Wiend Geplaatst: 23 april 2012 Geplaatst: 23 april 2012 Langzaam maar zeker ben ik aan het overstappen van Windows naar XP (Xubuntu). Voor de satelliethobby had ik een Technisat Skystar 2 kaart. Werkte leuk onder XP, maar heb 'm al een tijd niet meer gebruikt. Volgens internet is het ding echter erg goed te gebruiken onder Linux, dus ik ga e.e.a. installeren en dat ga ik wel werkend krijgen. Onder XP keek ik alleen FTA zenders. Binnenkort wordt de oude satellietontvanger in de woonkamer vervangen door een VU Duo+. Ik ken dat ding nog niet, maar ik lees dat cardsharing mogelijk is. Let op! Als ik dat doe wil ik dat uitsluitend privé gebruiken. Is het mogelijk, als de VU Duo+ draait, dat de linuxpc met de SkyStar2 kaart gebruikt maakt van de CanalDigitaal kaart in de VU Duo+? Zo ja, dan stel ik tips waar een setup te lezen is zeer op prijs. Is het eventueel ook mogelijk om een kaartlezer in de Linux PC te zetten en een extra CanalDigitaal kaart aan te schaffen? Wat voor kaartlezer moet dat dan zijn? Waar koop je die en wat kost dat. Zijn er kaartlezers die goed met Linux samenwerken? Veel vragen. Ik heb al erg veel opgezocht en gevonden, maar dit is een nieuwe tak van sport voor mij. Voordat ik uren ga zoeken kan een expert wellicht even de mogelijkheden en onmogelijkheden noemen. De bedoeling is uiteindelijk dat ik op de Linuxpc met SkyStar kaart ook Ned1,2, RTL, SBS enzovoort kan kijken. En ja, ik heb de Mythtvversie van Ubuntu al gezen, daar ga ik misschien ook nog wel aan de slag. Alvast bedankt voor eventuele reakties.
Tonskidutch Geplaatst: 24 april 2012 Geplaatst: 24 april 2012 Voordat ik uren ga zoeken kan een expert wellicht even de mogelijkheden en onmogelijkheden noemen. Alvast bedankt voor eventuele reakties. nu goed, ik ben zeker geen expert. -heb me er eerst mee bezig gehouden met acamd en windows en zag alles van mijn paytv kaartje OOK op de skystar DVB-s kaart in PC -oudere berichten gaven een optie via Linux met een gepatchte versie van kaffeine (voor mijn SUSE distro) maar dat heb ik never werkende gekregen ondanks avonden lezen en testen. - verder ben ik niet gekomen, wegens dat gemis aan kennis en kundigheid - de kaartlezers zijn er - de kennis is er - de resultaten ook - XMBC plugin op de DUO kan inmiddels ook al perfect en ook dat moet ik nog allemaal verkennen echter ik heb de DVB-S skystar (singel Tuner) naast mijn dm7020 (singel Tuner) gebruikt en enkel met DVB-S2 is het de moeite waard. omdat de VU_Duo dat combineerde heb ik er de brui aan gegeven. je zult toch die berichten van Niels Wagenaar moeten doorspitten en ermee beginnen, anders eindig je zoals ik (geen expert) project gestorven. ciao Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen