Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Weet iemand of het mogelijk is om alleen de HD zenders van de astra 3 te ontvangen zonder duo lnb, maar met een enkel lnb. Zo ja, wat moet ik instellen voor ontvangst betreffende freq., etc.

Alvast dank.

Geplaatst:

indien u de schotel (+enkele lnb) te richten naar 23.5 ipv 19.2

u mag dan geen disq instellen in het menu van uw ontvanger.

u kan alleen de zender op deze satteliet ontvangen met 1 lnb.

( u kan de lnb richten naar elke satteliet die er bestaat, echter zijn niet alle satteleiten te ontvangen dit hangt af van de diameter van de schotel)

Geplaatst:

Bert,

Dank voor je reactie. Hier kan ik wel wat mee, ik dacht dat ik nog iets anders moest ondernemen. Het signaal is wel goed alleen zie ik de HD kanalen niet (?). Blijf nog even proberen. Op de 19 ontvang ik goed, maar heb ook een HD kaart etc. vandaar dat ik die eigenlijk wil zien.

Mvg

Geplaatst:

Beste jacobs66

Natuurlijk is het mogelijk om alleen de Astra 3 te ontvangen. Als je schotel nu staat uitgericht op de Astra 1, dan moet de schotel 5,2 graden naar het oosten worden gedraaid. Zit je schotel op een mast van 40mm diameter gemonteerd, dan moet hij 1,8mm verdraaid worden op de mast, heb je een mast van 48mm diameter, dan is het 2mm, dus even van te voren streepjes op de mast zetten bij de schotelklem. Verder moet de elevatie van de schotel 1 graad zakken.

Maar ik zou het nooit doen om de Astra 1 niet meer te ontvangen en wel om de volgende redenen:

a: Je kunt geen CanalDigitaal fastscanlijst meer inladen in je tuner want die komt van de transponder op de Astra 1 waar ook de zender BVN op zit.

b: Je kunt geen firmware updates meer binnen halen voor je tuner en ook niet voor de CanalDigitaal CI-module.

Geplaatst:

Wat van type ontvanger heb je,en wat van type schotel , en hoe groot is de schotel , want dat is ook belangrijk

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

U ontvanger moet wel geschikt zijn om HD te kunnen ontvangen (geschikt zijn voor MPEG4-norm)

sommige goedkoppe en oude ontvangers kunnen deze kanalen niet zichtbaar maken daar ze deze codec niet herkennen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen