StofSchoteltje Geplaatst: 25 april 2012 Geplaatst: 25 april 2012 Beste Allen, Met viel plezier heb ik al rondgesnuffeld op het forum. Ik heb begrepen dat als ik kans wil maken om Nilesat te ontvangen, ik tenminste een Inverto Black Ultra LNB moet hebben (single, duo?? of?) en een Triax schotel van 110 cm. Maar WELKE receiver is dan een goede keuze? Bij voorkeur niet al te duur......... Zou iemand mij advies kunnen geven? Ook zou ik graag willen weten of het uitmaakt of ik een single, duo etc LNB moet hebben (sorry, ik ben newbee) Alvast bedankt!!!! Grtz StofSchoteltje
ben klever Geplaatst: 25 april 2012 Geplaatst: 25 april 2012 @StofSchoteltje, welkom op dit forum. De meeste satelliet ontvangers zijn geschikt om Nilesat 7W te ontvangen mits je schotelgrootte min. 110 cm. is. De Inverto Black Ultra is een single lnb, dus met een aansluiting. Wil je meer ontvangers aansluiten, b.v. een twin-ontvanger, dan heb je een TWIN-lnb, met 2 aansluitingen, of QUAD-lnb, met 4 aansluitingen, nodig. Een DUO lnb is wat anders, dit is een dubbele lnb voor b.v. Astra-1 en Astra-3 ontvangst. Gr., Ben TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E
StofSchoteltje Geplaatst: 26 april 2012 Auteur Geplaatst: 26 april 2012 Dankjewel Ben! Eerlijk gezegd, ik ben wel technisch aangelegd maar vind dit niet zo makkelijk. We willen gewoon 1 receiver aansluiten. We willen eigenlijk naast Nilesat 7W ook Hotbird en Astra/Eutelsat (voor SWR, ZDF etc) ontvangen. Zou je me misschien advies kunnen geven hierin? Groetjes, StofSchoteltje
Sprietje Geplaatst: 26 april 2012 Geplaatst: 26 april 2012 Beste StofSchoteltje Jij wilt van 7 graden west tot 19,2 graden oost satellieten ontvangen op een Triax 110. Dit is een bereik van 26,2 graden orbit. Dat gaat helaas niet met een Triax die toch specifiek ontworpen is voor de ontvangst van 1 satelliet. Regelmatig wordt de Triax gebruikt om de Hotbird 13 t/m de Astra 28,2 te ontvangen. Dat is nog te doen maar dan praten we wel over 15,2 graden orbit. Wat jij wilt, is onhaalbaar. Ten eerste is het multiblock wat voor een Triax te koop is te kort voor het grote bereik van 26,2 graden orbit op een Triax 110. Ten tweede is een multiblock voor een Triax niet gebogen zodat hij de Clarkebelt volgt met als gevolg dat de diverse lnb’s niet op de juiste hoogte komen te staan. Ten derde is het signaal wat zover van opzij op een Triax valt erg verzwakt zodat je de Nilesat niet zult ontvangen. Het enigste wat jij kan doen is de Triax 110 alleen voor de Nilesat te gebruiken en de andere satellieten op een andere schotel te ontvangen. De diverse lnb’s op de twee schotels kunnen uiteraard wel gekoppeld worden met behulp van een diseqc-switch.
StofSchoteltje Geplaatst: 27 april 2012 Auteur Geplaatst: 27 april 2012 Dankjewel Sprietje! Het begint al aardig duidelijk te worden voor me!! Groetjes, StofSchoteltje
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen