Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Beste Leden,

Ben van plan binnenkort een Dreambox 8000HD te kopen. Ik heb altijd via de kabel gekeken, maar wil de hobby nu eens uitbreiden naar de satelliet.

Nu heb ik daar nog weinig kaas van gegeten, maar vind het wel leuk om dat allemaal zelf uit te zoeken/vinden. Nu lees ik op internet dat er regelmatig wordt gesproken over een 'nieuwe versie' van de 8000HD. Ik kan alleen nergens vinden wat er dan nu precies aan vernieuwd dan wel verbeterd is, en hoe ik dit kan herkennen. Misschien weet iemand hier dat wel?

Ik kan een tweedehands overnemen voor een leuke prijs met daarbij een Triax 120cm schotel. Nu is dit nogal een slag groter dan wat ik in gedachten had, maar ik neem aan dat bij een schotel vaak geld, hoe groter hoe beter? Er zit verder een rotor bij en 1 LNB.

Graag zou ik eens van jullie horen of dit een leuke starters-set is :) en waar ik eventueel verder op kan letten bij de aanschaf.

Heb trouwens ook de 7020HD overwogen, maar de limiet van 2 tuners hield mij toch tegen.

aangepast door jerpsx

Geplaatst:

Ik heb een 8000HD van de 1e 'persing' zogezegd, helemaal niets mis mee ooit geweest en nog steeds perfect apparaat. De schotel is bijna hetzelfde (110 cm) als jij mee begint, met rotor en 1 LNB (zie mijn onderschrift). Is geen starterspakket wat je kiest, maar je zult er erg veel lol mee beleven. De LNB zou je eventueel nog kunnen vervangen alstie een beetje te ongevoelig zou zijn; kies bij voorkeur een 0.1 of 0.2 dB LNB, google maar voor de beste.

Succes!

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Bedankt voor de reacties tot dusver. Wat betreft de Dreambox vertrouw ik het eigenlijk wel dat het goed gaat aangezien de 8000HD een topmodel is natuurlijk :-) Alleen nog de kwestie van de 'oude' en 'nieuwe' versies maar dat lijkt ook geen probleem te zijn.

Vooral de schotel (en mogelijkheden/beperkingen per setup daarvan) is nieuw voor mij. Ik begrijp inmiddels dat een draaibare schotel ook nadelen heeft, zoals de tijd dat hij moet draaien, en ik heb ook opgemerkt dat de motor wat geluid maakt. Aangezien de schotel op de schuur komt te staan die grenst aan de slaapkamers van de buren hoop ik dat het geluid meevalt, anders stap ik toch over op een vaste opstelling.

De schotel-set krijg ik er min of meer gratis bij dus is in ieder geval een leuke start om eens kennis te maken, het meeste leer je denk ik toch door het gewoon te doen, en heb nu ook nog weinig idee van het sat-aanbod.

Ik begrijp inmiddels ook dat de rotor wordt gevoed over de coax op de Dreambox, dat vroeg ik mij ook nog af.

Ik heb trouwens nog geen sat-finder, en heb de verkoper daar ook niet over gehoord. Tenzij hij die erbij heeft ga ik in eerste instantie proberen te zoeken door middel van verschillende apps op Android..schijnt aardig te werken volgens de recensies. Jullie horen binnenkort hoe dat de leek af gaat :)

aangepast door jerpsx

hoi

welkom bij de dreambox fans

hier zie je de verschillen met de oude en de nieuwe 8000

nieuwe tuners andere kleur display nieuw moederboord dvd rechtstreeks op derde sata aansluiting

en wat ander aanpassingen aan de box

werkt prima geen spijt van ;)

veel plezier er mee

post-31894-0-17088700-1335434338_thumb.png

aangepast door DIGIWIEW

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Geplaatst:

Top, hier was ik naar op zoek! Inmiddels ben ik terecht gekomen op het forum van DMM waar erover gesproken wordt, gelukkig is er eigenlijk geen verschil tussen de vorige versie en deze (al hoop ik toch dat het de laatste is). De ontvanger die ik over kan nemen is nog geen jaar oud, en de v1.3 is eind mei geproduceerd begrijp ik, dus met wat geluk (weet niet hoeveel tijd er tussen fabrieken detailhandel zit) heb ik de laatste versie.

