Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik kan sinds een week niet meer met dreamset of met andere software in mijn vuduo komen, er is aan mijn netwerk niets veranderd,

wel heb ik 1 of 2 keer een software update gedaan op openpli.

als ik in mijn browser het ip adres van mijn vuduo ingeef gebeurd er niets.

dreamset kan ook geen verbinding maken.

De netwerktest van de vuduo laat zien dat alles ok is.

Ik gebruik de laatste nieuwe openpli-versie.

Mijn abbo van ORF met cryptoworks werkt plotseling ook niet meer terwijl de datum op het kaartje nog wel geldig is.

Wie kan mij helpen met dit probleem ???

Geplaatst: (aangepast)

Ik neem aan dat je wel ff gekeken hebt bij adapter instellingen of je IP adress van de Vu niet veranderd is ?

aangepast door Alventali

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Heb je wel OpenWebif geïnstalleerd?

Geplaatst:

Ik heb nogmaals openpli geupdate maar dit hielp ook niet, maar wat is openwebif daar heb ik nog nooit van gehoord.

Overigens is dit probleem wat ik heb gemeld, plotseling ontstaan ik heb de vuduo al sind hij op de markt kwam en er is niets veranderd aan mijn totale configuratie

buiten dan de updates van openpli.

het probleem met ORF is opgelost, de kaart is slechts 5 jaar geldig daarna wordt deze vernieuwd na contact met hun support afdeling.

Geplaatst:

Ik heb openwebif geinstaleerd maar dat help ook niet.

Als ik in dreamboxedit , test ip connectie doe dan gaat dat prima als ik vervolgens test username doe dan krijg ik een foutmelding :"kan niet inloggen met username root en password dreambox" maat in mijn vuduo heb ik nog nooit een pasword of username gebruikt.

Wie kan mij verder helpen ???

Geplaatst:

waarom gebruik je dan password dreambox?

doe het volgende:

Telnet naar je box, log in met root en verander het password met "passwd" naar dreambox.

telnet connectie kun je opzetten met oa putty

Geplaatst:

Ik kan wel in openwebif komen maar daar heb ik niet veel aan.

dreamedit en dreamset weigeren nog steeds toegang en zeggen verkeerd username en password.

Ik word er moedeloos van

Geplaatst:

HEB je ooit een paswoord ingesteld?

zo niet gewoon leeg laten <entertoets>

overigens, heb ik niet op gelet destijds, maar heb je geen Openpli menu optie change root passwd?

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Ik kan wel in openwebif komen maar daar heb ik niet veel aan.

dreamedit en dreamset weigeren nog steeds toegang en zeggen verkeerd username en password.

Ik word er moedeloos van

Goede nieuws is: je hebt in elk geval geen netwerkprobleem, anders kon je die webinterface niet bereiken.

Heb je nu dat achtwoord al aangepast zoals ik het beschreven had? Dat is beslist nodig anders werken die settingseditors absoluut niet.

Ik vertrouw erop dat je die setingseditors niet goed geconfigureerd hebt. Welk type box heb je bv aangegeven? Enigma1 of Enigma2 ???

Geplaatst: (aangepast)

Dat wachtwoord aanpassen ging dus niet met putty kreeg ik een dosscherm waarin ik wel root kon invullen maar geen password.

Ik heb nu een nieuwe image van openpli er op gezet maar dat helpt ook niet, waarbij ik wel moet zeggen dat bij mij autobackup geinstaleerd is, dat heeft misschien ook invloed.

Dud ik weet het echt niet meer.

Ik heb enigma 2 aangegeven.

aangepast door geronnimo
Geplaatst:

Dat "dosscherm" is correct, feit dat je niet naar een password wordt gevraagd klopt precies. Is altijd zo als er nog geen password ingesteld is.

Alleen inloggen met root.

Daarna geef je commando "passwd" + een enter

Daarna password wat je wilt instellen en voortaan kun je root + je password gebruiken voor bv ftp, ssh, webinterface ed.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...