Earthfinder Geplaatst: 21 april 2012 Geplaatst: 21 april 2012 Hallo, Ik heb wat gerommeld met m'n HTPC icm mediaportal. Maar inmiddels toch W7MCE weer in gebruik. Wat me opvalt, is dat de processor-load nu hoog (90-100%) is, bij alles wat ik afspeel, liveTV, Films. Ik heb er (nog) geen last van, in de zin van haperingen in het beeld. Ik controleer de processor-load via de taskmanager en dan het tabblad Prestaties. Op dat moment draait MCE in een venster of geminimaliseerd. Bij processen zie ik dat ehshell.exe rond de 60% gebruikt. Hardware: Asus AT3IONT-I 2Gb RAM Software: Laatste nVidia-driver. W7-32bits is helemaal bijgewerkt qua updates. Shark007-codec Heeft iemand enig idee hoe ik de processor-load kan verlagen? Staat er iets niet goed in de codecs? Is de hardware-versnelling uitgeschakeld? Mvg, Andries HTPC-Software: LibreELEC 9HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3
jerpsx Geplaatst: 22 april 2012 Geplaatst: 22 april 2012 Eerste waar ik aan denk is inderdaad ook codes en hardware-versnelling...maar aangezien je het zelf noemt neem ik aan dat je het al in die hoek hebt gezocht? Al eens gegoogled op jouw hardware in combinatie met de gebruikte software?
Earthfinder Geplaatst: 25 april 2012 Auteur Geplaatst: 25 april 2012 Ik heb inmiddels wat gelezen over de hardware icm MP. Het schijnt dat een AT3IONT-I toch wat te licht is om MP tv-server en tv-client te draaien. HTPC-Software: LibreELEC 9HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3
Earthfinder Geplaatst: 26 april 2012 Auteur Geplaatst: 26 april 2012 Ik kom er nu ook achter, dat bij W7MCE icm tvsource 3.2 en acamd er ook al een vrij hoge processor-load is (60%-80% met uitschieters naar 100%) Dit levert nu artefacts op in het beeld. Het betreft hier de SD-kanalen. Bij HD-kanalen is het alleen nog maar erger. Het doet zich op voor op zowel gecodeerde als FTA-kanalen. Volgens mij heb ik in het begin vrij lage processor-loads gehad, tussen de 10%-20%. Ik snap niet waar dit zo vandaan komt. Heb ook net alles nieuw geïnstalleerd... Ik gebruik alleen een nieuwere driver voor mijn Tevii S470 kaart. Lijkt me niet dat een nieuwere driver in de weg zit... HTPC-Software: LibreELEC 9HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3
Earthfinder Geplaatst: 28 april 2012 Auteur Geplaatst: 28 april 2012 Inmiddels heb ik een oudere driver v4.5.0.0 gevonden voor mijn Tevii S470. Nu is het beeld weer normaal, zoals het was. Vreemd dat een nieuwere driver voor dergelijke problemen zorgt. HTPC-Software: LibreELEC 9HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen