Ga naar inhoud


Vu+ Ultimo + kabeltuner geschikt voor UPC


fred11

Aanbevolen berichten

Ik wil een Ultimo kopen met twee sat tuners en een kabel tuner. Ik woon in het UPC gebied en heb een orginele ci+ module met orginele UPC card. Mijn vraag is kan ik deze module gebruiken in de ultimo en werken de sat tuners met een image (pli-blackhole) dn nog? Ik heb het internet afgezocht en krijg geen overtuigend antwoord. Sommige zewggen dat het gaat ( dit antwoord kreeg ik van een grote sat dealer in het noorden : ja de Ultimo is geschikt voor UPC. U dient de interne kaartlezer te programmeren voor de UPC kaart.

Dit is mogelijk. Er zitten namelijk twee interne kaartlezers in. Met de Cam module zal het niet werken

omdat de Cam module CI+ is en de ontvanger niet.

Weet iemand iets over dit onderwerp?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Van de week een bijzonder handige App ontdekt voor de combinatie IDevices en VU/Dreamboxen: dreaMote.

Niet alleen is dit een bijzonder handige AB voor je box (werkend via het LAN en zelfs WAN) maar bedienen van de Mediaspeler gaat een stuk vlotter dan via de gewone AB.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

CI's in enigma boxen is vaak een drama. In theorie zou het allemaal moeten werken, maar in de praktijk komt het er op neer dat je in ieder geval alleen of kan kijken, of wat kan opnemen omdat meerdere streams decoderen niet lukt met een CI, en het zal nog wel eens tot zwarte schermen kunnen leiden als de initiatie van de CI mis gaat.

 

Dat in het achterhoofd houdend denk ik dat je er vanuit mag gaan dat je een CI+ niet succesvol aan de praat zal kunnen krijgen in een ultimo. Natuurlijk kan je wel je kaartje in de kaartlezer steken en deze in combinatie met oscam of cccam wel gebruiken.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier een Ultimo met 2 sat en 1 kabel tuner. Kabel is van Ziggo. Ik heb in de kaart lezer een CD kaart en een Ziggo kaart. Ik hen CCcam geintalleerd alles werkt zonder aanpassingen aan CCcam.

 

Met deze configuratie heb ik achter de normale NL sat kanalen als alternatief de kanalen van Ziggo gekoppeld. Als de sat tuners bezet zijn schakeld de Ultimo automatisch naar de kabel kanalen. Dus als ik NED 1 kies kan dit van satelliet zijn of van de kabel, afhankelijk van welke tuner beschikbaar is.

 

Dolf.

VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0

VU+ Duo, OpenPLI.

Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin.

iPad met Dreambox live.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag ging volgens mij over de UPC kanalen.....

 

Volgens mij is het zo:

UPC kaart direct in de kaartlezer van je box, werkt niet.

De UPC CI+ module inclusief de originele kaart van UPC in je box, werkt niet.

 

UPC werkt nog steeds met een boxkey, uitlezen van deze boxkey is (vrijwel) onmogelijk.

 

Grts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...