Ga naar inhoud


Triple Sat Schotel met Philips DSR 2211?


JimmyShoeshine

Aanbevolen berichten

Dag iedereen,

 

Ik heb het weer eens gekunnen denk ik.

Laatst kreeg ik de brief van tvv dat ik dus moet overschakelen op een HD-ontvanger om de vlaamse zenders te kunnen blijven bekijken.

Omdat ik destijds al gedegradeerd ben naar basic-light leek het me aanlokkelijk om over te schakelen naar het basic-pakket en zo de HD-ontvanger gratis te ontvangen.

Ik besloot dan om ineens ook de Triple Sat Schotel aan te schaffen om het geheel wat completer te maken.

Gisteren met volle moed naar de dichtstbijzijnde dealer, ik koop de Triple Sat Schotel maar om men abonnement te veranderen en zodus de HD-ontvanger gratis te verkrijgen moet ik rechtreeks naar tvv, geen probleem.

Ik plaats de schotel, goede ontvangst op de satfinder, maar nu wil men ontvanger niet mee.

Ik krijg dus geen ontvangstsignaal op mijn ontvanger.

Heb ik weer eens iets mispeuterd (ben niet zo technisch aangelegd), of gaan de schotel en de ontvanger simpelweg niet bij elkaar en moet ik wachten tot ik mijn HD-ontvanger ontvangen heb?

 

Dank bij voorbaat

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste JimmyShoeshine

Een TripleSat schotel werkt met een SD-ontvanger net zo goed als op een HD-ontvanger.

Dat je op de satfinder wel signaal hebt en op je satelliettuner niet, komt waarschijnlijk dat je de schotel nu op de verkeerde satelliet hebt uitgericht.

Bovendien moet je je tuner natuurlijk wel anders instellen.

In het menu kies je voor Diseqc 1.0

Dan Astra 19,2 op 1 of a, Astra 23,5 op 2 of b en Astra 28,2 op 3 of c.

Als je even opgeeft waar je de schotel ongeveer hebt staan, dan zal ik je de elevatieafstelling even doorgeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jimmy,

 

Een Triplesat afstellen met een satfinder (zo'n pieper ?) is geen goeie zaak - De schotel en ontvanger gaan wel samen - Maar na de laatste (ontmoedigins-) Firmware-update kan uw DSR-2211 nog enkel A1 en A3 ontvangen, geen A2 meer - Straks met uw nieuwe "HD" ontvanger moet de afstelling zéker optimaal gebeuren - Advies is dan ook om iemand met de nodige kennis/ervaring erbij te halen met een "echt" meettoestel ....

 

Grt, Marc.

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ook geprobeerd zenders te zoeken, of wil dat ook niet ,zo had je

kunnen zien op welke satelliet hij staat uit gericht

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is niet geschikt voor jou ontvanger ,maar dat wil niet zegen dat je niets kunt ontvangen,

je moet altijd de 23.5 en de 19.2 kunnen ontvangen ,maar het lijk er op dat de 19.2 buiten

spel is gezet,want die moet altijd kunnen ontvangen ,dus de schotel staat niet goed

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Lierneux- Belgie moet je voor de Astra 19,2 31 graden elevatie hebben, d.w.z. dat de schotel 5 graden omhoog moet staan. Om dit in te stellen plaats je aan de bovenzijde van de schotel een vulblok van 40mm tussen de schotel en de waterpas. Stel de elevatie van de schotel nu zo in, dat de waterpas precies verticaal staat. De richting waarin de schotel moet staan is 17,2 graden naar het oosten gericht vanuit het zuiden gezien. Maak je gebruik van de zonnestand, dan moet de lnb-arm van de schotel naar de zon wijzen morgen om 12uur 17min.

Heb je de Astra 19,2 eenmaal gevonden, dan de schotel fijntunen op de Astra 23,5 graden op maximale signaalkwaliteit.

Je tuner kun je instellen op diseqc 1.0 maar je mag de diseqc-instelling eventueel ook nog uitzetten. De diseqc-switch in de schotel kiest dan automatisch de Astra 19,2 graden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...