Ga naar inhoud


M7 ontv. en Smartwi


bird

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...

OK de SmartWi 1 reeks kunnen we schijnbaar vergeten, maar is er ook iemand die weet of die M7 ontvangers wel nuttig gebruik kunnen maken van de SmartWi 2 ? Volgens ik elders lees - enkele webshops die het product aanbieden bvb - zou dat nog wel functioneren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

De Smartwi 2 werkt ook niet in de M7 SAT801,ook niet met de nieuwste software in de smartwi 2: versie: 3.1r2 van 02.21.2011

 

Ik zal die SAT801 maar terug verkopen en een Ferguson ariva102 mini aanschaffen voor een 65 euro.

 

Groeten,

Link naar reactie
Delen op andere sites

bird zei :

"zoals ze nu bezig zijn met gedurig te veranderen van frequenties en satelliet waardoor wij altijd maar onze apparatuur moeten aanpassen begin ik sterk te denken van TVV buiten te gooien."

 

Niet om op zere tenen te trappen... Maar met een TVV ontvanger ben je een groot stuk van de miserie af.. Als een van de stations van frequentie of zelfs van sat verandert, moet je zelf niets meer aanpassen. Gewoon de ontvanger aanzetten, de update gaat lopen en klaar...

Ik vind dat mijn eigen TVV ontvanger van Philips (7141) veel beperkingen heeft en ik heb me daar in 't begin rot op gevloekt. Maar op de dag van vandaag ben ik blij dat ik niet iedere keer weer alles moet instellen als er iets gewijzigd wordt. Heel anders dan vroeger met bv mijn Topfield of Mvision. Die laatste kon zelfs niet tippen aan de kwaliteit van een Philips... en dat wil al wat zeggen.

Moet je in dit geval niet eerder verwachten dat er een update van de SmartWi komt om compatibel te zijn met TVV dan omgekeerd ?

Je kan van TVV toch niet verwachten dat ze hun systeem of ontvangers compatibel maken met alle randapparatuur die op de markt is ? Eerder kan ik wel verwachten dat, wie randapparatuur maakt, die spullen compatibel maakt of houdt met gangbare systemen waarvoor ze gebruikt worden.

In dit geval is dat misschien hopeloos, maar ik heb het enkel als basisidee geschreven..

 

Persoonlijk kan ik leven met de beperkingen die dit systeem in zijn geheel heeft.

Beperkt aantal ontvangers : ik neem het erbij. Ik maak me de bedenking dat het niet is zoals met een krant : Je werkt met tien op hetzelfde kantoor. Eentje koopt een krant en geeft hem aan iedereen door. Mooie theorie, maar de praktijk is anders.

Wil TVV overleven, dan moeten ze ook wel eens commerciële maar onpopulaire beslissingen moeten nemen. Makkelijk verteld voor mij, want ik hou het bij één ontvanger in huis. En in mijn hart zou ik misschien die ene zelfs al buitengooien :-)

Het Astra3-verhaal en de coderingen : grosso modo blijft de hinder toch nog beperkt als je de investering erbij neemt wanneer nodig en als je bereid bent je ontvanger af te schrijven op minder dan 5 jaar (zeg ik hier met enig sarcasme).

Al die wijzigingen die al werden uitgevoerd hebben ook wel enig technisch nut en zullen, naar ik aanneem, overdacht zijn. Voordelen tegen de nadelen afgewogen, etc.

Om het even extreem te zien : Je hoort die kopers van een ontvanger uit de promos van Lidl toch ook niet klagen dat ze er alleen maar analoog of unscrambled mee kunnen ontvangen.

 

Ik hoop dat, als mijn Philips de wijzigingen niet meer aankan, Tvv me nog eens trakteert met een ontvanger in ruil voor een contract van 12 of 24 maanden. Als dat het geval is ben ik al lang weer tevreden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat, .... , Tvv me nog eens trakteert met een ontvanger in ruil voor een contract van 12 of 24 maanden. Als dat het geval is ben ik al lang weer tevreden.

Als jij daar mee kan leven is dat je goed recht. Iedere klant bekijkt het op zijn manier.

 

Ik heb ze zojuist alwéér aan de telefoon gehad want ik vertik het om dat kaartje op te sturen waarop je moet aangeven of je een HD-decoder hebt of niet.

Op een vriendelijke manier heb ik die dame duidelijk gemaakt dat ik geen enkele interesse heb in hun decoders, gratis ook niet, en dat ik overstap naar de kabel mocht mijn huidige ontvanger er de brui aan geven.

 

Eens afwachten wat ze me volgende keer te bieden hebben. :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...