hoi

eingelijk niet allen de tuners zijn beter zegt men fouten uitgehaald

en een nieuw moeder baord dat zijn de belangrijkste veranderingen

de rest zijn kleine aanpassingen

maar als je een 8000 koopt zou ik er op letten kost meestal het zelfde

heb die van mij voor 600 euro gekocht met 750 hd dvd brander en fan

met garantie tot eind 2012

als je het serie nummer weet kun je zo zien welke rev. het is de v 1.3 begint met AA .22 en dan de rest van het serie nummer

suc 6 ;)

aangepast door DIGIWIEW

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Geplaatst:

De set is in huis :) Voor zover ik kan zien is het de 1.3 versie..alleen begint mijn serienummer met een B. Display is wel duidelijk oranje en niet geel/groen, en de BCM4506 tuners...so far so good :)

De LNB is een Smart Titanium 0.1DB (single), ik neem aan dat als ik van de dual tuner gebruik wil makende eerste aankoop een andere LNB zal zijn?

Dat hoeft niet direct. Als je de kabel op A aansluit en B in het menu gelijk maakt aan A, dan kun je verschillende transponders bekijken, MITS ze dezefde polarisatie H/V én band high/low hebben. Wat ikzelf later heb gedaan is er een lnb met 2 uitgangen op aansluiten met 2 kabels, dan kun je weer alles onafhankelijk zien. Dan is B 'tweede kabel van A' of iets dergelijks in het menu.

aangepast door dagg

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.

• Beheerder
Geplaatst:

Ik heb een 'oude' en een 'nieuwe' gehad en ik heb geen enkel praktisch verschil kunnen ontdekken.

Als een product 3,5 jaar op de markt is, krijg je altijd verschillende revisies omdat bepaalde onderdelen nu eenmaal niet meer in exact dezelfde vorm leverbaar zijn. Zelfs zonder enige vorm van verbetering kan en is er dus Tigelaar toch sprake van nieuwe revisies. Daar wordt het product lang niet altijd beter van en dat is volgens mij in dit geval ook zeker niet het geval.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Wat ikzelf later heb gedaan is er een lnb met 2 uitgangen op aansluiten met 2 kabels, dan kun je weer alles onafhankelijk zien. Dan is B 'tweede kabel van A' of iets dergelijks in het menu.

Sorry ik zeg het niet precies genoeg. LNB met 2 uitgangen, maar ook een 3e tuner erbij gezet. Het is nu zo ingesteld:

post-35730-0-27725900-1335523103_thumb.png

Geplaatst:

Ik heb alle instellingen zo laten staan van de vorige eigenaar, en zag inderdaad dat dit al ingesteld stond. Ga langzamerhand een beetje finetunen na mijn eigen smaak maar aangezien ik nog aan het leren ben wil ik eerst alle termen een beetje leren kennen voor ik al te veel ga veranderen.

Inmiddels heb ik de schotel afgericht (door middel van de Android app, en signaalmeter op de Dreambox zelf). Veel zenders werken inmiddels, maar veel ook nog niet (krijg Afstemmen mislukt, maar misschien is de zenderlijst van de vorige gebruiker verouderd..kijk daar later nog eens naar).

Wat mij wel opvalt is het volgende probleem, weet niet of dit een bekend probleem is of dat ik iets zelf verkeerd doe maar het is wel vervelend. Ik heb er nu een Kabeltuner bij gezet, en dat werkt allemaal prima. Echter, wanneer ik via de kabel heb gekeken en weer via de schotel wil kijken werkt dat niet. Ik krijg dan op elke zender Afstemmen mislukt..ook als ik op een andere satelliet wil afstemmen beweegt de motor niet. Als ik de ontvanger herstart werkt alles weer prima...tot dat ik weer over de kabel heb gekeken. Herkent iemand dit?

Geplaatst:

Ik zou eerst eens gaan zoeken naar zenders,en dan gewoon volledig alle satelieten en als je wil mag je die opslaan op je pc en naar mij sturen dan zal ik je de nieuwe lijst aanpassen voor jou.

Geplaatst:

Ik heb een zenderlijst van het forum gehaald en erop gezet, lijkt al wat beter. Wat overzichtelijker en meer werkende zenders!

@Loui, bedankt voor het aanbod. Wat betreft het aanpassen, wat moet er precies aangepast worden?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...