeer zeker beschadigd kan zijn.

afhankelijk van de aantallen in de verpakking, 10 planken met 2 beschadigd KAN dat weldegelijk dus oplopen.

 

beschadiging 3: putjes op het laminaat dit is volgens de expert mijn fout,

ook dat kan al in de fabriek gebeurd zijn als tussen de walsen en/of in de oven voor het harden van de toplaag, rommel is gevallen

het komt voor.

en ook in de winkel zelf met al die pallets (meestal grof omgaan van de Bouwmarktmedewerkers bij het stapelen van europallets)

 

daar het spul zo goedkoop in de warenhuizen ligt, kun je welgevoegelijk aannemen dat uitsorteren TOCH de enig juiste werkwijze is

dan maar twee pakketjes meer aankopen

met die uitgesorteerde planken ga je terug en dan heb je kans van slagen bij reklame inzake de garantie.

 

en dergelijke planken die beschadigd zijn zouden dan zelfs de sporen moeten kunnen tonen of het tijdens produktie, transport of leggen gebeurd is.

 

enkel ter illustratie ; als ik in die Bouwmarkten Hout haal,

latten / planken / panelen of kepers dan kijk ik DAAR TER PLEKKE al of ze zo krom als een sichel zijn of bruikbaar

(zelfs daar sorteer ik al de Bouwmarkt-meuk of ga naar de echte houthandel)

je staat er versteld van hoeveel zeikendnat gezaagd en compleet krom gedroogd er in de schappen ligt.

RV max 7,5% voor ruwbouw timmerwerk

RV max 3,5% voor afwerking en meubels

weliswaar een iets ander product als laminaat, maar toch

 

en ook nat geregende verpakkingen met laminaat ligt te koop waardoor die kunststof toplaag anders uitzet als de houtvezelplaat die de ondergrond vormt. (meestal oponthoud van de Bouwmarktmedewerkers bij het uitladen v.d. Vrachtauto's en naar binnen brengen)

 

Ligt het eenmaal in je woning heb je de ellende, dus tijdens leggen TOCH sorteren helpt nog meer ergernis voorkomen.

Dus het aantonen van het aandeel slechte Panelen / planken Laminaat in de verpakking is bij het verwerken kijken en controleren en dan maar wat minder meters per uur leggen (tja het moest af)

 

ciao

Madammen Met Een Bontjas

Urbanus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...