vichingo Geplaatst: 26 april 2012 Geplaatst: 26 april 2012 Hoi, Ik heb een Ubuntu 11.10 draaien met daarin een TBS 6981. Een Smargo card reader en een TVV smartcard (nog niet actief). Op het dak staat een TVV triplesat dual LNB schotel. CCCam verteld me dat hij mijn smartcard kan uitlezen, want hij geeft in de providers en entitlement aan dat hij TV Vlaanderen heeft gevonden (samen met Mediaquard management. TV Headend heeft mijn satkaart gevonden, maar ik krijg er met geen mogelijkheid Muxen te zien die werken. Het idee bekruipt mij steeds meer dat ik iets aan het vergeten ben. Ik ben al 2 weken elke avond intensief aan het sleutelen, fora's lezen, uitproberen van settings ed maar ik kom niet verder. Wat vergeet ik? Ik hoef niet perse te card sharen, maar de fora's hebben het alleen hierover. Ik wil eigenlijk alleen simpelweg de kosten van een decoder besparen en via xbmc naar mijn zenders op de satelliet kunnen kijken. UIteraard ook de gecodeerde kanalen.. En misschien straks een miniPC bouwen om hetzelfde te doen voor op vakantie (met Canaal Digitaal kaartje van mijn ouders) Ben ik op de verkeerde weg, of zit ik juist, maar vergeet ik enkele cruciale stappen. Kan iemand mij van nodige raad voorzien?
NINjak Geplaatst: 26 april 2012 Geplaatst: 26 april 2012 Ik had steeds het zelfde probleem. Heb je toevallig de zip geprobeerd die (al heel lang) op de site staat of de SVN? Bij de laatste kreeg ik "pas", met praktisch de zelfde setup, beeld bij de versie die als zip te downloaden was bij al mijn pogingen/veranderingen nog nooit!
Lamko Geplaatst: 28 april 2012 Geplaatst: 28 april 2012 Voor zover ik weet ondersteunt tvheadend alleen het Newcamd protocol en dat kan dus niet met Ccam maar wel met oscam ! Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
Rigolo Geplaatst: 30 april 2012 Geplaatst: 30 april 2012 Voor zover ik weet ondersteunt tvheadend alleen het Newcamd protocol en dat kan dus niet met Ccam maar wel met oscam ! Dat klopt, tvheadend kan idd alleen met newcamd protocol overweg. Dus je zou een cam server moeten gebruiken die dat protocol ondersteund. En dan is op dit moment oscam het beste (naar mijn mening dan) Kijk ook eens in het OScam forum hier op sat4all om te lezen hoe je OScam kan configureren voor je TVV kaart. Hein
NINjak Geplaatst: 30 april 2012 Geplaatst: 30 april 2012 zip van?? tvheadend of cccam? De zip van tvheadend zip natuurlijk! Er zijn ook kanalen die niet gecodeerd zijn dus hoef je het, in mijn ogen, niet altijd/gelijk te zoeken bij je cardserver.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen