Ga naar inhoud

Meerwaarde van een verbonden netwerk?

Aanbevolen berichten

Gast Le Grande
Geplaatst:

Wat kan ik meer hebben/ doen met een ET9000 welke is verbonden met een computer?

Dat kan ik nog niet ontdekken.

Ik heb het thuis verbonden, ik kan via de pc de ET9000 benaderen.

En een test vanaf de ET9000 naar de pc, is goed.

Maar dan..................., wat kan ik meer doen dan alleen maar een beetje snuffelen in de bestanden.

Heb ik nog een programma nodig?

Geplaatst:

Door de ontvanger op te nemen in je thuisnetwerk wordt het mogelijk om films/muziek/foto's af te spelen vanaf het netwerk, bijvoorbeeld vanaf een NAS of iets dergelijks. Ook kan dit gewoon vanaf een gedeelde map op de PC.

Het grootste voordeel is echter dat als de ontvanger toegang heeft tot het internet dat deze veel makkelijker van updates en plugin's te voorzien is (plugins kan je nagenoeg alleen maar via internet installeren).

Ook kan je dan webstreams bekijken/beluisteren, etc, etc.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Geplaatst:

Verder kun je de zenderlijsten uit je ontvanger halen, nieuwe zenderlijsten van internet halen, op je pc bewerken en zo weer op je ontvanger plaatsen.

Je kunt ook je smartphone als afstandsbediening gebruiken, hierop ook epg informatie uitlezen en timers plannen.

Op mijn iPad kijk ik soms ook tv sd-kanalen

Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e

Geplaatst:

Ik zeg een linux decoder zonder internet is geen decoder ! het hoeft niet perse maar in mijn ogen MOET dat gewoon (mijn mening) daar je dan alles eruit kan halen wat erin zit en dat is tegenwoordig erg veel met de Xtrends.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Gast Le Grande
Geplaatst:

Mmm, streams bekijken zenderlijsten paatsen/ verwijderen/ aanpassen....

Ik ben niet echt onbekend met computers, maar ik kon niet direct iets vinden, waardoor ik op het internet kan komen met de ET9000.

Mijn wederhelft wil namelijk de regionale zender bekijken, dus toen ik zag: streams.....hoe kom ik daarop? (of toch alsnog een andere LNB kop?).

Afijn, als mijn wederhelft op vakantie is, ga is eens wat proberen, anders verstoor ik toch haar programma's :cry: wat errug!.

Zijn er naar jullie ideeën, Do's and Dont's?

Geplaatst:

netwerk kabel er aan en ETLive streams instaleren, dan krijg je een aantal extra boeketten in de zenderlijst kun je gewoon zappen door de internet streams etc

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Gast Le Grande
Geplaatst:

ETLive installeren......

Ik heb dit gedownload op de pc, maar.... waar zet ik dit neer in de ET9000?

Ik zie 17 mapjes!

Geplaatst:

als de netwerk kabel aan de box zit via de AB menu/applicaties groene knop voor downloaden wordt het netjes geinstaleerd

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...