Ga naar inhoud


M7 ontv. en Smartwi


bird

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort een M7 sat 801 ontvanger omdat ik dacht deze is wel handig om eens iets op te nemen maar deze wil niet werken met smartwi kaart, terwijl die in verschillende andere ontvangers wel goed werkt.

Zijn er nog anderen met dit probleem en is er iemand die hier een oplossing voor heeft?

Of is dit weer een truuk van TVV om weer een extra kaartje te moeten nemen, ik ben TVV klant van het eerste moment maar zoals ze nu bezig zijn met gedurig te veranderen van frequenties en satelliet waardoor wij altijd maar onze apparatuur moeten aanpassen begin ik sterk te denken van TVV buiten te gooien.

 

Bird.

VU+ Duo 4K en VU+ solo2 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Kreeg deze week dezelfde ontvanger thuis en geeft steeds "ongeldige smartcard" bij de blauwe kaartjes van Smartwi ! Software-updates van Smartwi brengen geen soelaas. Alle suggesties/oplossingen worden in dank aanvaard.

Miele

Link naar reactie
Delen op andere sites

De smartwi werkt er niet mee en dat zal waarschijnlijk ook nooit werken.

 

De Smartwi werkt sinds jaren op alle ontvangers die geschikt zijn voor de CI module of de TVV-kaart, zelfs op het gros van de gecertifieerde ontvangers.

Dat die niet werkt op jullie ontvangers is omdat jullie de werking hiervan "gesaboteerd" hebben omdat jullie enkel nog willen 1 ontvanger = 1 kaart en

voor het volledig pakket op meerdere ontvangers telkens een volledig abonnement.

 

Kunnen jullie niet gewoon eerlijk zijn tegen jullie klanten en op voorhand zeggen van:

Op die datum draaien we de Smartwi terug naar 2 kanalen, en vanaf die datum maken we dat de Smartwi onbruikbaar is.

 

Ik weet dat je zult antwoorden dat er hoegenaamd geen sprake is om de smartwi terug te draaien, maar uiteindelijk weet iedereen dat jullie op een

bepaalde dag de beperking gewoon invoeren, en dat jullie zo de klant voor een voldongen feit stellen. Jullie gaan er toch gewoon van uit dat de

klant al veel geinvesteerd heeft in zijn installatie en dat hij daarom toch niet wegloopt. Wie gaat dit nog geloven denk je?

 

De tweede optie is gewoon zeggen dat je er niet van op de hoogte bent, maar uit mijn eigen ervaring bij een concurrerend bedrijf weet ik best dat

het personeel op de hoogte gehouden wordt van de planning voor de eerstvolgende 2 jaar... Dus hier zullen er ook al niet veel zijn die dit zullen

geloven...

 

Wees ook eens zo hoffelijk om te zeggen wanneer mijn SD ontvangers zo goed als waardeloos zullen zijn... Geef daar ook tenminste eens

de planning van..

 

Eddy Vl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volmondig akkoord met jouw reactie Eddie ! Je schrijft echter "...smartwi terugdraaien naar 2 (twee) kanalen " !!?? Volgens hen zou (na telefonisch contact gisteren met de helpdesk - nou ja 'help' van naam... - van TV-VL) onze kaart toch nog volgens de M7-norm max. 4 ontvangpunten toelaten wanneer de smartcard de I4A - update heeft gehad. Doch hier bij mij komt er zelfs geen enkel TVVL kanaal meer door !? Ik werd dan ook verwezen naar de verdeler van Smartwi ! En daarmee moeten we het stellen zeker ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eddy, je moest nu toch al beter weten nietwaar? ;)

 

Vladimirke, ik weet het je hebt 100% gelijk... Ik zou me er niet meer druk in mogen maken... (zucht) :cry:

 

TVV is hier toch uitlopend.

 

Maar ja, enkele maanden terug hadden de klanten géén problemen als ze maar een gecertifieerde ontvanger

hadden gekocht?

 

En ondertussen kan ik weer het dak op omdat ze zo nodig moesten omschakelen naar 8PSK op een zwakke transponder.

En er terug voor zorgen dat mijn gehandicapte zoon naar Ketnet kan kijken op de slaapkamer (Maxplusje)

Daar zal zeker geen nieuwe HD voor gekocht worden, het kost al genoeg en dit spelletje blijft duren.

 

Eddy Vl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Miele,

 

Op dit punt heeft de helpdesk van TVV gelijk: de smartwi werkt inderdaad "nog" op 4 kanalen.

Maar om te beginnen al niet op de recente Philips ontvangers van TVV, zoals Redneck Eyeball aangeeft.

 

Ik kan enkel wat tips geven om je te helpen:

 

- het zou al interessant zijn om te weten welke ontvangers er aan hangen, en of ze enkel een kaartslot of ook een CI-module hebben

- heeft de smartwi reeds gewerkt of is het een nieuwe?

- werken alle ontvangers rechtstreeks met de kaart (evt met CI module?)

- werkt de smartwi met de TVV kaart erin als je hem vlak naast de ontvanger zet?

 

Eddy Vl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank bij voorbaat voor jouw hulp Eddie. Fijn dat je zo spontaan je hulp aanbiedt.

Mijn Smartwi 1 is - geloof ik - toch al dik 2 jaar oud en werkte en werkt nog steeds uitstekend op 1) Humax 5400, 2) Clarketech 3100+ en 3) Openbox s9. Deze 2 laatste ontvangers geven 'rechtstreeks' beeld met de Smartwi-kaartjes. EnkeliIn de Humax zit een TVV-module. Jouw laatste suggestie om de Smartwi direct naast de ontvanger te zetten heb ik nog niet geprobeerd omdat ik vanmorgen de Sat801 terug in de doos heb gestoken en de Openbox weer heb geïnstalleerd. Omdat we voor de rest van de dag buitenhuis zijn, zal ik dat morgen eens uitproberen. Ik til niet te zwaar aan deze affaire omdat dit kleine ontvangertje heel handig is in ons caravannetje waar we sowieso de moederkaart moeten meehebben. Doet natuurlijk niks aan de zaak dat deze heren voor de zoveelste keer terug tonen dat zij de heerschappij voor 100 % voor hen alleen willen. In NL worden ze niet voor niks 'anaal+' genoemd... !

Als ik zo tussen de regels lees heb jij dan toch nog beeld via Smartwi ?

Prettige zondag nog verder

Link naar reactie
Delen op andere sites

SmartWi werkt nog altijd met vier streams op andere ontvangers

 

De vraag was wel, hoe lang nog...

Je kunt dit afdoen als roddels om TVV in een slecht daglicht te stellen, maar als TVV het vertikt om een duidelijk antwoord te

geven, hetzij op de website, hetzij in een nieuwsbrief, moeten ze niet teveel klagen denk ik.

Gewoon een mededeling dat TVV de Smartwi zal ondersteunen voor 4 "kanalen" tot datum XX XX XXXX en de geruchten zijn de wereld uit...

 

Och ja, Miele start maar een nieuw berichtje, ze willen ons hier weg... :grin:

 

Eddy Vl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bird heeft antwoord op zijn vraag...

 

En wat betreft Ontopic:

In de hoofding lees ik niet "M7 ontv."

maar "M7 Ontv EN Smartwi"

 

omdat dit nog steeds een vrij forum is mogen er gelukkig nog altijd kritische vragen gesteld worden op dit forum.

Als ze een wierookvat willen, dan hebben ze ook hun eigen forum nog..

 

Groeten

Eddy Vl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...