Ga naar inhoud


Analoge Telenet buiten, hoera Tv Vlaanderen of toch niet


pca

Aanbevolen berichten

SAT-Tv is voor ons nieuw, dus vandaar deze vraag.

 

Wij zijn verslaafd aan ITV. Telenet schrapt ITV van de kabel.

 

Digitale TV is geen optie, ook geen ITV.

 

Wij zouden onze Triple Sat Twin willen aansluiten op 4 decoders.

 

De DISEqC instellingen van de Triple Sat zijn DISEqC A (1) = Astra 1 - 19,2 oost , DISEqC B (2) = Astra 3 - 23,5 oost en DISEqC C (3) = Astra 2 / Eurobird - 28,5 oost

 

Kunnen wij een actief Axing-multiswitch (spu54-09) gebruiken om 4 ontvangers/decoders aan te sluiten?

 

Grts

Link naar reactie
Delen op andere sites


@pca,

 

U vraagt:

 

Wij zouden onze Triple Sat Twin willen aansluiten op 4 decoders.

 

Hebt u reeds een Triplesat ? - Zoniet adviseer ik te kiezen voor een echte en perfect af te stellen multifocus-schotel met 3x quad lnb's (bijv. een Visiosat).

Met zo'n extra switch zullen 4x onafhankelijke aansluitingen niet kunnen.

 

Grt, Marc.

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

hm ja, reeds gekocht

 

waarom niet, de ingebouwde DISEqC-schakelaar naar 2 uitgangen? zijn deze dan niet onfhankelijk?

 

 

 

 

hoe werkt die spu54-09 dan? Rechtsreeks aan de inwendige schakelaar gekoppeld? Ik kan anders deze verwijderen en een quad-schakelaar steken

of niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@pca,

 

Die 2 uitgangen zijn idd. onafhankelijk maar wel voor 2 ontvangers ofwel 1 pvr (met 2 tuners aan boord).

 

U vermeldt wel 4 ontvangers en dit zal niet lukken.

 

Grt, Marc.

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

@pca,

 

Nee ! Niet proberen, niet openmaken daar garantie dan vervalt etc. - Logisch gezien zitten daar 3 lnb's in met elk 2 onafhankelijke uitgangen die op hun beurt aangesloten zijn op 2 stuks 4 > 1 Diseqc schakelaars (1 ingang ongebruikt ?) vandaar de (slechts) 2 uitgangen - De ingebouwde lnb's kan je ook niet vervangen door quad versies die je feitelijk zou nodig hebben ...

 

Grt, Marc.

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu over tv vlaanderen.het is niet meer zo evident om bvb 4 ontvangers te gebruiken op 1 kaart,vooral als je probeert op te nemen 4+.Als hobbyist met zoveel ontvangers,durf ik tvv aan te raden.als je 4 niet linux ontvangers hebt,zal dit een dure zaak worden.je kan per hoofdkaart maar 2 extra kaartjes krijgen (of zijn het er toch 3?)dus zal je indien ik juist ben 2 hoofdkaarten moeten zijn en 2 extra kaartjes.dus kom je algauw uit aan 2 hoofkaarten is 2X10.90€ + 2X2.50€ per maand.als je eigen apparatuur neemt komt er dan nog eens 4*80€ erbij voor de aankoop van de kaartjes (wat ik duur vind).ik weet nu niet of de smartwi of clone+ nog werken met 4 cliënts,ikzelf heb wel een smartwi,maar geen 4 ontvangers,+ ik gebruik het eigenlijk niet.als er maar 2 kijkers zijn op de 4 tv's,dan kunnen 1 hoofdkaart en 1 extra kaart voldoen,mits dat er telkens één iemand naar de kanalen kijkt van de extra kaart.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...