Ga naar inhoud


Welke tablet aan te schaffen?


pirrewit

Aanbevolen berichten

Ik zou voor gebruik in de keuken een tablet willen aanschaffen.

Het moet uiteraard draadloos kunnen mailen en surfen .

Tv kijken vanaf de Dreambox 8000 en of Yello van Telenet moet mogelijk zijn.

Het moet ook Word documenten met bvb keukenrecepten kunnen opslaan.

Ook foto's opslaan en bekijken is nodig.

Indien nodig moet je zelf de batterij kunnen vervangen wat met Apple wel eens problemen geeft.

Toestel word voor 90 % gebruikt in de keuken. Dus gebruik onderweg is marginaal en niet noodzakelijk.

Spelletjes : nooit

Apps :zelden

Ter info: mijn vrouw en ik hebben ook beiden een Samsung Galaxy S2.

Heeft iemand ervaring met de voor en nadelen van een tablet.

Is een Apple of een Samsung android aangewezen? Prijs is niet van belang.

Graag wat goede raad.

grts

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je perse de batterij wil kunnen vervangen, kan de de iPad (want Apple) dus al wel vergeten.

Blijft er Android over. Daarvan zijn er echt al veel. Zorg er alleen wel voor dat je er eentje hebt met genoeg geheugen en een goede processor (liefst dual) om tv te kunnen kijken.

Mijn ervaringen zijn gebaseerd op een Archos tablet en een iPad. De iPad is ouder maar werkt een stuk beter.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

ik heb de Galaxy Tab 10.1.

 

ik kan er mee naar mijn dreambox kijken, Word bestanden openen ...

 

Eigenlijk is het een hebbeding, want meestal gebruik ik en mijn dochter voor wie de Tab bedoeld was, gewoon de pc of labtop.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

De batterij van een iPad is gewoon vervangbaar, echter niet zelf te doen (of je moet handig zijn). Voor en nadelen zijn heel persoonlijk.

 

Bij mij op het werk ondersteunen we bij een klant ook (beperkt) tablets zowel iPad als Android. Daarvoor hebben we ook exemplaren rondslingeren waar we mee mogen "spelen". Feit is dat bij ons unaniem de mening is dat de iPad het prettigste werkt. Ik had het eerlijk gezegd niet verwacht aangezien er ook een aantal anti Apple mensen tussen zitten. Mij is de Asus Transformer ook tegengevallen. Veel spontane reboots (ICS). Je moet hem echt uit zetten anders is de volgende morgen de accu leeg. Uiteraard kun je zeggen dit soort problemen heb ik niet met de Archos/Samsung/noemmaarop maar het geeft wel aan dat je erg afhankelijk bent van de fabrikant. Verder moet je maar afwachten of en wanneer je updates krijgt. Bij de iPad is ook niet alles rozegeur en maneschijn maar dit soort dingen zijn wel veel beter geregeld. Spontane reboots ben ik nog nooit tegengekomen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ook zeggen ga voor een iPad...misschien iets minder vrijheid dan een Android systeem, maar voor eenvoudige applicaties merk je gewoon dat het beter in elkaar zit en alles op elkaar is afgestemd.

 

Android kun je volledig naar je eigen smaak inrichten, betekend ook dat je weer zaken tegenkomt die niet goed samenwerken of op zichzelf al niet goed werken. iPad is meer out-of-the-box goed te gebruiken.

 

(eigen ervaring met beiden systemen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er komen later dit jaar ook Windows 8 tablets. Kan ook een optie zijn als je wilt wachten.

 

Zeker waar!!

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb zelf een ARCHOS 101 tablet. sinds zowat een half jaar.

ik BEKIJK er mails mee, facebook, googlen, etc.

zelf mails opstellen of in facebook gaan tikken verloopt niet erg vlotjes.

verder speel ik ook Wordfeud ("scrabble") en solitaire (kaartleggen).

en ook YELO tv programmas bekijken lukt aardig (in de slaapkamer bvb).

soms gaat de tablet mee naar stad (gratis Zapfi-wifi).

voor €200 voel ik me zeker niet bedrogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er komen later dit jaar ook Windows 8 tablets. Kan ook een optie zijn als je wilt wachten.

 

Ik heb er net met eentje gespeeld. Daar wordt Sinterklaas niet vrolijk van.

 

Ik zou me richten op al die mooie Androids die er aan komen van Yarvik of "Point of View".

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle raadgevingen.

Het is er voor de leek niet makkelijker op geworden.

Yarvik en point of view en dergelijke heb ik nog nooit van gehoord. Moet ik die ook allemaal nog eens opzoeken. :grin:

grts

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...